מתחמם? • החרדים נתנו אור ירוק לצירוף המחנ"צ לממשלה

    "ראש הממשלה הבהיר שהוא תמיד רצה בהרחבת הממשלה אבל עד היום זה לא הסתייע ובכל מקרה אם תהיה הרחבה נוספת של הממשלה היא תיעשה עם כל המפלגות החברות בקואליציה הקיימת"
    איתי גדסי 2 Comment on מתחמם? • החרדים נתנו אור ירוק לצירוף המחנ"צ לממשלה

    לא ברור אם הפעם מדובר במהלך רציני או סבב סרק שמסתיים בלא כלום, אך לפי הדיווח, ראשי הסיעות החרדיות כמו גם שר האוצר משה כחלון נתנו לראש הממשלה בנימין נתניהו את הסכמתם וברכתם להרכבת ממשלת אחדות לאומית

    דרעי ונתניהו
    "ראש הממשלה הבהיר שהוא תמיד רצה בהרחבת הממשלה אבל עד היום זה לא הסתייע ובכל מקרה אם תהיה הרחבה נוספת של הממשלה היא תיעשה עם כל המפלגות החברות בקואליציה הקיימת"
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתקרבים לממשלת אחדות? ראש הממשלה קיבל מהחרדים וכחלון אישור עקרוני לצירוף הרצוג והמחנה הציוני. לעת עתה לא ברור כלל אם יצליח יו"ר האופוזיציה הרצוג להביא את חברי מפלגתו לקואליציה או רק את חלקם, אך רה"מ נתניהו בודק את האפשרויות.

    אמש נפוצה שמועה במערכת הפוליטית על הסכם שנערך בין נתניהו להרצוג בדבר כניסה לממשלה וחלוקת התיקים. הבוקר במהלך ישיבת ראשי הסיעות שאל שר הבריאות ליצמן את נתניהו אודות הדיווחים על צירוף המחנה הציוני. ונתניהו השיב לו בשאלה: ״מה דעתכם בנידון״? השרים דרעי וליצמן וכן שר האוצר כחלון הביעו אישור עקרוני למהלך.

    גורם בליכוד אמר הערב כי "ראש הממשלה הבהיר שהוא תמיד רצה בהרחבת הממשלה אבל עד היום זה לא הסתייע ובכל מקרה אם תהיה הרחבה נוספת של הממשלה היא תיעשה עם כל המפלגות החברות בקואליציה הקיימת".

    נציין כי השר בנט נעדר מישיבת ראשי הסיעות.

    גורם בש"ס אמר הערב לקול חי: "זה לא סוד שהשר דרעי רוצה ממשלת אחדות. הוא הצהיר על כך לא פעם. כל עוד המחנה הציוני יהיה מחוייב להסכמים הקואליציוניים. בדיוק כמו עם ליברמן".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הלוואי שהשינוי הזה יטיב עם מוסדות החינוך החרדי שנמצאים כמו בני ערובה בידיו של נפתלי בנט המעדיף לתת בהסכם חתום תקציבי ענק למגזר הערבי בתוכנית חומש ואלו את הפטור והמוכש"ר החרדי הוא פשוט חונק ולא מוכן להגשים את ההתחייבויות בהסכמים הקואלציוניים המחייבים 75% אמיתי (מהסל המלא ולא מבסיס מקוצץ מכל הכיוונים) תקצוב למוכש"ר ו55% לפטור, אולי בהרכב ממשלה חדש לחכי"ם החרדים יהיה קצת יותר אומץ ואמונה בצדקת הדרך, ומי יודע אולי זו תהיה הזדמנות להחזיר את הגלגל אחורה ולתת לפטור עצמאות כפי שהיה בחקיקה המקורית בתש"ט (זה הרי זמן לחזור בתשובה לא?)