נפטר הרב הראשי לשעבר של צרפת רבי יוסף חיים סיטרוק זצ"ל

    דוד קורצוייל 1 Comment on נפטר הרב הראשי לשעבר של צרפת רבי יוסף חיים סיטרוק זצ"ל

    ייטמן מחר בירושלים • הרב היה מקובל על מנהיגי הדור ונבחר שלוש פעמים לכהונה של 7 שנים כרבה הראשי של צרפת • לפני שמונה שנים הפסיד לרב ז'יל ברנהיים שנאלץ בהמשך להתפטר מתפקידו

    צילום: צילומסך: יוטיוב
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל, מי שכיהן כ-20 שנה כרבה הראשי של צרפת וכנשיא ועידת רבני אירופה במשך 12 שנים, נפטר היום ממחלה.

    הרב שהיה מקובל על מנהיגי הדור, שימש בתחילה כרב של העיר שטרסבורג וכעוזר הרב הראשי הרב ורשבסקי ז"ל. בהמשך מונה לרבה של העיר מרסיי עד שנבחר שלוש פעמים לכהונה של 7 שנים כרבה הראשי של צרפת.

    לפני שמונה שנים הפסיד לרב ז'יל ברנהיים שנאלץ בהמשך להתפטר מתפקידו.

    בראיון לעיתון פסח של יתד נאמן לפני 5 שנים סיפר הרב ז"ל כי בצרפת מושג הרבנות הינו מיוחד במינו, זהו גוף ממלכתי, ששולט על פי חוקים וקביעות שהיו מימי נפוליאון והתחזקו עם השנים. כל יהודי ולא משנה מהי דתו משתייך לקהילה היהודית, ולמרות שישנם כחמישים אחוזי התבוללות לצערינו, אנו שומרים בכל משמר על ייחוס הקהילה, ולכן ישנם כללים לכל עריכת נישואין למשל, בפריז לבד היו מידי שנה כ1500 חתונות בשנה. כדרכו של העולם, החילוניים לא ממהרים להתחתן, וכך פוחתים אף נישואי התערובת, ואילו בין היהודים הדתיים הנישואין עולים בתמידות, וכולם בונים בתים כשרים כדת וכראוי בתורת ישראל.

    נשיא 'ועידת רבני אירופה', הרב פנחס גולדשמידט אמר כי 'אנו אבלים על הסתלקותו של הרב סיטרוק זצ"ל. "הרב סיטרוק זצ"ל זכה לההערכה בינלאומית מכל גווני הקשת הרבנית והמנהיגות האירופית לה היינו עדים כשכיהן בראשות הועידה המאגדת בתוכה את הרבנים הראשיים של מדינות אירופה וחשובי אבות בתי הדין והדיינים באירופה. הוא ניחן בתבונה רבנית מושכלת שגרמה למנהיגות האירופית להקשיב ולקיים את בקשותיו למען היהדות בצרפת במיוחד ובכל אירופה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה היה רב מיוחד במינו! הוא המשיך למסור שיעורים גם כשהוא היה חולה מאוד בחודשים האחרונים; היה לו את כל הסיבות להתלונן ולהפסיק לתפקד, ולא רק שהוא לא הוציא מילה אחת להתלונן אלא המשיך למסור שיעורים עם מילה שהייתה נותנת חיוך לכל הנוכחים, הוא תמיד קיבל את כולם בסבר פנים יפות.
      כולם העריכו אותו הרבה, כולל פוליטיקיים; הוא עשה הרבה קידוש השם, מספיק לכך לשמוע את התגובות של הפוליטיקיים הצרפתים להסתלקותו.
      אדם גדול הלך לעולמו. זכותו יגן עלינו.
      תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים.