אחריות החינוך • "חוסר התאמה אינו נזק רק לבנות האחרות"

    שולי הדברים, נפנה בזאת פניה נרגשת לידידינו מכובדינו עסקני הציבור מתנועת ש"ס, שידם רב להם בהקמת מוסדות חינוך לתפארת, ובהעמדת לגיונות של מלך שנותנים את עדיהם בעד פעולתם, המשיכו בדרך זו ביתר שאת ויתר עוז, לטובת החינוך האיכותי
    אחד המנהלים No Comments on אחריות החינוך • "חוסר התאמה אינו נזק רק לבנות האחרות"

    התופעה שיש בנות שאינן משובצות במקום לימודים, מטרידה ומציקה, האחריות על כך שאף בת לא תגיע לרחוב, מוטלת במיוחד על מנהלי הסמינרים, שהם שלוחי הציבור ושלוחיהם של גדולי ישראל המופקדים על החינוך הטהור של בנות ישראל

    סמינר בית יעקב. אילוסטרציה צילום: בעריש פילמר
    שולי הדברים, נפנה בזאת פניה נרגשת לידידינו מכובדינו עסקני הציבור מתנועת ש"ס, שידם רב להם בהקמת מוסדות חינוך לתפארת, ובהעמדת לגיונות של מלך שנותנים את עדיהם בעד פעולתם, המשיכו בדרך זו ביתר שאת ויתר עוז, לטובת החינוך האיכותי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מנהלי הסמינרים ברחבי הארץ, עומדים כל שנה מול מאות ואלפי הורים המתדפקים על שעריהם להכניס אליהם את בנותיהם. על אף התרחבותם של הסמינרים הוותיקים, והקמתם של עשרות סמינרים נוספים בכל רחבי הארץ, עדיין ישנם הנענים בשלילה לבקשתם לסמינר בו הם חושקים. כל הודעת שלילה, גורמת לדמע ולכאב רב. אפשר לעמוד מול דמעות?"

    "התופעה שיש בנות שאינן משובצות במקום לימודים, מטרידה ומציקה, האחריות על כך שאף בת לא תגיע לרחוב, מוטלת במיוחד על מנהלי הסמינרים, שהם שלוחי הציבור ושלוחיהם של גדולי ישראל המופקדים על החינוך הטהור של בנות ישראל.

    "אל תוך הנישה הזו נכנסו לאחרונה גורמים זרים, המבקשים לכפות קבלת בנות ושיבוצן בסמינרים. אל כך מתלווה רעש תקשורתי המלובה על ידי גורמים אינטרסנטיים, המנסים לרכב על גל טיעונים שלא ממין העניין, כביכול הם הגורמים לאי קבלת התלמידות".

    "העובדות מוכיחות את ההיפך, מתוך מאות עררים שהוגשו בשנים האחרונות על אי קבלת תלמידות, לא התקבלו כלל טענות בשל אפליה או קיפוח, מלבד מקרה בודד או שניים! קיימים סמינרים בעיירות פיתוח, שבהן רוב מוחלט בא מאותן משפחות שבשמן מדברים על הקיפוח. בדיוק בת אחת מתוך עשרות שכן התקבלו, היא זו שבאפליה או קיפוח לא יקבלו אותה? אבסורד במיטבו".

    "דמעות של בנות והוריהן, כואבות וצורבות. אך חייבים גם להבטיח שלא יהיו דמעות גם במקומות אחרים. שכל אחת תהיה מסודרת במקום לימוד מתאים אישית עבורה. כל משפחה וכל בת לפי מבנה אישיותה וסובביה, והדרך אליה הם שואפים בכל מעשיהם לכוון את החינוך.

    "חוסר התאמה אינו נזק רק לבנות האחרות בכיתה ובמוסד, בראש ובראשונה זהו נזק עבור הבת. הפער ברמה הערכית או הלימודית, שהוא גם שיקול חינוכי בהחזקת הבנות במסגרת תובענית הנמדדת על פי טובת כלל הציבור, תגרום לזו שלא תעמוד בתובענות הזו, להגיע למקום שאף אחד לא רוצה שהיא תגיע. הנסיון רב השנים כבר הוכיח זאת.

    "הרגישויות הללו, מוכרים וידועים לממונים ולמופקדים על החינוך הטהור. אף גורם זר, אינו יכול לרדת לעומקם. מה הם השיקולים המנחים את הגורמים הפקידותיים שעה שהן מבקשים לכפות על קבלת תלמידה כזו או אחרת? האם שיקולים חינוכיים עומדים מול עיניהם? האם בידים של מי שאינו אחראי על חינוך בנותינו, ניתן לקבוע איך ייראה החינוך?".

    המנהל האלמוני מסיים את מכתבו בעקיצה לכיוונה של סיעת ש"ס "בשולי הדברים, נפנה בזאת פניה נרגשת לידידינו מכובדינו עסקני הציבור מתנועת ש"ס, שידם רב להם בהקמת מוסדות חינוך לתפארת, ובהעמדת לגיונות של מלך שנותנים את עדיהם בעד פעולתם, המשיכו בדרך זו ביתר שאת ויתר עוז, לטובת החינוך האיכותי, ואל תיגררו לקולות המבקשים לעשות הון פוליטי על חשבון בנות ישראל בתואנות שונות".

    מתוך טור שפורסם ביתד נאמן



    0 תגובות