ההברקה לראש השנה • יין רימונים ושיכר רימון על שלחן החג

    נח ויין No Comments on ההברקה לראש השנה • יין רימונים ושיכר רימון על שלחן החג

    הפקת יין מרימונים ידועה כבר בתרבויות הקדומות של פרס הודו וארמניה • הרימון תפס מקום חשוב בתרבות עד כדי כך שפרי הרימון, כתרו וגרגיריו שמשו כפרט עיצובי בתכשיטים ובמבנים חשובים וארמונות

    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    SONY DSC

    הפקת יין מרימונים ידועה כבר בתרבויות הקדומות של פרס הודו וארמניה. הרימון תפס מקום חשוב בתרבות עד כדי כך שפרי הרימון, כתרו וגרגיריו שמשו כפרט עיצובי בתכשיטים ובמבנים חשובים וארמונות. בתרבויות אלו ידעו לנצל את גם את הסגולות הבריאותיות של הרימון וליהנות מטעמו לאורך השנה כולה ביין שמשתמר בכדי חרס מתחת לפני האדמה, וכך פותחה תרבות יצירת יינות רימונים.

    ביקב גת רימון משלבים את הידע המודרני עם הטכנולוגיות העתיקות ויוצרים יין רימונים עשיר בצבע ארגמני עמוק ומלא בטעמים וניחוחות שכבשו את האנושות משחר ההיסטוריה. הרימונים מתקבלים מהבוסתן במזכרת בתיה בתיבות איסוף בכדי למנוע מעיכות בפרי ומגע לא מבוקר בין עסיס הרימון לקליפה המרירה. הרימון עובר תהליך פירוק וסחיטה שמאפשר לשלוט ברמת ההשפעה של הקליפה על העסיס המתוק. לאחר סינון ראשוני מועבר עסיס הרימון לתסיסה קרה ומבוקרת בתהליך דומה להתססת יין – המטרה לשמר את הטעמים ואת המרכיבים הבריאותיים בצורה הטובה ביותר.

    SONY DSC

    השליטה בתסיסה נעשית ע”י קירור היין עם הגעתו לרמת הכהל הרצויה, ושנקבעת עפ”י רמת הסוכר שיש ברימונים שנסחטו ביקב. חלק מהעסיס מופנה לייצור יין הדגל של היקב ‘בוסתן-פורטורימון’, בשלב הראשון מרכזים את עסיס הרימונים בשיטת “קהור” בחום נמוך בכדי לרכז את הסוכרים והטעמים שברימון לאחר מכן מתחילים באיטיות את התסיסה הכהלית, התסיסה נעצרת באופן טבעי כאשר הכהל הוא בין 14 ל15 אחוזים. בוסתן מתיישן בסגנון פורטו בחביות עץ אלון בחצר היקב במשך 12 חודשים. בישול העסיס והיישון בחביות מעניק לבוסתן עומק ,ניחוח וארומה נפלאים

    יקב גת רימון הוקם במזכרת בתיה בבציר שנת 2013. היקב הוא תוצאה של שיתוף בין ייננים מיקב שור1848 ויקב הכורמים שחברו לכורמי היקבים ממזכרת בתיה שהתמחו בגידול רימונים לייצוא. הרימונים כולם מהזן WONDERFUL שמטופחים עבור היקב במטרה ליבול נמוך במיוחד, כך שהארומות מתעצמות בכל גרגר וגרגר. עם הגעת הפרי ליקב קליפת הרימון המרירה מופרדת בעדינות מגרגירי הרימון, ומהם נסחט עסיס הרימונים שהוא השלב הראשון בהתפתחות הרימון ליין. חלק מהיינות מבוקבקים אחרי יישון מתמשך, וחלקם כיין צעיר.

     

    על שלחן החג

    SONY DSC

    יין

    יין Bustan 2014 נעשה בסגנון “קהור” ויושן בסגנון “פורט” 12 חודשים ב-4 חביות אלון צרפתיות בחצר היקב. מהיין יוצרו 2,400 בקבוקים בלבד. 500 מ”ל. 14.6% כהל בנפח. מחיר מומלץ: 100 ש"ח.

    שיכר

    גת רימון שיכר יין רימונים, מרימוני “וונדרפול”. התסיסה נעצרת בשלב מוקדם בכדי להשאיר את מתיקות הרימון. 500 מ”ל. 10.1% כהל. המחיר המומלץ שלו הוא  65 ש”ח.

    ליקר

    ליקר שמורכב מלימונצלו קלאסי מלימונים ומקליפות ליים בשילוב מרענן ומפתיע של יין רימונים. מומלץ להגשה קפוא. 500 מ”ל. 17% כהל והמחיר המומלץ שלו הוא 75 ש”ח.

    חשוב לזכור: היין והשיכר ברכתם שהכל נהיה בדברו.



    0 תגובות