ועדת הכספים אישרה 650 מיליון ש"ח לסבסוד התח"צ

    כמו כן, אישרה הועדה תקציבים לרכבת ישראל ומשרד התחבורה, אשר עוכבו בדיון הקודם. היו"ר ח"כ משה גפני אמר כי בעבר האמין למשרד התחבורה וכיום פחות מאמין ולשם כך הוא מבקש פירוט מלא של הפרויקטים.
    איתי גדסי 2 Comment on ועדת הכספים אישרה 650 מיליון ש"ח לסבסוד התח"צ

    ועדת הכספים אישרה 650 מיליון שקלים לתוכניתו של דרעי לסבסוד התחבורה הציבורית • יו"ר הועדה ח"כ משה גפני: "מדובר בהצעה חשובה מאד אשר תשפיע על כל אזרחי ישראל" ושיבח את השר דרעי על יוזמתו ופועלו בעניין

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    כמו כן, אישרה הועדה תקציבים לרכבת ישראל ומשרד התחבורה, אשר עוכבו בדיון הקודם. היו"ר ח"כ משה גפני אמר כי בעבר האמין למשרד התחבורה וכיום פחות מאמין ולשם כך הוא מבקש פירוט מלא של הפרויקטים.
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים אישרה היום (ב') העברת מאות מיליוני שקלים לטובת פרויקטים רבים של משרדי הממשלה, ובהם משרד התחבורה, הרשות לפיתוח ירושלים, משרד לביטחון פנים ועוד.

    בין התקציבים שאושרו: הפחתת תעריפים בגובה 14.5 אחוז מעלות התחבורה הציבורית והגדלת הסובסידיה הממשלתית לתחבורה הציבורית.  העלות בסך 650,000 ₪ היא תכניתו של שר הפנים אריה דרעי.  יו"ר הועדה ח"כ משה גפני אמר כי מדובר בהצעה חשובה מאד אשר תשפיע על כל אזרחי ישראל ושיבח את השר דרעי על יוזמתו ופועלו בעניין.  התקציב אושר פה אחד בוועדה.

    בדיון שארך למעלה משעתיים, בהם נכחו חברי כנסת מסיעות שונות, אושרו פה אחד פרויקטים רבים נוספים וביניהם:  35 מיליון ₪ לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים,  22 מיליון ₪ לפיתוח והעצמת ישובים דרוזיים וצ'רקסיים, 7,5 מיליון ₪ לפיתוח אזור תעשיה בעיר שדרות, 5,5 מיליון ₪ להעצמה ופיתוח העיר טייבה,  22 מיליון שקל למסלול להטבות באזור תעשיה המשותף לנתיבות ושדות נגב,  20 מיליון למסלולי תעסוקה באוכלוסייה הבדואית, 3 מיליון למעבר צה"ל לנגב, 44 מיליון קידום סחר חוץ, 10 מיליון להגדלת פעילות מכון הייצוא, 8 מיליון לחיזוק הקשרים הכלכליים עם אפריקה, 6 מיליון עבור פעילויות ניו-טק בתחום המים.  כמו כן אישרו מאה מיליון ₪ עבור פיתוח העיר ירושלים, 60 מיליון לתכנית היובל לירושלים, ו23 מיליון שקל לעבור תכנית מורשת למימון פרויקטים לפיתוח בתחום מורשת ישראל. אודי בן דרור מהרשות לפיתוח ירושלים ציין כי בין הפרויקטים יממנו את תכנית אגן העיר העתיקה, תשתיות תיירותיות ופרויקטים לשדרוג פיזי של תשתיות בעיר העתיקה, וכן 50 מיליון לחיזוק העסקים לאור המצב הביטחוני בירושלים.

    כמו כן אישרה ועדת הכספים 31 מיליון ₪ עבור איגוד ערים כינרת, כ-12 מיליון שקל עבור תקצוב פעילות רשות הטבע והגנים. נציגת הרשות ציינה כי מדובר בריענון אתרים כמו מעיין חרוד, ואתרים נוספים מתוך מטרה להכין לציבור המבקרים בריכות וחניוני לילה. כמו כן הוועדה אישרה 68 מיליון ₪ עבור הגדלת מלאי הדלק לשעת חירום, בהמשך להחלטת הקבינט הביטחוני.

    כמו כן, אישרה הועדה תקציבים לרכבת ישראל ומשרד התחבורה, אשר עוכבו בדיון הקודם.  היו"ר ח"כ משה גפני אמר כי בעבר האמין למשרד התחבורה וכיום פחות מאמין ולשם כך הוא מבקש פירוט מלא של הפרויקטים. נציגי משרד התחבורה אמרו כי מדובר ב284 מיליון שקל לפיתוח מערך הרכבות הכבדות ותקציב הפיתוח של חברת רכבת ישראל וכן תקציב להקמת מסילות כבדות, הקמת מסילת העמק, מסילת עכו כרמיאל, תשתיות חשמול לרכבות, כאשר המסילה הראשונה שתהיה מחושמלת היא המסילה החדשה מירושלים לתל אביב, ועוד פרויקטים רבים נוספים בתחום התחבורה. כמו כן חברי הועדה אשרו תקצוב של 361 מיליון ש"ח עבור פרויקטים קיימים של תחבורה ציבורית לפיתוח מערכות הסעת המונים, פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, ועוד מגוון פרויקטים.

    פניות תקציביות נוספות שאושרו בוועדה, עוסקות בתחומים הנוגעים למשרד לביטחון פנים, ובהם חיזוק היכולות של משטרת ישראל במגזר הערבי וירושלים, קליטת טייסת הכיבוי האווירי ממשרד הביטחון למשטרת ישראל, שיקום וחינוך אסירים, ופריסת כוחות המלווים את פרויקט רכבת הקלה בתל אביב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ומה עם חיזוק כלכלי לתעסוקת הנשים החרדיות??? כמה כסף הם העבירו לערבים!
      ומה עם השוואת תקצוב בחינוך החרדי למתחייב בתקנות? 75% למוכש"ר ו – 55% לפטור?
      בהחלט ניתן לסכם שנה של רפיסות גם בנוגע לעקרונות הרוחניים וגם לסעיפים התקציביים שבהסכם הקואלציוני!

      1. הציבור מוזמן לראות לאיזה הישגים הגיעו המגזר הערבי בתוכנית חומש למרות שהם לא בקואליציה
        במסגרת ההסדר ההישג המרשים ביותר הוא בתחום החינוך, אנו קוראים לחכי"ם להשוות את תקצוב המוכש|"ר החרדי לכל הפחות למוכש"ר הערבי!
        זו היא בושה וחרפה שבמדינה יהודית אנחנו צריכים לבקש לכל הפחות את ההשוואה הזו!
        להלן קישור לתוכנית החומש למגזר הערבי:
        החלטת ממשלה בנוגע לתקצוב הנוצרים בתוכנית חומש (ניתן לבצע העתק הדבק לחיפוש):
        http://www.pmo.gov.il/Secretary/GovDecisions/2015/Pages/des922.aspx