- רדיו קול חי - -

מצבה המדיני של ישראל זינק או הידרדר? • הפרשנים מסכמים

על רקע ביקורו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית, נפתחה 'המהדורה המרכזית' של 'קול חי' הערב בדיון מרתק סביב הסוגיה המדינית. שלהי כהונת הנשיא אובמה ולקראת שנה חדשה – זוהי נקודת זמן מצוינת לבחון את מצבה של ישראל בזירה הבינלאומית.

הכתב המדיני של ערוץ 2 אודי סגל מתלווה לפמליית ראה"מ, הצליח לקבל מנתניהו ראיון שגרר סערה ציבורית רחבה, שאף אילצה את ראש הממשלה לצאת בהבהרה לדבריו.

באשר להשוואה המדוברת שערך נתניהו בין החייל אלאור אזריה לבין משפחות השכול, אמר סגל לאבי מימרן: התשובה שנתניהו נתן לי בעניין אליאור עזריה הייתה יכולה להשתמע לשני פנים. אני התרשמתי שלא התכוון לעשות את ההשוואה הזו, אבל עצם העובדה שהיה ניתן להבין שהוא מקשר בין משפחה שכולה למשפחת עזריה – זה מה שהוביל את ראה"מ לנסות לחזור בו מהדברים.

עורך חדשות 'יתד נאמן' אריה זיסמן סיכם שנה מדינית מנקודת מבטו: הייתה שנה מדינית שקטה, אבל נתניהו הצליח במהלך השנה לשקם באופן חלקי את היחסים הגרועים שלו עם אובמה – ובכך השיג את הסיוע הבטחוני הגבוה ביותר שניתן אי פעם. אין לנתניהו יורשים, אין לו אלטרנטיבות. מסתבר שנתניהו עשה בשכל כשהוא לא התראיין במשך שנים לתקשורת הישראלית. אתמול בראיון הראשון שלו הוא 'החליק'.

האזינו לראיונות המלאים:

/wp-content/uploads/2016/09/זיסמן.mp3 [1]