אנחנו פונים לציבור החרדי שיבוא אלינו, 1% מהפרקליטות – חרדים

    "אני - זה לא סוד - בא מבית דתי ומנהל אורח חיים דתי, הייתי בבתי כנסת שונים, אבל מה שאתה רואה בחסידות זה משהו שונה לגמרי"
    ישראל פריי 3 Comment on אנחנו פונים לציבור החרדי שיבוא אלינו, 13 מהפרקליטות – חרדים

    ביום יום, עסוק שי ניצן בסוגיות משפטיות הרות גורל לאזרחי מדינת ישראל, אך כשפרקליט חסידי צעיר במשרדו הציע לו להתלוות אליו למעמד ה'סליחות' – הוא נענה בחפץ לב • בראיון למוטי לביא, סיפר ניצן על התחושות: "זה מרגש ומעצים, אין דברים כאלה"

    פרקליט המדינה שי ניצן צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    "אני - זה לא סוד - בא מבית דתי ומנהל אורח חיים דתי, הייתי בבתי כנסת שונים, אבל מה שאתה רואה בחסידות זה משהו שונה לגמרי"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אורח בלתי שגרתי נצפה במוצאי שבת האחרונה בבית מדרשו של כ"ק האדמו"ר מגור בירושלים. בין אלפי החסידים שהגיעו לתפילת הסליחות, ניצב לו פרקליט המדינה שי ניצן, אוטוריטה משפטית, ובן הציונות הדתית, והשתלב בתפילות ובשירים.

    למוטי לביא ב'מהדורה המרכזית' סיפר ניצן על המעמד הנשגב שחווה, ועל הרגשות שהוא הפעים בקרבו. "יש לי פרקליט, בחור מקסים חסיד גור, והוא הציע לי לבוא אתו לסליחות, הוא אמר שזו תהיה חוויה – וזו באמת הייתה חוויה", פתח.

    "הייתי לפני כמה שנים בהדלקת נרות אצל האדמו"ר, זו חוויה עוצמתית ומרשימה ביותר, הפעם התווסף קטע שירה של איזה רבע שעה, שכל החסידים שרו יחד עם מקהלה וזה באמת יוצא מן הכלל אין דברים כאלה, זו פעם שנייה שאני שם, וזו חוויה. אני – זה לא סוד – בא מבית דתי ומנהל אורח חיים דתי, הייתי בבתי כנסת שונים, אבל מה שאתה רואה בחסידות זה משהו שונה לגמרי".

    לדבריו "העובדה שכ- 8000 איש מתפללים יחד כבר זה משרה אווירה יוצאת דופן, במיוחד כשכולם פוצחים יחד בשירה כמו מקהלה של אלפי אנשים, זו חוויה דתית-רוחנית, זה מרשים, מרגש, מעניין, מעצים".

    לשאלת המראיין האם הוא מתכוון בעיקר לחוויה רוחנית או חברתית, ענה ניצן בכנות: "אני חושב שהחוויה בעיקרה חברתית בשבילי אבל אין ספק שיש שם גם משהו רוחני, זה כבר בלבב פנימה. זה מעורר מחשבה, אנשים עומדים בצפיפות אדירה כדי להצליח לתפוס מבט של האדמו"ר, ברור לגמרי שזה משהו מיוחד".

    עוד אמר ניצן כי "הדעות הקדומות של חלקים בחברה הישראלית נגד החרדים אינם נחלתי. מאוד חשוב לנו לשלב חרדים בפרקליטות ומאז כניסתי לתפקיד יש פי 10 חרדים יותר מבעבר". לדבריו "אחוז אחד מהפרקליטות כיום חרדים".

    רגע לפני שנעמוד לפני הפרקליט הגדול שיחתום את גזר דיננו לשנה הקרובה, מעניין לתת אוזן לתובנות ולדברים שמציג בכיר מערכת המשפט המקומית – האזינו לראיון שמדבר על הכל:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מי הוא הפרקליט המקסים, פנחס גורט התותח ?

      1. כמובן!!!
        הוא מרת היום כבר בבגצי"ם
        שי ניצן מת עליו…

    2. 2

      על פניו סידור עבודה בפרקליטות סוללת את הדרך לגהינום מדין איסור מסירה!
      להלן תחומי העבודה המשפטיים של הפרקליטות:
      עובדי הפרקליטות הן המופיעים בבית המשפט העליון ובבית הדין הארצי לעבודה, ופרקליטויות המחוז הן המופיעים בבתי משפט השלום והמחוזי, בבית המשפט לענייני משפחה, בבית הדין האזורי לעבודה ובמסגרות שיפוטיות אחרים (כגון: ועדות שחרורים שמונו לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר) ובמקרים אחרים גם בערכאות אחרות דוגמת בית המשפט לעניינים מקומיים, וההוצאה לפועל.

      עשיית הפרקליטות מתפרסת על תחומי משפט רבים, בהם הפלילי, האזרחי, החוקתי והמינהלי, הכלכלי, דיני עבודה ועוד
      ,הפרקליטות מופיעה כמאשימה במשפטים פליליים , הפרקליטות קובעת מדיניות אכיפת החוק
      חוק העונשין ודינים פליליים נוספים כפקודת הסמים המסוכנים, קובעים איסורים פליליים, שהפרתם תביא להגשת כתב אישום מטעם המדינה כנגד המפר, הפרקליטות עם עובדיה המייצגת את המדינה, היא המאשימה במשפטים אלו.
      האם שומר תורה ומצוות יכול לשמש בכזה תפקיד המוכתב לפי הוראות הממונים עליו שלא דנים לפי דיני תורה???