2752 מסתננים יצאו מרצון מישראל מתחילת השנה

    הנתונים מוכיחים מעל לכל ספק שההתמדה שלנו והעבודה הבלתי פוסקת סביב מציאת פתרונות ליציאתם של המסתננים מישראל נושאת פרי
    איתי גדסי 7 Comment on 2752 מסתננים יצאו מרצון מישראל מתחילת השנה

    מתחילת שנת 2016: 2752 נתיני אפריקה יצאו מישראל במסגרת מסלול יציאה מרצון. רק 18 נכנסו לישראל ● השר דרעי: "מוצאים פתרונות"

    שר הפנים, אריה דרעי צילום: פלאש 90
    הנתונים מוכיחים מעל לכל ספק שההתמדה שלנו והעבודה הבלתי פוסקת סביב מציאת פתרונות ליציאתם של המסתננים מישראל נושאת פרי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, בשנת 2016 יצאו מרצון 2752 נתינים אפריקאים, ביניהם מסתננים מאריתריאה ומסודן. בשנת 2015, בתקופה המקבילה, יצאו במסלול זה 2030 נתינים אפריקאים.

    במקביל, נרשמה כניסתם של 18 מסתננים מתחילת השנה הנוכחית לעומת 146 מסתננים בתקופה המקבילה בשנת 2015.

    ההתמודדות עם התופעה כללה במהלך השנים מכלול צעדים אשר יחד סייעו להפחית את מספר המסתננים בצורה משמעותית עד אפסית. בין הצעדים שנקטו ממשלת ישראל בכלל ורשות האוכלוסין בפרט: בניית הגדר בגבול הדרומי, תיקוני חקיקה, הקמת מרכז השהייה הפתוח וסיוע ליציאה מרצון של מסתננים, לרבות למדינה שלישית.

    במסגרת היציאה מרצון, ניתן למסתנן מענק ע״ס 3,500 דולר וכן מימון כרטיס הטיסה. עד היום, מאז שנת 2013, עזבו מרצון כ-15,000 איש, מרביתם מסודן ומאריתריאה.

    שר הפנים, אריה דרעי, התייחס לנתוני העזיבה מרצון ובמקביל גם למספר המסתננים: "הנתונים מוכיחים מעל לכל ספק שההתמדה שלנו והעבודה הבלתי פוסקת סביב מציאת פתרונות ליציאתם של המסתננים מישראל נושאת פרי. כבר תקופה ארוכה שכובד המשקל של הפעילות עבר למי שכבר שוהה כאן ומסיבה זאת, נעשים אינספור צעדים להגדלת מספר היוצאים  מרצון למדינת המוצא או למדינה שלישית. עליה של כ-35% במספר היוצאים מישראל היא הישג ואנו צריכים להמשיך במגמה זאת".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      הכל בזכות אלי ישי ממשיך דרכו של מרן זצ"ל ישר כח גדול!

    2. 6

      ועוד אתם שמים תמונה של דרעי כאילו זה הישג שלו ,בעבר פתח את פיו על הנושא הזה שלא צריך בכלל להתעסק עם זה וכו..
      בעוד שמרן זצ"ל כן אמר לר' אליהו ישי לטפל בזה
      והנה התוצאה הכל בזכותו…..

    3. 5

      נכון זה ההשיג היחיד של ישי שהתבייש לו שרק בזה היתה ונגמרה העשיה שלו.
      ועכשיו אריה הגדול ממשיך זה תפקידו !
      תודה רבה לך אריה בהצלחה ושנה טובה!

    4. 4

      תיקון טעות: ישי, בשום פנים ואופן לא ממשיך דרכו של מרן, הוא בחר רבנים אחרים ודרך חדשה-שונה . המפלגה הקדושה -ש"ס היא זו שממשיכה את דרכו של מרן ע"י מועצת חכמי התורה שבראשה עומד הנשיא , המלאך, הכהן הגדול חכם שלום שהקב"ה יתן למורנו עד 120 שנה כוח להנהיג אותנו ובריאות ובעזרת ה' תעלה כוחה של התנועה שבראש עומד אריה הגדול תודה רבה ובהצלחה!

    5. 3

      תגיד לי איך הוא ממשיך את דרכו של מרן איך איך????? מה השקר הזה אתה יכול להסביר?

    6. 2

      שקר גס שום דרכו של מרן הוא ממשיך , למה לשקר יום הדין מתקרב? תחזור בך מהשקר הזה

    7. 1

      איך ממשיך דרכו של מרן בוגד ופותח מפלגה נגד התנועה המעטירה ,איפה אתם חיים תגידו? ואז תגיד בטח מרן לפני שנפטר אמר לו להקים שקרנים כולכם לא היה ולא נברא כזה דבר! ואם תגידו שהיה קלטת כלומר תאמינו לישי שיש כזה דבר אתם עושים צחוק מעצמכם עם זה היה הוא מוציא אותה הוא לא הוציא אין כזה דבר הוא משקר כי לא היה לו נאה שמרן החזיר לאריה הגדול את השרביט ובצדק לפני לעזב אריה ישי אמר אני ממלא מקומו של אריה שיחזור אפנה את מקומי אבל גאוותו לא נתנה והוא תרץ תרוצים בקיצור ראיתם מפלגתו הפסידה בגדול חבל שעשה זאת , הוא בחר דרך חדשה רבנים אחרים שאין להם שום קשר לדרכו של מרן זה שהוא שם תמונה ענקית של מרן בבית במשרד או איפה שהו זה טוב