המדינה עושה תשובה • נחתם הסכם היסטורי לרווחת נכי צה"ל

    "חתימת ההסכם ערב ראש השנה מסמלת התחלה חדשה וצעד חשוב לרווחתם של נכי צה"ל. זה החוב המוסרי של כל עם ישראל, לתמוך ולסייע לאותם חיילים שנלחמו ואף הקריבו את גופם למען כל אחד ואחת מאתנו"
    קובי פינקלר No Comments on המדינה עושה תשובה • נחתם הסכם היסטורי לרווחת נכי צה"ל

    הסכם היסטורי בין משרד הביטחון לארגון נכי צה"ל: משרד הביטחון יגיש לאישור הממשלה את 'חוק הנכים' החדש, שיעגן לראשונה בחקיקה את כלל ההטבות הניתנות לנכי צה"ל • בנוסף, ההסכם כולל הסדרה של הסכמת משרד הביטחון להגדיל את השתתפותו במימון הביטוח הסיעודי לנכי צה"ל, הסדרת מנגנוני הצמדה לזכאויות

    "חתימת ההסכם ערב ראש השנה מסמלת התחלה חדשה וצעד חשוב לרווחתם של נכי צה"ל. זה החוב המוסרי של כל עם ישראל, לתמוך ולסייע לאותם חיילים שנלחמו ואף הקריבו את גופם למען כל אחד ואחת מאתנו"
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס חגיגי בלשכת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חתמו הבוקר (ג') מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם ויו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, על הסכם היסטורי שמשלים מו"מ של כמה שנים, לרווחת נכי צה"ל. ההסכם יאפשר למשרד הביטחון להביא לאישור הממשלה ולאחר מכן לכנסת את 'חוק הנכים' החדש, שיעגן לראשונה בחקיקה את כלל ההטבות הניתנות כיום לנכי צה"ל.

    אגף שיקום נכים במשרד הביטחון מעניק, זה עשרות שנים, הטבות בהיקף משמעותי לנכי צה"ל, כסיוע משלים, מעבר לטיפול, לתגמולים ולזכויות הניתנים לנכים לפי חוקי השיקום. הטבות אלה משתרעות על כל תחומי החיים, בהם: סיוע בדיור, רכב וניידות, סיוע בתחום הפסיכוסוציאלי, הטבות רפואיות, כלכליות ועוד. ההטבות ניתנו לאורך השנים מכוח הוראות פנימיות של משרד הביטחון.

    בעקבות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה ודוחות מבקר המדינה בנושא, הוביל משרד הביטחון עבודת מטה נרחבת במטרה להגיע לנוסח חוק מוסכם עם ארגון נכי צה"ל, שיובא לאישור הממשלה והכנסת בדרך הראויה. בחודשים האחרונים הושגה פריצת דרך במגעים עם הארגון, שהביאה להסכמה היסטורית על נוסח טיוטת החוק. הנוסח המשותף שהושג, משקף את ההטבות הניתנות כיום לנכים וכולל מספר הרחבות שסוכמו בין הצדדים לרווחת נכי צה"ל.

    ההסכם שנחתם הבוקר כולל הסדרה של נושאים נוספים, בהם: הסכמת משרד הביטחון להגדיל את השתתפותו במימון הביטוח הסיעודי לנכי צה"ל, הסדרת מנגנוני הצמדה לזכאויות, הסדרת מנגנוני הידברות ביחס לנושאים שנותרו במחלוקת ועוד.

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "חתימת ההסכם ערב ראש השנה מסמלת התחלה חדשה וצעד חשוב לרווחתם של נכי צה"ל. זה החוב המוסרי של כל עם ישראל, לתמוך ולסייע לאותם חיילים שנלחמו ואף הקריבו את גופם למען כל אחד ואחת מאתנו. העובדה שאנו יושבים פה היום בבטחה, למרות האוקיינוס הסוער שמסביבנו, היא בעיקר בזכות האומץ והגבורה שגיליתם בשדה הקרב".

    מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם: "ההסכם ההיסטורי שם סוף למחלוקת ארוכה בת שנים רבות, ומביא לידי ביטוי את המחויבות העמוקה של משרד הביטחון לנכי צה"ל, לשיקומם ולרווחתם. ההסכם מעגן לראשונה בחקיקה את כלל ההטבות הניתנות לנכי צה"ל, ויאפשר למשרד הביטחון ולארגון נכי צה"ל לצעוד קדימה ולהמשיך לפעול למען נכי צה"ל בתחומים נוספים".

    יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, בירך את שר הביטחון, אביגדור ליברמן ומנכ"ל משרדו, אלוף (מיל') אודי אדם, על נכונותם לדון באופן מקצועי וענייני, בסוגיות עיגון זכויות נכי צה"ל בחוק עד להגעה לנוסח המשותף עם הארגון. "הנושא שמונח על הפרק אינו כספי, אלא נמדד בערכים ובמוסר. אנו מייחלים מדי שנה כי לא יצטרפו חברים חדשים לארגון, אך לצערי, המציאות הביטחונית המורכבת – אינה מקשיבה תמיד לרחשי הלב. היום, ניתן לומר, כי נפרע חוב חשוב למען נכי צה"ל וחוזקה פוליסת הביטוח לה זכאי כל חייל טרם גיוסו". עוד ציין בר כי הארגון בראשו הוא עומד לא רואה את ייעודו רק כמי שדואג לשמר ולשפר את זכויות נכי צה"ל, אלא גם להעניק להם מעטפת שיקומית מלאה. "במעמד זה ניתנה המחשה לכך שזכויות נכי צה"ל ומלאכת השיקום שלהם, הינם חלק בלתי נפרד מהביטחון הלאומי של מדינת ישראל".



    0 תגובות