לבני: "גיבוי לחייל בקרב – כן, חיפוי למי שמבצע עבירה – לא"

    מי שמנסה לגרור את זה למחוזות ש'מגיע להם' וטקסטים מהסוג הזה, זו התנהלות שראה"מ לא יכול להרשות לעצמו ואסור לו להיגרר אחריה, ולצערי הוא נגרר, או שהוא חסר את האבחנה הערכית שאומרת מה כן ומה לא. גיבוי לחייל בקרב - כן חיפוי למי שמבצע עבירה - לא
    אסתי פלד 2 Comment on לבני: "גיבוי לחייל בקרב – כן, חיפוי למי שמבצע עבירה – לא"

    ח"כ לבני העניקה ראיון נרחב לאבי מימרן, ובו "פירקה" את הישגיו של נתניהו בארה"ב, שטחה את תקוותה להנחת האגו בצד והקמת גוש אלטרנטיבי לנתניהו, והתייחסה בחומרה לפרשת החייל אלאור אזריה • ומה לימוד הזכות שלה על עם ישראל לפני ראש השנה?

    אלאור אזריה צילום: פלאש 90
    מי שמנסה לגרור את זה למחוזות ש'מגיע להם' וטקסטים מהסוג הזה, זו התנהלות שראה"מ לא יכול להרשות לעצמו ואסור לו להיגרר אחריה, ולצערי הוא נגרר, או שהוא חסר את האבחנה הערכית שאומרת מה כן ומה לא. גיבוי לחייל בקרב - כן חיפוי למי שמבצע עבירה - לא
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו כובש את הכותרות עם ביקורו המדיני בארצות הברית, קיימה שותפתו לעבר ויריבתו בהווה חברת הכנסת ציפי לבני אף היא ביקור בניו יורק, ביקור שאולי לא זכה לכותרות מפליגות, אך אין זה אומר שלפוליטיקאית הבכירה אין מילים נחרצות ומשנה סדורה להציע על המצב המדיני, הפוליטי, והביטחוני.

    בראיון נרחב ל'מהדורה המרכזית', הוליך אבי מימרן את לבני שלב אחר שלב בביקורו של נתניהו ובמהלכיו המדיניים, ושמע את עמדת המחנה שאולי אינו זוכה להגיע להגה המדינה, אך בהחלט מציע אלטרנטיבה רעיונית לשלטונו המתמשך של ראש הממשלה.

    "תראה", אומרת לבני, "בא נניח רגע שאין ארה"ב, שהם לא דוחפים אותנו לשום מהלך – אנחנו חיים פה, אנחנו צריכים להתמודד עם המצב, ולכן, זה שאנשים אומרים: איזה יופי, אובמה כן ישים תכנית, לא ישים תכנית, אני אומרת, קודם כל בא נחליט אנחנו מה טוב לעצמנו, וההכרעה הזאת טרם התקבלה, לצערי. יש כאן הזדמנות, יש על השולחן הצעה אזורית של מדינות ערב שאומרות אנחנו מוכנים לעשות אתכם שלום, אתם צריכים או להסכים לפרמטרים מסוימים, או לעשות שינויים בשטח שצה"ל גם תומך בהם".

    היא המשיכה: "נתניהו יודע את זה והוא לא מגיב, לא עונה, הוא מגמגם. מה הוא אומר בעצם? אני ימשיל לדבר, במקום באו"ם ברמאללה, די, יש דברים שצריכים לעשות. אני לא מטילה ספק שחשוב גם שעמים ומנהיגים ידברו זה עם זה, אבל כשהייתה הצעה לפגישה במוסקבה אבל ביבי לא רצה את זה. הוא מדבר נפלא, הוא באמת אשף המילים, אבל, מה יוצא עם זה?!".

    על ההשוואה שערך נתניהו בין החייל אלאור אזריה לבין משפחות השכול, אמרה ח"כ לבני: "אנחנו, כמי שמנהיגים חייבים לעשות אבחנה בין חייל שיצא לקרב, פצוע שלא משאירים מאחור, לבין חייל שנבדק היום בבית הדין האם הוא הפר פקודות, ולזה לא צריך לתת גיבוי. כמו ששלחתי משלחות אחרי ישראלים שנתקעו באיזה הר, זה חלק מהערבות ההדדית, מצד שני אם יש עבריינים מעמידים אותם לדין, ולכן צריכים להמתין לתוצאות המשפט, ולא לרמוז לשופטים איזה תוצאות אנחנו רוצים שיהיו".

    "היה כאן תהליך חברתי בעייתי בעיניי. בקרב חלק ניכר מהציבור, גם אם הוא היה יורה בכלל בראש של הפצוע ללא סיבה זה היה בסדר גמור, אנחנו צריכים לשים את הקו שהציב שר הרמטכ"ל ושר הביטחון בזמנו שאומר מתי כן ומתי לא, ככה צה"ל מתנהל ככה צריך לפעול מי שמנסה לגרור את זה למחוזות ש'מגיע להם' וטקסטים מהסוג הזה, זו התנהלות שראה"מ לא יכול להרשות לעצמו ואסור לו להיגרר אחריה, ולצערי הוא נגרר, או שהוא חסר את האבחנה הערכית שאומרת מה כן ומה לא. גיבוי לחייל בקרב – כן חיפוי למי שמבצע עבירה – לא".

    בהמשך הראיון פרשה לבני את חזונה לבניית גוש פוליטי שיתמודד מול נתניהו, את תקוותה להנחת האגו של מרכיבי הגוש בצד, וגם, לקראת השנה החדשה, יש לה לא מעט לימוד זכות על עם ישראל, האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה דנתניהו עושה בנסיעה אחת לארה"ב ציפי וכל חבריה הצדיקים לא יכולים לעשות ב30 שנה

    2. 1

      ציפי הגאונה בעד ה… ובעד גיוס חרדים ובעד… ה' ירחם