בעלי התקיעה באומן מתכוננים לראש השנה עם מנחם טוקר

    "הלחץ הרוחני הוא כמו שצריך להיות אבל ההרגשה של הזכות, גדולה יותר. הזכות לשמש כבעל תוקע לכלכך הרבה אנשים היא בלתי ניתנת לתיאור"
    עמית דניאל No Comments on בעלי התקיעה באומן מתכוננים לראש השנה עם מנחם טוקר

    צמד האנשים שמוציאים ידי חובת שמיעת קול שופר אלפי אנשים בראיון מיוחד ומרגש "הזכות בלתי ניתנת לתיאור"

    תקיעת שופר בכותל המערבי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    "הלחץ הרוחני הוא כמו שצריך להיות אבל ההרגשה של הזכות, גדולה יותר. הזכות לשמש כבעל תוקע לכלכך הרבה אנשים היא בלתי ניתנת לתיאור"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך תכניתו של מנחם טוקר "זמן אוויר" שוחח טוקר עם הרב יוסי צוקר. הרב צוקר הוא בעל התוקע ב"קלוייז" באומן ומי שאולי יכול להיות מוכנה כבעל התוקע במניין הגדול בעולם. מניין המונה 6,000 מתפללים.

    טוקר התעניין האם כולם נכנסים בקומה אחת והרב צוקר השיב "יש שתי קומות. בקומה הראשונה יש מקום ל-4,000 אנשים ובקומה השניה מקום לעוד 2,000 מתפללים."

    לשאלת המראיין כמה שנים משמש הרב צוקר כבעל תוקע ענה "אני כבר 31 שנים משמש כבעל תוקע מתוכם ב-29 שנים האחרונות אני תקוע בקלוייז באומן." טוקר התעניין האם אי פעם הוחלף השופר באומן ובכמה שופרות הוא מצטייד לתפילה והרב צוקר השיב "היה שופר שהחזיק 20 שנה אבל לפני כמה שנים הוצרכנו להחליפו ומאז יש לי שני שופרות. שופר אחד קניתי והשופר השני הגיע אלי בדרך לקנייית השופר הראשון. התקשר אלי אברך והתחנן שאקח ממנו שופר משום שהוא רוצה לזכות שבשופרו יתקעו בקיבוץ הגדול באומן. הוא התעקש אז לקחתי ומאז יש לי שני שופרות ואני מנווט ביניהם בתפילות."

    "עד כמה הלחץ הוא גדול" שאל טוקר והרב צודק השיב "הלחץ הרוחני הוא כמו שצריך להיות אבל ההרגשה של הזכות, גדולה יותר. הזכות לשמש כבעל תוקע לכלכך הרבה אנשים היא בלתי ניתנת לתיאור"

    מיד לאחר מכן שוחח טוקר עם הרב עמוס ארביב המשמש כבעל תוקע במניין הספרדי שבאומן שסיפר "אני מתאמן כל השנה אבל לא בתקיעות השופר אלא בהכנות. ללמוד הלכות ולהיות ראוי להוציא ידי חובה את הציבור הרב."

    טוקר התעקש שהרב ארביב יתקע בשופר במהלך התכנית והרב ארביב לא איכזב. טוקר ציין "תקיעות השופר שלך הכניסו אותי היטב לאווירה."

    האזינו:



    0 תגובות