מפתיע: "לחיים טיש" בהפקה לקראת מעמד 'התיקון הכללי'

    בימים אלו לקראת הנסיעה הגדולה לאומן ומעמד 'התיקון הכללי' המתקיים בחצות היום בערב ראש השנה בהשתתפות אלפי איש, החליט הרב הכט כי הגיע הזמן לפרוץ ומשחרר סנונית ראשונה
    דוד קליגר No Comments on מפתיע: "לחיים טיש" בהפקה לקראת מעמד 'התיקון הכללי'
    בימים אלו לקראת הנסיעה הגדולה לאומן ומעמד 'התיקון הכללי' המתקיים בחצות היום בערב ראש השנה בהשתתפות אלפי איש, החליט הרב הכט כי הגיע הזמן לפרוץ ומשחרר סנונית ראשונה
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ר' יוסף משה כהנא לא מתייאש ולאחר שנגע כמעט בכל שיר יהודי כזה או אחר וסדרותיו "לחיים טיש" ו"לחיים זיץ" מככבות בכל בית יהודי, הוא ממשיך לחפש את הדברים המיוחדים במוסיקה היהודית והנה הוא מצא.

    כהנא מצא יהודי מיוחד בן תורה אמיתי שבשעות הפנאי עוסק בתחומים נוספים כמו כתיבה וייעוץ ובנוסף לכל גם מוסיקאי ומלחין, הכירו את הרב הרב יוסף הכט, לפני כעשרים שנה, ניצב הרב הכט בביתו של הרה"צ ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א, הרב שכטר שמבין בחכמת היד על פי הסוד, אמר לו כי עליו להקליט כל לחן ולחן שילחין ולא לאבד אף אחד מהם בשום אופן, וכך במשך השנים הצטברו אצל הרב הכט המוני לחנים ששכבו כאבן שאין לה הופכין.

    בימים אלו לקראת הנסיעה הגדולה לאומן ומעמד 'התיקון הכללי' המתקיים בחצות היום בערב ראש השנה בהשתתפות אלפי איש, החליט הרב הכט כי הגיע הזמן לפרוץ ומשחרר סנונית ראשונה, לחן מדהים ומיוחד "לשפוך ליבי כמים", מילות השיר לקוחות מתוך הספר 'עלים לתרופה', ספר אותו כתב רבי נתן תלמידו הגדול של רבי נחמן מברסלב שם הוא כותב ומתאר בכמה מילים קצרות את גודל השתוקקותו להיות בציון הקדוש באומן כמה שיותר פעמים ולפרש שיחתו, כשנתקל הרב הכט במילים הללו הוא הרגיש שאי אפשר להשאיר אותם כך ללא לחן מיוחד שיחדור לכל אדם בישראל בין אם הוא חסיד ברסלב בין אם לאו, וכך באה ההשראה וגם הלחן "לשפוך ליבי כמים".

    כמוסיקאי וכנגן כלי נשיפה בזמנו הפנוי הבין הרב הכט כי חייבים השקעה גדולה כדי לתת כבוד ראוי למילים מפוארות כאלה הללו וללחן עמוק שכזה, ולצורך כך גייס את הרב יוסף משה כהנא מ"לחיים טיש" להפקה אגדית, במהלכה הוסיף כהנא מילים בשפת האידיש כך שהשיר קיבל גוון נוסף ומיוחד במינו שבהחלט מתאים ללוות מעמד גדול כזה של "התיקון הכללי" הנאמר באחדות כזו מיוחדת.

    עם יציאת השיר יוצא גם ספר חדש אותו כתב בכשרון רב הרב הכט, "פאר מקדושים" ספר ראשון מתוך סדרה מיוחדת שתראה אור בקרוב העוסקת בביאור סוגיות הלכתיות ורוחניות שונות, השיר המרגש והספר מהווים רק נדבך אחד מתוך לחנים וספרים נוספים שיראו בעז"ה אור בקרוב.

    בימים אלו עמלים צוות גדול על עריכת קליפ שיצא ממש לקראת מעמד "התיקון הכללי", בקליפ שצולם באומן, בציונו של רבי נחמן מברסלב, צילומים מרהיבי עין ומשובבי לב, שרק יגבירו לכל אדם באשר הוא לרצות לקיים את מילות השיר ו"לשפוך לבו כמים".

    מילות השיר:
    "כי כל מגמתי ותשוקתי ותקותי, להיות על ציון הקדוש הרבה פעמים, אולי אזכה לפרש שיחתי לשפוך ליבי כמים נוכח פני ה'. (עלים לתרופה מכתב ש"פ)

    פון די גאנצע וועלט טוהט מען פליען, קומען צום רבי'ןס ציון, דער קוואל, דער הייליגער שטראל, נחל נובע מקור חכמה.



    0 תגובות