אובמה מגיע להלויית פרס, ומי עוד? הרשימה המלאה

    אני ומישל מצטרפים לכל עם ישראל, לעם בארה"ב ולעולם כולו בכיבוד החיים מעוררי הכבוד של חברנו היקר שמעון פרס, אחד האבות המייסדים של מדינת ישראל
    דוד קורצוייל 8 Comment on אובמה מגיע להלויית פרס, ומי עוד? הרשימה המלאה

    הרכבת האווירית האחרונה: אירועי יום הולדתו התשעים של פרס אז הגיעו למעלה מ-60 מטוסים • ישיבות הכנסת למחר בוטלו והציבור יוכל לעבור על פני ארונו • אובמה: "ישנם מעט אנשים בעולם הזה ששינו את ההיסטוריה ושמעון פרס היה מאותם אנשים"

    צילום: ארכיון לע"מ
    אני ומישל מצטרפים לכל עם ישראל, לעם בארה"ב ולעולם כולו בכיבוד החיים מעוררי הכבוד של חברנו היקר שמעון פרס, אחד האבות המייסדים של מדינת ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר תושלם ההערכות לקליטת ראשי המדינות, העיתונאים והאורחים הצפויים להגיע להלוויתו של שמעון פרס ז"ל לנמל התעופה בן גוריון.

    רשות התעופה נמצאת בשיא הפעילות לקראת ראש השנה כשתנועת הנוסעים עומדת מאות אלפים (יציאת כ- 40 אלף איש לאומן) ומחר צפוי יום שיא במהלכו יעברו בנתב"ג למעלה מ-95 אלף נוסעים. מאז אושפז הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל הוכשרו עוד רחבות חנייה זמניים לקליטת מטוסים ונעשו פעולות והכנות לקליטת המשלחות.

    מאז אירוע יום הולדתו התשעים כשהגיעו למעלה מ 60 מטוסים (שחנו באזור מיוחד שהוקצע על מסלול 21 שהיה בהכשרה) הוכשרו עוד כעשרים רחבות חנייה למטוסים באזור המערבי ובצד המזרחי. כאמור הבוקר תופעל פקודה מיוחדת אשר תאפשר פעילות מבצעית מיוחדת בתעבורה האווירית על ידי חטיבת המבצעים ומגדל הפיקוח (הגדלת הקיבולת בנחיתות והמראות – ללמעלה מ 34 נחיתות והמראות בשעה). צוותים מיוחדים של חטיבת מבצעי הקרקע תוביל את המבצע על הקרקע.

    בנוסף קיים גיוס כללי של עובדי נתב"ג ורש"ת לסייע בקליטת האורחים הצפויים להגיע לארץ. כאמור, רשות שדות התעופה תעמיד את כלל האמצעים העומדים לרשותה. דוברות רש"ת תעמיד צוות פול עם ניידת לווינית לשידור חי של הנחיתות וההמראות של האורחים.

    נשיא ארה"ב ברק אובמה הוציא הודעה מיוחדת על פטירת שמעון פרס: "ישנם מעט אנשים בעולם הזה ששינו את ההיסטוריה ושמעון פרס היה מאותם אנשים".

    "אני ומישל מצטרפים לכל עם ישראל, לעם בארה"ב ולעולם כולו בכיבוד החיים מעוררי הכבוד של חברנו היקר שמעון פרס, אחד האבות המייסדים של מדינת ישראל ומדינאי שהמחויבות שלו לביטחון ישראל ומרדפו לשלום הושרש כמו גם האופטימיות הבלתי נגמרת שלו", נכתב בהודעת אובמה. "אני מוקיר תודה על כך שיכולתי לקרוא לשמעון חבר שלי". הנשיא ישתתף בהלוויית הנשיא לשעבר פרס.

    ממשרד החוץ נמסר כי משלחות בינלאומיות אשר אישרו הגעתן ללוויית הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל עד עתה: מזכ"ל האו"ם באן קי מון, נשיא ארה"ב ברק אובמה וסגן הנשיא ג'ו ביידן, מזכיר החוץ ג'ון קרי, הנשיא ביל קלינטון ורעייתו הילרי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא גרמניה יואכים גאוק, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ר"מ בריטניה תרזה מיי, יורש העצר הנסיך צ'ארלס ורעייתו, ר"מ קנדה ג'סטין טרודו שיגיע עם שר החוץ, מושל אוסטרליה, מלכת הולנד, האם ביאטריס, נשיא רומניה קלאוס יוהניס, נשיא טוגו פאורה גנסינגבה, נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו.

    עוד יגיעו סגן רוה"מ סינגפור, טוני בלייר, נשיא שוויץ, שר החוץ של אוסטריה, שר החוץ של פורטגל יגיע עם ראש לשכתו והשגריר בארץ. ככל הנראה גם נשיא מצרים א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה יגיעו ללווית פרס וכן נשיאי לטביה וליטא באים להלוויה.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      וואלה איזה כבוד

    2. 7

      אבו מאזן מגיע? אם לא אז גם אני לא בא!

    3. 6

      אמרו עכשיו בחדשות כלומר 20:00 יום רביעי שלא בטוח בכלל שאובמה יבוא , אז על תתלהבו!

    4. 4

      כן בסוף אובמבה בא ובגדול אך הוא ישהה פה מס' שעות מצומצם[אפילו לא מלון] ויעלה למטוסו בחזרה

    5. 3

      אובמה יצא מדגרו: הורה להוריד את דגלי ארה"ב לחצי התורן בכל מקום אפשרי

    6. 2

      12 שעות הלוך ו-12 שעות חזור יפה בשביל פרס ביבזב את הזמן…מהמטוס לטקס ובחזרה וכבר היה באויר שוב

    7. 1

      כל הכבוד שהגיע אובמה