- רדיו קול חי - -

קבוצת רכישה במודיעין עילית הסתבכה, והיזם חושש מהפרסום

תסבוכת כלכלית בהיקף נרחב שפגעה במאות משפחות חרדיות, נחשפה אתמול בקול תרועה רמה. נגד קבוצת רכישה ענקית שפועלת בעיר מודיעין עילית, הוטחו האשמות קשות, על כך שלא מסרה דירות לרוכשים, ולא פחות חמור מכך: בעלויות לא ברורות על חברות ותתי חברות, וסכומי כסף שהועברו בין חשבונות שונים בדרך פתלתלה, כשכל אלו מובילים לתוצאה עגומה עבור מאות רוכשים שהשקיעו מיטב כספם ברכישת קורת גג לראשם, אך החלום הגדול עדיין רחוק מהם.

במרכז התחקיר עומד מארגן קבוצת הרכישה 'ניהול ודיור' אהרן טולנפלד, שעלה לשידור ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', וביקש להציג את הצד שלו. עד מהרה התלהטו הרוחות, וטולנפלד לא ברר מילים, כשביטא את מורת רוחו מאופן סיקור הפרשה.

"אני שומע את זה כבר 4 שנים", פתח טולנפלד את תגובתו לטענות שהועלו באתר בחדרי חרדים. "זה מגיע מכל מיני גורמים שרוצים להיות שותפים לפרויקט הזה, שבעצם נפרנס אותם, ואיכשהו לא הסכמנו לדבר הזה, איכשהו זה הלך והתפתח, זה הגיע לבית דינו של הרב שפרן, רובו של התחקיר, כל הסוגיה הזו נידונה, וקיבלנו ב"ה פסק 'מהדרין' כנראה זה לא כ"כ קסם לחבר'ה האלו, וזה מה שבעצם עשו עכשיו".

לדבריו, הקולות המבקרים נמנים על מתי מעט המאוכזבים, מתוך מאות לקוחות מרוצים. "אנחנו ב"ה… זה בפרויקט של 1500 רוכשים, זה קצת מנקר את העיניים לאנשים, מה לעשות. 500 מתוכם – פחות או יותר – מסרנו כבר את הדירות, אנשים מאד מרוצים. יש כמה וכמה מתחמים, לכל מתחם יש את הסיפור שלו".

כאן הצטרף לשידור רוכש דירה, שביקש לדעת מה עלה בגורלה, ואימתי יזכה למשש את קירותיה. "אני יסביר קצת שהציבור יבין את מגרש מ- 21", כך טולנפלד. "אנשים רכשו אותו לפני 5 וגם 6 או 7 שנים. היה סיפור של גדר הפרדה שבעצם החל שם צו איסור בנייה. שזה סיפור של שנתיים שבכלל היה אסור לבנות. לאחר שהוסרה הקפאה, משרד הביטחון דרש מאתנו: 'תנמיכו את ההר 14 מטר'. זה לבד לקח גם כשנתיים. ואנחנו היום נמצאים בהסכם הפיתוח מול העירייה שאני מקווה שאנחנו נסיים את זה בקרוב. נכון להיום סיימנו את כל עבודות העפר, שזה סיפור ארוך מאד".

עוד כמה זמן? מתי נראה לך שתהיה לנו דירה? אני כבר שש וחצי שנים מחכה? – שאל הרוכש, שנענה: "אני שמעתי, אתה לא צריך לחזור על זה 4 פעמים. עניתי לך: 4 שנים מתוכם בכלל לא בידיים שלנו, הסיפור של ההסכם גם לקח הרבה זמן, לאחמ"כ כשמוציאים היתרי פיתוח, הבנייה אורכת שנה וחצי. הערכה שלי, מהיום, סדר גודל של שנתיים ימים".

כשהעיתונאי שעל הקו התגרה בטולנפלד והביע 'הבנה' ללחץ שנשמע בקולו, הגיב הלה באיומים על כך שבעתיד, הכתב החושף יהיה נתון בלחץ. לתהיית אבי מימרן, אמר טולנפלד: "אני לא מאיים. כשבן אדם כותב דברים מסולפים הוא ייתן את הדין. אם זה יעכב את הפרויקט הוא ישלם את זה. כן, זה יכול לעכב את הפרויקט, כי אם יש כל מיני גורמי מימון שפתאום מקבלים רגליים קרות בגלל הוא יתן את הדין. זה הכל".

/wp-content/uploads/2016/09/אהרן-טולינפלד.mp3 [1]