מעל מליארד ש"ח השייכים לאזרחים נשארים בכל שנה בקופת המדינה

    85% מתוך 4 מליארד השקלים מהווים כ-3.5 מליארד ש"ח וכך, 35% אותם ניתן לקבל כהחזר מרשות המיסים, מסתכמים בסכום של 1.25 מליארד ש"ח בשנה שנשארים בידי מדינת ישראל, על אף שהם יכולים לחזור לידי האזרחים ע"פ חוק
    יוסי אשר 1 Comment on מעל מליארד ש"ח השייכים לאזרחים נשארים בכל שנה בקופת המדינה

    במדינת ישראל קיימת האפשרות לקבלת החזרי מס בגין תרומה לעמותות, אך 85% מהתורמים הישראלים לא מבקשים החזר. המשמעות- מעל מליארד ש"ח בשנה שלא חוזרים לאזרחי ישראל

    אילוסטרציה
    85% מתוך 4 מליארד השקלים מהווים כ-3.5 מליארד ש"ח וכך, 35% אותם ניתן לקבל כהחזר מרשות המיסים, מסתכמים בסכום של 1.25 מליארד ש"ח בשנה שנשארים בידי מדינת ישראל, על אף שהם יכולים לחזור לידי האזרחים ע"פ חוק
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת החגים, תקופה המאופיינת בתרומות רבות מצד אזרחי ישראל לעמותות שונות, 'Jgive- מיזם חברתי לתרומות' מציג נתונים בנוגע ל"הליך להחזר מס בגין תרומות" וחושף כי בכל שנה מעל מליארד ש"ח נשארים בקופת המדינה, למרות שהם שייכים לאזרחים..

    במדינת ישראל, בדומה למדינות רבות בעולם, קיימת כבר שנים רבות האפשרות לקבלת החזרי מס בגין תרומה לעמותות אשר קיבלו את אישורם של רשות המיסים וועדת הכספים בכנסת (מוכר כאישור לפי סעיף 46), עד גובה של 35% מסך התרומה.

    אך המצב כיום הוא ש-85% מהתורמים לא הגישו בקשה להחזר מס, כך עולה מנתונים רשמיים של רשות המיסים, והמשמעויות הכספיות הן עצומות: בשנת מס נתרמים לעמותות וחל"צים כ-8 מליארד ע"י ישראלים שחיים בישראל, כמחצית מהם ממשקי בית.

    85% מתוך 4 מליארד השקלים מהווים כ-3.5 מליארד ש"ח וכך, 35% אותם ניתן לקבל כהחזר מרשות המיסים, מסתכמים בסכום של 1.25 מליארד ש"ח בשנה שנשארים בידי מדינת ישראל, על אף שהם יכולים לחזור לידי האזרחים ע"פ חוק.

    מנכ"ל Jgive אורי בן שלמה אומר "בעקבות ביורוקרטיה, תהליך ארוך והעובדה כי חייבים להתייצב פיזית ברשות המיסים, אזרחים רבים לא מנסים לקבל את כספי המיסים שלהם בחזרה. מעבר לזה, ישנה חוסר מודעות מאוד גדולה בציבור הישראלי בנוגע לנושא הזה, כי הוא נתפס כמעט אפור ומסועף, למרות שהוא מאוד פשוט".

    בן שלמה מתייחס להליך הביורוקרטי ומוסיף כי "אזרחים שתורמים והיו מעוניינים לקבל את החזר המס בגין תרומתם, נתבקשים להדפיס ולמלא טופס 116 המוכר כטופס תיאום מס או להגיש אותו במסגרת דו״ח שנתי, לאסוף ולמיין את כל הקבלות בגין התרומות באותה שנת מס ע"פ עמותות בעלות סעיף 46 ואלו שאינן ולהפריד ביניהן, להכין תיק מסמכים, להגיע פיזית לפקידי השומה ולהגיש להם את המסמכים".

    ב-Jgive הבינו את הפער ופיתחו מערכת דיגיטלית שתאפשר החזר מס בקליק. התורמים ימלאו מספר פרטים בממשק מקוון ויקבלו את הקבלות כמאגד קבלות דיגיטליות, תהליך אימות לסעיף 46 יתבצע אוטומטית ואחרי מילוי הטופס וקבלת הקבלות, יקליקו התורמים ו… זהו. לאחר התרומה, רשות המסים תשלח לתורם בדואר מכתב עם גובה הסכום הכספי שיש להחזיר לו.



    1 תגובות

    מיין תגובות