אוי לבושה: העסקן החרדי נגד התבטאויות בנט למען התנ"ך

    רק אמר את המילה תנ"ך וחשיבותו לעיצוב הזהות הישראלית וכבר התנפלו עליו עם המילה המחודשת "הדתה"
    אבי יעקב 5 Comment on אוי לבושה: העסקן החרדי נגד התבטאויות בנט למען התנ"ך

    הרב בני לאו על המתקפה כנגד בנט: רק אמר תנ"ך וכבר התנפלו עליו. טרגדיה של חברה כאילו ליברלית • חנוך ורדיגר הגיב: בנט לא יכול מן הצד השני להתעלם מהדרישה ברחוב החרדי להגברת הלימודים הכלליים

    רק אמר את המילה תנ"ך וחשיבותו לעיצוב הזהות הישראלית וכבר התנפלו עליו עם המילה המחודשת "הדתה"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתגובה לדברי השר בנט על לימודי היהדות, אומר איש 'טוב' חנוך ורדיגר כי השר בנט לא יכול מן הצד השני להתעלם מהדרישה ברחוב החרדי להגברת הלימודים הכלליים במטרה להשתלב באקדמיה ובשוק העבודה.

    בנט: "לימודי היהדות חשובים מלימודי מתמטיקה ומדעים"

    "לשר בנט אמנם חשוב להגביר את לימודי היהדות במערכת החינוך הארצית, וזה דבר מבורך כשלעצמו, אך מן הצד השני הוא אינו יכול להתעלם מדרישה רחבה ברחוב החרדי המשוועת לתגבר ולהוסיף במערכת החינוך שלה בתחום המקצועות הכלליים- לימודי מדעים, מתמטיקה ואנגלית.

    זהו אינטרס חשוב לכל אזרחי המדינה, שתלמידים חרדים יתוגברו בשעות לימוד מן הסוג הזה, ולאחר מכן יוכלו להשתלב בקלות באקדמיה ובלימודים הגבוהים וכן בשוק העבודה.יש צורך גדול להפנות משאבים מוגדלים לבתי הספר והתיכונים החרדיים לבנים ובנות המלמדים את כל המקצועות לקבלת תעודת בגרות מלאה, אשר יקלו בסופו של דבר גם על משרד החינוך במימון תוכניות למבוגרים באוכלוסיה החרדית" דברי ורדיגר.

    גם הרב בני לאו, הנחשב לרב מהזרם היותר ליברלי בציונות הדתית, התייחס הבוקר למתקפה כנגד שר החינוך נפתלי בנט על הצבת לימודי היהדות והתנ"ך בראש סדר העדיפויות, אבל הוא בניגוד לורדיגר מגבה. "אי אפשר לייצר תנועה של התחדשות ויצירה כשהכוח המניע אותך הוא רק פחד. חברה חרדתית יוצרת שיתוק מבוהל ומחבלת בכוח התנועה של כל הגוף שאליה היא מחוברת. בקצוות החברה הישראלית יש כוחות חרדתיים, משמאל ומימין שמרוב פחד מנסים לשתק את החיים של כולם.", אמר הרב לאו.

    הרב לאו הוסיף: "התגובה לשר בנט הבוקר שייכת לאותה תסמונת. רק אמר את המילה תנ"ך וחשיבותו לעיצוב הזהות הישראלית וכבר התנפלו עליו עם המילה המחודשת "הדתה". איזו טרגדיה של חברה כאילו ליברלית שבשומעה צל של ביטוי שמקורו מנכסי המורשת שלה עצמה היא נתקפת בחרדה. במקום לקחת בשתי ידיים את נכסי הרוח של העם ולצמוח איתם ומתוכם הודפת החבורה הזו את הירושה ומפקירה אותה לדתיים."



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מי עשה את ורדיגר לחרדי!?!?! כיפה שחורה זה לא חרדי, הוא כבר מזמן לא קשור לציבור החרדי!!!

    2. 4

      מי זה הורדיגר הזה שאתם מצטטים דברי הבל שלו ברוב חשיבות הוא מייצג סיעה שלא עברה את אחוז החסימה בשום מקום בפעם האחרונה אחרי שמרן הגראי"ל יצא כנגד סיעה זו בבית שמש כזכור לכולנו

    3. 3

      מה ההתנפלות על ורדיגר הוא אמר דברים של טעם יש אכן דרישה בציבור שיילמדו אנגלית מה הבעיה עם זה

    4. 2

      לא משנה מה הוא יגיד החילונים והחרדים יעלו נגדו למתקפה חסרת תקדים קצת שכל…..

    5. 1

      מי זה חנוך ורדיגר ??? את מי הוא מייצג בדיוק?
      אם ישנה כזו תמיכה רחבה בכזו "דרישה של ציבור" שלא רואה עצמו כפוף להוראות גדולי ישראל והמסורת האוטנטית של לימוד תשב"ר
      שיתכבד לו מר ורדיגר ההזוי ויציג את רשימתו בבחירות לכנסת ונראה אם הוא מייצג ציבור שעובר או בכלל גרד את אחוז החסימה…