העליהום התקשורתי הכריע את מארגני אירוע ה'קירוב' בת"א

    בשל הסערה התקשורתית, הודיעו חלק מנותני החסות על משיכת ידם מהאירוע, מהלך שהצטרף למחאה התקשורתית שהכריעה את המארגנים, ואלו הודיעו על ביטול האירוע
    משה נתנאל ~ תמונת אילוסטרציה No Comments on העליהום התקשורתי הכריע את מארגני אירוע ה'קירוב' בת"א

    מארגני הכינוס המוזיקלי לקראת יום כיפור בכיכר רבין היו מלאי כוונות טובות, אך הם לא לקחו בחשבון את המתקפה שיספגו בעקבות אי הזמנת זמרות • התקשורת געשה, ח"כים רטנו, נותני חסויות נבהלו, והאירוע בוטל

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    בשל הסערה התקשורתית, הודיעו חלק מנותני החסות על משיכת ידם מהאירוע, מהלך שהצטרף למחאה התקשורתית שהכריעה את המארגנים, ואלו הודיעו על ביטול האירוע
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע מוזיקלי שתוכנן להיערך בכיכר רבין לקראת יום הכיפורים, בוטל בלחץ התקשורת ואישי ציבור, שקבלו על כך שיופיעו בו גברים בלבד. הלחץ גרם לנותני החסות להתנער מהמופע, עד שהמארגנים נאלצו להודיע על ביטולו.

    בימים האחרונים עלה לרשת קמפיין פרסומי המזמין את קהל התל אביבים ל'מרימים לכיפור' – אירוע מוזיקלי שנועד להכניס את הקהל לאווירת היום הקדוש, בהשתתפות אמנים ישראלים מפורסמים, רובם חוזרים בתשובה או נמצאים בהליכי חיזוק והתקרבות לדת.

    הבוקר התפרסם דבר המופע בכלי התקשורת, לצד הטענה על הדרת נשים ממופע הסליחות המתוכנן, פרסום שפתח מסע גינוי כלפי המופע ומארגניו. ח"כ יעל גרמן אמרה: "אפליה והדרת נשים אינה שונה מאפליה על רקע עדתי וגזעי. אם מארגני האירוע והאמנים המשתתפים בו מאמינים בשוויון בין המינים, עליהם לסרב לתת יד לתופעה בזויה זו ולבטל את השתתפותם באירוע לאלתר".

    חבר מועצת העיר תל אביב ומנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין אמר ל'הארץ': "אירועי תרבות שמדירים נשים לא לגיטימיים במרחב הציבורי בישראל. הניסיון של המארגנים להציג חזות וז'רגון עדכניים לא מכסים על העובדה שיש פה הדרת נשים מובהקת שמונעת מנשים לשיר במרחב הציבורי בכיכר המרכזית בתל אביב".

    באירוע המוזיקלי אמורים היו ליטול חלק אביתר בנאי, שולי רנד, שלומי שבת, שלומי שבן, ישי ריבו, שולי רנד, חנן בן ארי ועוד. נותני החסויות היו – בין היתר – קרן שוטנשטיין, ההסתדרות הציונית, ערוץ 20, רדיו לב המדינה ורדיו תל אביב, וכמה ארגוני קירוב.

    בשל הסערה התקשורתית, הודיעו חלק מנותני החסות על משיכת ידם מהאירוע, מהלך שהצטרף למחאה התקשורתית שהכריעה את המארגנים, ואלו הודיעו על ביטול האירוע.

    "בעקבות הסערה הציבורית ובשל הרצון להיות קשובים לקהל ולחזק את אחדות העם, אנו מודיעים על ביטול ההופעה במתכונת כפי שפורסמה", כתבו המארגנים, "ובמקומה נקיים עצרת אמירת סליחות לקראת יום הכיפורים, בה ישולבו אמנים המתאימים לאופיו המעודכן של האירוע".

    המארגנים פנו לציבור: "אנו מזמינים את עם ישראל להגיע בהמוניו, להתפלל ולשיר יחד את הסליחות הקבועות ליום זה ונאחל יחד שנה טובה באהבה לכל אחת ואחד מעם ישראל".



    0 תגובות