- רדיו קול חי - -

אייכלר לבנט: להציל את הנוער מתכנית כפרנית "ללימודי יהדות"

בהמשך לחשיפת "קול חי" כאן [1] על תוכניות הלימוד המשלבות תכנים רפורמיים וכפרניים, ח"כ הרב ישראל אייכלר פנה לשר החינוך למנוע את המגמה הרפורמית שהשתלטה על תוכניות "לימודי היהדות" בבתי הספר הממלכתיים.

"משרד החינוך העניק מונופול ללימודי היהדות לגורמים כפרניים, שהוציאו את האמונה מלב לימודי היהדות. המשרד מממן במיליוני שקלים  פעילות שערורייתית של ניתוק הדת היהודית, כ"תרבות יהודית ישראלית". המטרה מוצהרת כי היהדות היא "תרבות שפה ולאום", בלי קשר לדת היהודית. בכך היא מכריזה כי ילדי החינוך הממלכתי, "אין להם חלק בא-לוקי ישראל" רח"ל. כך התריע ח"כ הרב ישראל אייכלר במכתב ששלח אל שר החינוך נפתלי בנט.

ח"כ הרב אייכלר הוסיף במכתבו אל שר החינוך, כי המשרד מפרסם שהפעילות תימנע מהבעת עמדה חד צדדית, בו בזמן שהיא חד צדדית במהותה על ידי הדרת גורמים אמוניים, מלימודי היהדות. כך גם החובה ללמוד יהדות, דווקא בכיתות מעורבות, בנים- בנות ביחד. זאת כדי  לשלול את המסורת היהודית, הנהוגה בבתי הכנסת.

הרב אייכלר הזהיר מפני עקירת כל זיק של אמונה בבורא עולם ובתורה מסיני ממערכת החינוך. יש כאן מזימה להשמיט מתודעת הילדים את הקשר היהודי עם האמונה בה' אלוקי ישראל. עושקים מן הילדים את הזכות ללמוד על האמונה בתורה מסיני המסורה לנו מדור דור.

התכנית משולמת רק לגופים אנטי דתיים שמופיעים במאגר משרדך. זו לא תכנית לחיזוק הזהות היהודית אלא ההיפך הגמור. בית הספר הממלכתי יהפוך ל"מכונת שמד אנטי יהודי" עבור ילדי ישראל שרבים מהוריהם מסורתיים ומאמינים באלוקי ישראל. בחלקם הגדול אף שומר על מנהגי רוח ישראל סבא. ילדים תמימים אלה, ישאפו לקרבם ארס הכפירה הריפורמית, בלי שהוריהם מודעים לכך. כל זאת במסווה של "חיזוק היהדות" שסופה עקירת האמונה, הרס הנוער וניתוקו מעם ישראל.

"כשר חינוך המייצג מפלגה הדוגלת באמונה בה' ובתורה מסיני, וכשליח ציבור אמוני במדינת ישראל, אני מצפה ממך לעמוד כ"צוק איתן" לבלימת המהפיכה הרפורמית. יסודה בגרמניה ובאמריקה המתבוללת. שם שאפו למחוק את הדת היהודית וגרמו להתבוללות של מליוני יהודים.

"אני יודע שהמזימה להדיר את המאמינים מהנחלת היהדות בבתי"ס, לא החלה בתקופתך. אך התוכנית כבר פועלת בשנת הלימודים הנוכחית. ע"כ אבקשך לפעול לעצירתה לאלתר. למצער עליך להכניס גם מרצים ורבנים מאמינים, ללימודי היהדות בבתי"ס ללמד על האמונה היהודית גם במערכת החינוך "הממלכתית" – כתב הרב אייכלר לשר החינוך.