הקמפיין נחל הצלחה מסחררת: פיקוד העורף חדר לציבור החרדי

    אירוע מכונן נוסף שיתורגל אף הוא במסגרת תרגיל עמיד איתנה הוא שינוי קבועי הזמן להיכנס למבנה מוגן כאשר הכנסת התושבים למרחבים ממוגנים תהיה הרבה ממוקדת ובזמן קצר יותר
    קובי פינקלר No Comments on הקמפיין נחל הצלחה מסחררת: פיקוד העורף חדר לציבור החרדי

    "עמידה איתנה" – לקראת תרגיל העורף הלאומי בשבוע הבא, מתפרסמים נתונים מפתיעים: תוך 5 שנים, הצליח פיקוד העורף בפעולות הסברה מסיביות בהם נקט, והציבור מוכן יותר מתמיד למצבי חירום

    תרגיל פיקוד העורף צילום: Yaakov Lederman/Flash90
    אירוע מכונן נוסף שיתורגל אף הוא במסגרת תרגיל עמיד איתנה הוא שינוי קבועי הזמן להיכנס למבנה מוגן כאשר הכנסת התושבים למרחבים ממוגנים תהיה הרבה ממוקדת ובזמן קצר יותר
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תרגיל פיקוד העורף שיתקיים בשבוע הבא מביא אתו בשורות לאוכלוסיה: מתוך כלל הפגיעות שצפויות ליפול בישראל בעת מלחמה רב זירתית, רק 1% של המבנים יפגע.

    תרחיש הייחוס של מדינת ישראל בעת מלחמה רב זירתית מדבר על כ 1500 טילים ורקטות שיירו לעבר שטח מדינת ישראל בכל יממה. אבל הנתון הזה שאולי מרתיע ומפחיד טומן בחובו נתון אחד נוסף. מבין כלל השיגורים שיירו לעבר שטח ממדינת ישראל גם מלבנון, גם מסוריה, גם מעזה ואולי מעוד מדינות 95% הם רקטות קצרות טווח וקלות משקל של עד 10 ק"ג לכל היותר.

    כדי להיערך לתרחיש זה וכדי להתמודד בצורה היותר טובה עם נתונים אלו, הוכשרו 100,000 אזרחים שאומנו לקראת אירועי אסון לאומי כמו רעידת אדמה, צונאמי או מלחמה.

    להבדיל מרעידת אדמה שאותה לא ניתן לחזות, לצונאמי ולמלחמה אפשר להערך ולכן הוכשרה כמות גדולה של אזרחים שיוכלו לתת את המענה הראשוני בכל תרחיש.

    בפיקוד העורף החלו גם בהכשרת כל תלמידי כיתות י' בבתי הספר כדי להכשירם לטיפול בנפגעים באזור מגוריהם, זאת כמובן בנוסף למאה הפלוגות הפזורות ברחבי הארץ לצורך זה.

    אירוע מכונן נוסף שיתורגל אף הוא במסגרת תרגיל עמיד איתנה הוא שינוי קבועי הזמן להיכנס למבנה מוגן כאשר הכנסת התושבים למרחבים ממוגנים תהיה הרבה ממוקדת ובזמן קצר יותר.

    "האיום השתנה והוא אמנם אתגרי אך אפשרי", אומרים בפיקוד העורף ומביאים את הנתונים הבאים:

    במענה לשאלה – אם נופלים כעת טילים באזור מגוריך, באיזו מידה אתה יודע מה עליך לעשות?

    – 71% מהמשיבים ענו כי הם יודעים מה לעשות. מדובר בעליה של כ- 4% מהסקר הקודם.

    – בקרב המגזר החרדי: בחמש השנים האחרונות ניכרת עלייה דרסטית מ- 34% המשיבים תשובה חיובית, ל- 75%.



    0 תגובות