מה יהיה עם יהודי שבאופן מוזר וטיפשי לא חפץ בשפע?

    צבי טסלר 1 Comment on מה יהיה עם יהודי שבאופן מוזר וטיפשי לא חפץ בשפע?

    כשהתורה מספרת על הברכות בהן יזכה עם ישראל, היא אומרת "ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך". כלומר גם יהודי שבאופן מוזר וטיפשי לא חפץ בשפע, ומנסה "לברוח" ממנו, מובטח לו שבסופו של דבר יזכה בברכה בכל זאת

    צבי טסלר
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפרשת השבוע 'כי תבוא' ממשיך משה להכין את עם ישראל לקראת הכניסה לארץ. תחילה מופיע החיוב בהכרת הטוב, באמצעות מצוות הביכורים. לאחר מכן, חלקה העיקרי של הפרשה הוא פירוט הברכות שיינתנו לעם-ישראל אם ישמור את מצוות התורה, וכנגד זה הדברים הקשים שיקרו לו אם לא ילך בדרך הישר.

    כשהתורה מספרת על הברכות בהן יזכה עם ישראל, היא אומרת "ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך". כלומר גם יהודי שבאופן מוזר וטיפשי לא חפץ בשפע, ומנסה "לברוח" ממנו, מובטח לו שבסופו של דבר יזכה בברכה בכל זאת.

    הימים הללו שאנו נמצאים בהם- האחרונים לפני שתחל השנה העברית החדשה, הם זמן בו אנו נדרשים להוסיף בברכות ובאיחולים טובים לזולת. לעיתים, מסיבות שונות ומשונות, אדם עלול להימנע מלברך, או חלילה עלול לאחל לאחר דברים שלילים ח"ו. מגיעה פרשת השבוע שמכינה אותנו לראש השנה ומזכירה לנו "ובאו… הברכות.. והשיגוך": מובטח לאדם שהברכות יגיעו אליו- אפילו בעל כורחו, וכחלק מהברכה שקיבל, הוא יהיה "מוכרח" לאחל דברים טובים לכל אדם.

    בזכות האיחולים והברכות הטובות נזכה כולנו, שיתקיים בנו מה שקראנו בפרשה הקודמת: "וַיַּהֲפֹךְ ה' אֶת הַקְּלָלָה לִבְרָכָה כִּי אֲהֵבְךָ" ונכתב לשנה טובה ומתוקה.

    שבת שלום

    הדלקת נרות בירושלים 17:58 בחיפה 18:05 ובת"א 18:14 צאת השבת 19:12



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה ממש לא 'טיפשי ומוזר' שיהודי לא יהיה חפץ בשפע, הגמרא אומרת יאה עניותא לישראל, יש בדחקות ועניות תועליות גדולות לפעמים, כמו שמצינו כמה פעמים באנשים שלאחר שהושפע אליהם כל טוב הגיעו למצב של וישמן ישורון ויבעט. כך שלכתוב שזה טיפשי ומוזר, זה מוזר מאד בעיני.