ירושלמים? – יש לכם אישור מברקת לבנות סוכות ברחוב

    כדי לאפשר חיי שגרה בעיר ללא הפרעה, נקבע בהיתר כי על מקימי הסוכות לדאוג לכך שהסוכות לא יהוו מפגע ביטחוני, בטיחותי ותעבורתי, ויותירו מעבר סביר, הולם ומספיק להולכי רגל בשטחים הציבוריים
    ישראל פריי No Comments on ירושלמים? – יש לכם אישור מברקת לבנות סוכות ברחוב

    ראש העיר נענה לבקשת ממלא מקומו, והחליט לאשר את הקמת הסוכות לשימוש בחג הסוכות בלבד, כאשר מיד לאחר החג יש כמובן לפרק את הסוכות ולהשיב את המצב לקדמותו

    כדי לאפשר חיי שגרה בעיר ללא הפרעה, נקבע בהיתר כי על מקימי הסוכות לדאוג לכך שהסוכות לא יהוו מפגע ביטחוני, בטיחותי ותעבורתי, ויותירו מעבר סביר, הולם ומספיק להולכי רגל בשטחים הציבוריים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במענה לבקשתו של מ"מ וסגן ראש העיר יצחק פינדרוס, ניתן היתר מיוחד על ידי ראש העיר ניר ברקת להקים סוכות בשטח הציבורי בירושלים, ובתנאי שהסוכות לא יהוו מכשול לציבור.

    הבקשה להיתר באה בעקבות פסק הלכה, שקובע כי סוכה המוקמת בשטח ציבורי יש בה חשש עבירה. על פי דעת חלק מהפוסקים המברך בתוכה ברכה עלול להיכשל בברכה לבטלה ומקיים מצות סוכה רק בדיעבד, ומאחר שמדובר בשטחים ציבוריים עירוניים, רק ראש העיר יכול לאשר את הקמת הסוכות בשטחים אלו, כפי שנפסק שיש לקבל אישור מ'שר העיר'.

    ראש העיר נענה כאמור לבקשת פינדרוס, והחליט לאשר את הקמת הסוכות לשימוש בחג הסוכות בלבד, כאשר מיד לאחר החג יש כמובן לפרק את הסוכות ולהשיב את המצב לקדמותו.

    כדי לאפשר חיי שגרה בעיר ללא הפרעה, נקבע בהיתר כי על מקימי הסוכות לדאוג לכך שהסוכות לא יהוו מפגע ביטחוני, בטיחותי ותעבורתי, ויותירו מעבר סביר, הולם ומספיק להולכי רגל בשטחים הציבוריים.

    בנוסף, מודגש כי הסוכה תהיה מחומרים קלים ובשום פנים ואופן לא מחומרי בנייה, ועל בעלי הסוכות להימנע מגרימת נזק לאנשים או לרכוש הציבורי.

    פינדרוס קורא לתושבי ירושלים להקפיד על ההוראות שניתנו להקמת הסוכות בשטחים העירוניים, כדי לאפשר קיום מצות סוכה לפי ההלכה וללא חשש גזל או היזק ברשות הרבים.



    0 תגובות