- רדיו קול חי - -

פרסום ראשון: בית הספר נתיבות משה בחיפה בדרך לפתרון מוסכם

לאחר ההפגנות וההתפרצות לישיבות המועצה, שר הדתות דוד אזולאי, יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי, סגן השר ירון מזוז, ח"כ יעקב אשר, מנכ"ל 'החינוך העצמאי' לייזר סורוצקין מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, חבר המועצה מיכי אלפר ובכירי משרד החינוך, קיימו הבוקר סיור בביה"ס 'נתיבות משה' בחיפה בו עדיין לא נפתחה שנה"ל בשל מצוקת מקום ותנאים מחפירים.

בבית הספר נתיבות משה בקרית שמואל המשתייך לחינוך העצמאי לומדים קרוב ל-400 תלמידים, לדברי ההורים, בתנאים שאינם מתאימים למוסד חינוכי. ובשל כך שנת הלימודים במוסד לא נפתחה.

במהלך הביקור נאם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ואמר על ראש עיריית חיפה יונה יהב "הוא קרע את הקהילה החרדית הספרדית לגזרים בדיני נפשות. הוא (יהב) ניסה לטמון לי מוקשים אבל הקהתי את שיניו". מרגי הסביר כי השבתת הלימודים הכרחית כי "מחללים שבת אחת כדי לשמור  שבתות הרבה".

מרגי הוסיף ואמר כי "אין לנו מאבק עם הדתיים הלאומיים. קל ליונה יהב להפוך את זה למאבק בין הציבור הדתי הלאומי לחרדי, ולזרוק את זה על בנט, או על נציג הבית היהודי אבל אני אומר לכם אין לבנט עניין בזה. זה לא מעניין אותו.

סגן השר ירון מזוז קרא לראש העיר יונה יהב להגיע למקום: "אם הוא שומע ולא רוצה לפתור שישחרר את המקום. אני קורא ליונה יהב להגיע למקום כדי למצוא פתרון מיידי. אני דורש ממנו להגיע לפה".

בהמשך היום ייפגש מנהל המחוז החרדי איציק זהבי עם ראש עיריית חיפה יונה יהב כדי למצוא פתרון למצוקה.

נציין כי לקול חי נודע כי ייתכן שימצא פתרון, להעתיק את בית הספר למבנה סמוך. בעירייה מכחישים כי נמצא פתרון אולם גורמים חרדים בכירים אמרו לקול חי כי הצדדים בדרך לשקט.

אברהם וובר, איש דגל התורה אומר לאבי מימרן במהדורת הבוקר שהמעשים המחפירים בחיפה לא קשורים לדגל התורה אלא לכל אחד שהוא אב לילדים.

אי אפשר להתעלם מהמתיחות עם דגל התורה

אם בגלל המתיחות עם אלפר זה מה שהוא עושה אז זה חמור ביותר. אני חושב שזה לא קשור, אני מלמד עליו זכות. מה שאני מבין זה שרוצים שהילדים ילכו לממ"ד.

ובינתיים, תלמידי ביה"ס "נתיבות משה" לקחו יוזמה, ויחד עם מוריהם חיברו ואף זימרו בביצוע די מתקדם את 'ג'ינגל המאבק'!
לצורך יוזמה זו, 'רתמו' הם אף את להקת 'התאומיקס' – התאומים ישי ואיתמר נייהוז שישירו עבורם בביצוע מיוחד את פזמון הג'ינגל.

/wp-content/uploads/2016/09/המאבק.mp3 [1]