אירופה 2016 • "יהודים מפחדים לזהות עצמם כיהודים"

    בבריסל יש 20,000 יהודים אך הגיעו לבית הכנסת רק כ-2.500 יהודים. בהונגריה יש 100,000 יהודים אמנם חלקם רחוקים מתורה ומצוות אבל עדיין מתוך המספר הזה מדברים על כ-5000 יהודים שפוקדים את בית הכנסת."
    עמית דניאל No Comments on אירופה 2016 • "יהודים מפחדים לזהות עצמם כיהודים"

    הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', שוחח בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו על הסקר שערך בקרב 700 קהילות יהודיות ברחבי אירופה

    שוודיה • אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    בבריסל יש 20,000 יהודים אך הגיעו לבית הכנסת רק כ-2.500 יהודים. בהונגריה יש 100,000 יהודים אמנם חלקם רחוקים מתורה ומצוות אבל עדיין מתוך המספר הזה מדברים על כ-5000 יהודים שפוקדים את בית הכנסת."
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', בעקבות סקר חדש המתפרסם בימים אלו. הנתון המרכזי העולה מן הסקר הוא ש-70% מיהודי אירופה לא יגיעו לבית הכנסת בראש השנה וביום כיפור.

    בין ממצאי הסקר שנערך בקרב מדגם מייצג של 700 קהילות בערי בירה וערי פריפריה בכל רחבי אירופה – מבריטניה במערב ועד לאוקראינה במזרח. מעלים עוד, כי כ–50% מהקהילות היהודיות ביבשת – מדווחות על ירידה במספר היהודים החברים הפעילים בקהילה, כתוצאה ישירה מעלייה באנטישמיות. רק כ – 11% מהקהילות ברחביי אירופה מדווחות על עלייה בכמות החברים. 39% מהקהילות מדווחות כי אין שינוי במספר חבריי הקהילה הרשומים.

    הרב גולדברג הסביר בשידור "על אף שהממשלות באירופה עושות ככל יכולתם, חלק מהיהודים נמנעים מלפקוד את בתי הכנסת. זה נובע משתי סיבות. הראשונה היא מכיוון שאותם יהודים לא רוצים לזהות את עצמם כיהודים מפחד מהשכנים, מהסביבה ומגילויי אנטישמיות גם אם אינם מלווים באלימות פיזית. שנית, הפחד מפעולות טרור. הוא קיים."

    "בשבוע שעבר היינו בטולוז ובמרסיי ומצאנו את בתי הכנסת לפי החיילים שמאבטחים את המבנים" מספר הרב גולדברג "והרבנים יחד עם המנהיגים היהודיים פועלים רבות בכדי לגרום ליהודים לפקוד את בתי הכנסת ואכן יש רבים שמגיעים אך עדיין יהודים רבים מפחדים ונמנעים מלהגיע. אתן לך דוגמא מבריסל שעברה אירועי טרור בשנתיים האחרונות. בבריסל יש 20,000 יהודים אך הגיעו לבית הכנסת רק כ-2.500 יהודים. בהונגריה יש 100,000 יהודים אמנם חלקם רחוקים מתורה ומצוות אבל עדיין מתוך המספר הזה מדברים על כ-5000 יהודים שפוקדים את בית הכנסת."

    לשאלתו של הרב משה בן לולו, האם 'מרכז רבני אירופה' מזהים שינויים בין מקומות שונים באירופה ענה הרב גולדברג "אנחנו בהחלט רואים הבדלים בין מדינות. במזרח אירופה, רוסיה, אוקראינה והאיזור יהודים הולכים יותר בגאון ואפילו שם אנו רואים עליה מסויימת במספר היהודים הבאים לבתי הכנסת. לעומת זאת בצרפת, בה הריכוז היהודי הוא הגבוה מבין מדינות אירופה, אנו רואים ירידה משעותית. אגב, יהודים רבים עוזבים בעת האחרונה את צרפת ולא רק לישראל."

    "נתון מעניין נוסף" אומר הרב גולדברג "מגיע מאיטליה ששמרה דווקא על יציבות אך אנו מזהים שם ירידה קטנה"

    לסיום מאחל הרב גולדברג "אנו מתפללים ש"הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל" והחגים יעברו בשלום ובשלווה בארץ ישראל ובעולם כולו ושיהודים רבים יגיעו להתפלל ולפקוד את בתי הכנסת."



    0 תגובות