מאות ילדים בישראל נשאלו: "מה תרצו להיות כשתהיו גדולים"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on מאות ילדים בישראל נשאלו: "מה תרצו להיות כשתהיו גדולים"

    על פי הסקר, לחמשת המקומות הראשונים מבין המקצועות המבוקשים בקרב ילדים, הגיעו ספורטאי (12%), מדען (11%), איש היי-טק (9%), מורה (8%) ורופא (7%)

    צילום: Yossi Zamir/Flash90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר חדש שהזמין משרד המדע מראה כי ילדים ונוער הכי היו רוצים להיות ספורטאים, מדענים ואנשי היי-טק כשיהיו גדולים. הסקר מראה גם כי מבין תחומי המדע, ילדים מתעניינים הכי הרבה במחשבים, בעלי חיים ומתמטיקה.

    על פי הסקר, לחמשת המקומות הראשונים מבין המקצועות המבוקשים בקרב ילדים, הגיעו ספורטאי (12%), מדען (11%), איש היי-טק (9%), מורה (8%) ורופא (7%). ייתכן כי עריכת הסקר בקירוב לאולימפיאדה העלתה את הרצון של חלק מהילדים להיות ספורטאי בעתיד. 12% מהילדים עדיין לא יודעים מה הם רוצים להיות. מידת העניין במקצוע איש היי-טק עולה משמעותית בקרב בני 13 עד 15 (24% מהם ציינו מקצוע זה). כמו כן, ככל שהגיל עולה, אחוז הילדים שלא יודעים מה הם רוצים להיות עולה.

    המגמות של הילדים תואמות במידת מה את שאיפת ההורים – סקר קודם של משרד המדע מצא כי הורים ישראלים הכי היו רוצים שילדיהם יעסקו במקצועות טכנולוגיה ומדע כשיהיו גדולים – רופאים, אנשי היי-טק, מהנדסים ומדענים.

    בפילוח לפי מין נמצא כי ארבעת המקצועות שבנות הכי היו רוצות להיות הן מורה או גננת (16%), וטרינרית (11%), רופאה (10%), אשת בידור (10%) ומדענית (8%). ארבעת המקצועות שבנים הכי רוצים להיות הם ספורטאי (17%), איש היי-טק (16%), מדען (13%) ומהנדס (6%). אף אחד מהבנים לא ציין שהוא רוצה להיות מורה או גנן. ואולם, הרצון להיות מורה פוחת בקרב הבנות ככל שהגיל עולה והרצון להיות מדענים, אנשי היי-טק ורופאים עולה, בקרב שני המינים.

    הסקר מגלה עוד כי תחומי המדע שהכי מעניינים את הילדים הם, לפי סדר יורד, מחשבים, בעלי חיים, מתמטיקה, חלל וכדור הארץ. 65% מהבנים ציינו כי מחשבים הוא התחום שהכי מעניין אותם מבין תחומי המדע ו-57% מהבנות ציינו בעלי חיים.

    בהתאמה, החוג שילדים הכי היו רוצים לבחור מבין חוגי המדע (כאשר ניתנה להם אפשרות לבחור שני חוגים מהרשימה) הוא בנושא מחשבים (43%) , חקר בעלי חיים (35%), רובוטיקה (22%) וחלל (14%).



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איפה הרצון להיות ת"ח עם ישראל חי?