- רדיו קול חי - -

2752 מסתננים יצאו מרצון מישראל מתחילת השנה

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, בשנת 2016 יצאו מרצון 2752 נתינים אפריקאים, ביניהם מסתננים מאריתריאה ומסודן. בשנת 2015, בתקופה המקבילה, יצאו במסלול זה 2030 נתינים אפריקאים.

במקביל, נרשמה כניסתם של 18 מסתננים מתחילת השנה הנוכחית לעומת 146 מסתננים בתקופה המקבילה בשנת 2015.

ההתמודדות עם התופעה כללה במהלך השנים מכלול צעדים אשר יחד סייעו להפחית את מספר המסתננים בצורה משמעותית עד אפסית. בין הצעדים שנקטו ממשלת ישראל בכלל ורשות האוכלוסין בפרט: בניית הגדר בגבול הדרומי, תיקוני חקיקה, הקמת מרכז השהייה הפתוח וסיוע ליציאה מרצון של מסתננים, לרבות למדינה שלישית.

במסגרת היציאה מרצון, ניתן למסתנן מענק ע״ס 3,500 דולר וכן מימון כרטיס הטיסה. עד היום, מאז שנת 2013, עזבו מרצון כ-15,000 איש, מרביתם מסודן ומאריתריאה.

שר הפנים, אריה דרעי, התייחס לנתוני העזיבה מרצון ובמקביל גם למספר המסתננים: "הנתונים מוכיחים מעל לכל ספק שההתמדה שלנו והעבודה הבלתי פוסקת סביב מציאת פתרונות ליציאתם של המסתננים מישראל נושאת פרי. כבר תקופה ארוכה שכובד המשקל של הפעילות עבר למי שכבר שוהה כאן ומסיבה זאת, נעשים אינספור צעדים להגדלת מספר היוצאים  מרצון למדינת המוצא או למדינה שלישית. עליה של כ-35% במספר היוצאים מישראל היא הישג ואנו צריכים להמשיך במגמה זאת".