קבוצת רכישה במודיעין עילית הסתבכה, והיזם חושש מהפרסום

    היה סיפור של גדר הפרדה שבעצם החל שם צו איסור בנייה. שזה סיפור של שנתיים שבכלל היה אסור לבנות. לאחר שהוסרה הקפאה, משרד הביטחון דרש מאתנו תנמיכו את ההר 14 מטר, זה לבד לקח גם כשנתיים. ואנחנו היום נמצאים בהסכם הפיתוח מול העירייה שאני מקווה שאנחנו נסיים את זה בקרוב
    יעקב חיים 24 Comment on קבוצת רכישה במודיעין עילית הסתבכה, והיזם חושש מהפרסום

    סוער ב'מהדורה המרכזית': יזם קבוצות רכישה של מאות דירות במודיעין עילית התמודד בשידור עם תחקיר לא מחמיא, נתונים קשים, וזעקות אברכים שרכשו דירות לפני 6 שנים, אך עדיין לא רואים את קורת הגג באופק • האזינו

    מודיעין עילית צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    היה סיפור של גדר הפרדה שבעצם החל שם צו איסור בנייה. שזה סיפור של שנתיים שבכלל היה אסור לבנות. לאחר שהוסרה הקפאה, משרד הביטחון דרש מאתנו תנמיכו את ההר 14 מטר, זה לבד לקח גם כשנתיים. ואנחנו היום נמצאים בהסכם הפיתוח מול העירייה שאני מקווה שאנחנו נסיים את זה בקרוב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תסבוכת כלכלית בהיקף נרחב שפגעה במאות משפחות חרדיות, נחשפה אתמול בקול תרועה רמה. נגד קבוצת רכישה ענקית שפועלת בעיר מודיעין עילית, הוטחו האשמות קשות, על כך שלא מסרה דירות לרוכשים, ולא פחות חמור מכך: בעלויות לא ברורות על חברות ותתי חברות, וסכומי כסף שהועברו בין חשבונות שונים בדרך פתלתלה, כשכל אלו מובילים לתוצאה עגומה עבור מאות רוכשים שהשקיעו מיטב כספם ברכישת קורת גג לראשם, אך החלום הגדול עדיין רחוק מהם.

    במרכז התחקיר עומד מארגן קבוצת הרכישה 'ניהול ודיור' אהרן טולנפלד, שעלה לשידור ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', וביקש להציג את הצד שלו. עד מהרה התלהטו הרוחות, וטולנפלד לא ברר מילים, כשביטא את מורת רוחו מאופן סיקור הפרשה.

    "אני שומע את זה כבר 4 שנים", פתח טולנפלד את תגובתו לטענות שהועלו באתר בחדרי חרדים. "זה מגיע מכל מיני גורמים שרוצים להיות שותפים לפרויקט הזה, שבעצם נפרנס אותם, ואיכשהו לא הסכמנו לדבר הזה, איכשהו זה הלך והתפתח, זה הגיע לבית דינו של הרב שפרן, רובו של התחקיר, כל הסוגיה הזו נידונה, וקיבלנו ב"ה פסק 'מהדרין' כנראה זה לא כ"כ קסם לחבר'ה האלו, וזה מה שבעצם עשו עכשיו".

    לדבריו, הקולות המבקרים נמנים על מתי מעט המאוכזבים, מתוך מאות לקוחות מרוצים. "אנחנו ב"ה… זה בפרויקט של 1500 רוכשים, זה קצת מנקר את העיניים לאנשים, מה לעשות. 500 מתוכם – פחות או יותר – מסרנו כבר את הדירות, אנשים מאד מרוצים. יש כמה וכמה מתחמים, לכל מתחם יש את הסיפור שלו".

    כאן הצטרף לשידור רוכש דירה, שביקש לדעת מה עלה בגורלה, ואימתי יזכה למשש את קירותיה. "אני יסביר קצת שהציבור יבין את מגרש מ- 21", כך טולנפלד. "אנשים רכשו אותו לפני 5 וגם 6 או 7 שנים. היה סיפור של גדר הפרדה שבעצם החל שם צו איסור בנייה. שזה סיפור של שנתיים שבכלל היה אסור לבנות. לאחר שהוסרה הקפאה, משרד הביטחון דרש מאתנו: 'תנמיכו את ההר 14 מטר'. זה לבד לקח גם כשנתיים. ואנחנו היום נמצאים בהסכם הפיתוח מול העירייה שאני מקווה שאנחנו נסיים את זה בקרוב. נכון להיום סיימנו את כל עבודות העפר, שזה סיפור ארוך מאד".

    עוד כמה זמן? מתי נראה לך שתהיה לנו דירה? אני כבר שש וחצי שנים מחכה? – שאל הרוכש, שנענה: "אני שמעתי, אתה לא צריך לחזור על זה 4 פעמים. עניתי לך: 4 שנים מתוכם בכלל לא בידיים שלנו, הסיפור של ההסכם גם לקח הרבה זמן, לאחמ"כ כשמוציאים היתרי פיתוח, הבנייה אורכת שנה וחצי. הערכה שלי, מהיום, סדר גודל של שנתיים ימים".

    כשהעיתונאי שעל הקו התגרה בטולנפלד והביע 'הבנה' ללחץ שנשמע בקולו, הגיב הלה באיומים על כך שבעתיד, הכתב החושף יהיה נתון בלחץ. לתהיית אבי מימרן, אמר טולנפלד: "אני לא מאיים. כשבן אדם כותב דברים מסולפים הוא ייתן את הדין. אם זה יעכב את הפרויקט הוא ישלם את זה. כן, זה יכול לעכב את הפרויקט, כי אם יש כל מיני גורמי מימון שפתאום מקבלים רגליים קרות בגלל הוא יתן את הדין. זה הכל".



    24 תגובות

    מיין תגובות
    1. 24

      אותו דבר באחיסמך ואנו הרוכשים בקבוצת דיור למעשה לא יודעים אנה אנו באים, אן למי לפנות, אן מי שמעדכן, מזלזלים בנו בצורה מכפירה, והלואי ובקרוב גם איתם ימצו את הדין, חזקו ואמצו אתם הפוליטקאים שעושים את עבודתכם ויודעים למי לפנות.

      1. הרסו לנו את החיים לפחות שיגידו עוד כמה זמן הם מתכננים למשוך את זה ואז נדע אם לקנות משהו אחר או לא בינתיים מחירי הדירות רק עולים ועולים ואנחנו מפסידים מכל הכיוונים!!!

    2. 23

      אבי מימרן לא היית אובייקטיבי.
      חששת נורא על תקיפת עמיתך עיתונאי..
      לתקוף את כל העולם מותר את שזה מגיע לקולגה…

      וסתם ד"א כל קבוצת רכישה זה דבר שלוקח הרבה מאד זמן, וגם אחרי שיש את כל האישורים ליווי בנקאי יכול לקחת שנתיים ויותר

      1. אני עובד שם וכל הרוכשים שמרגישים פגועים צודקים ב100% העסק שם מתנהל בצורה נוראה

    3. 22

      גם בנצרת עילית יש יזם בשם פישר שמושך את הלקוחות שלו כבר 3 שנים ועכשיו הוא נפל.
      אנשים עוד לא למדו לקח מקבוצות רכישה.

    4. 21

      עברו 6.5 שנים, מתוכם ארבע לא באשמתו והוא בעצמו אומר בשידור שזמן הבניה זה 1.5, אז כבר היה צריך להיות מוכן, למה עכשיו צריך עוד שנתיים?

    5. 20

      שמעתי את הראיון עם טוננפלד והזדעזתי,
      גם אני כבר 7 שנים מחכה ועוקב בדאגה אבל הפעם הגזמתם. מגיע כתב צוציק שלא יודע מה קורה ומטיח אשמות באדם הלא נכון שנותן את הנשמה במסירות ונכון שיכול להיות שהם עובדים לאט אבל ככה להשמיץ ? זה נזק בלתי נסלח. יש פרויקט שבגלל תלונה אחת של הדיוט מושחת תקוע כבר חמש שנים וזה לא קשור לטוננפלד. אז אולי מספיק עם הרדיפה אחרי סקופים זולים. למה שלא תתחילו לדבר על הפרויקט של סילמן בבית שמש ? ועל שאר הפרויקטים ברחבי הארץ ?

    6. 18

      סליחה אדון מימרן?!
      אתה בדרך כלל הגון ומכבד דעתם של גדולי ישראל אבל הפעם קצת פישלת!
      טולנפלד אומר לך שהטענות נדונו בבי"ד והם פסקו שהוא בסדר גמור ואתה מתעקש אבל אני "כלי תקשורת", ואם אתה "כלי תקשורת" האם אתה מעל גדולי ישראל?? מותר לך להתווכח עם רבנים?? מותר לך לערער על פסקם?? כאילו שזה עדיין שאלה או ספק???

    7. 17

      אבי מימרן נכבד,
      יש לברר היטב אם לא שפעת דם נקי. אם כנים דבריו של בעל הפרויקט, תצטרך לבקש את סליחתו ברבים.
      איני מאמין שאדם אחר בנסיבות אלו היה נוהג בצורה הוגנת וממשיך לשאת בעול.
      אמת, לקח זמן,אבל יש כאן אדם שזועק מתוך לב מורתח 'אתם פוגעים בשמי הטוב כלפי גורמי מימון' והשידור ממשיך.
      אני מבין לגמרי את הרוכשים, אבל תהינו אנושיים.
      א-ל-ו-ל

    8. 16

      מתי כבר תדברו על הפרוייקט של גולובנציץ בבית שמש ש-6 שנים תקוע ללא שום התקדמות (בנין שלם ה…. (נמנע מלכתוב מילים לא יפות))
      ועוד מי מבין הרוכשים שהתייאש והחליט לקנות דירה אחרת, קיבלו הודעות על תשלום מס רכישה כדירה שניה, לא משנה שהדירה הראשונה היא אויר…. מדובר בתשלום של כ-100,000 ומעלה………

    9. 14

      מה אם 600 רוכשים שקיבלו דירה
      ומתוכם 200 שקיבלו דירות באמת אחרי שנתיים

    10. 13

      נקודה קטנה שטולנפלד שכח להזכיר: כשהוא מכר את הקרקעות הללו הוא ידע על גדר ההפרדה וכו' אבל לא טרח לעדכן על כך אף אחד מהרוכשים. אז ה4 שנים הללו בידיים שלו או לא???

    11. 12

      תפסיקו כבר לקשקש אני רכשתי דירה אצל טוננפלד לפני 5 שנים וכבר היו יסודות ולכן שילמתי יותר מכולם ורק עכשיו התחילו לבנות ובנוסף התברר שהמחיר הוא 200000 יותר ממה שנאמר בתחילה אז אין לי מושג מי בדיוק 'אשם' אבל ברור שמי שאחראי לכל זה הוא אהרון טוננפלד והוא צריך להתנצל ולהסביר ולא לצעוק כמו 'חיה פצועה' שבתור רוכש זה רק הלחיץ אותי הצעקות שלו כי כנראה שיש בעיות [בלי זה לא הייתי מתיחס כלל וכלל] אגב לפחות שנה מתוך החמש היא בגלל נקמה לא ראויה של טוננפלד באחד הרוכשים שארגן נגדו ועד רוכשים וחבל שכולנו סובלים מזה

    12. 11

      טולנפלד הוא סוג של חרדי הבטוח בעצמו כי הרי עם בית דין הוא יכול לשחק אבל כשזה יגיע לבית המשפט אבוי לו

    13. 10

      שיחשוש אפילו יעמוד לתת דין וחשבון לא שילמנו כסף חינם

    14. 9

      הלואי ויגיע לערכאות כך זה הולך איתם

    15. 8

      בושה וחרפה, שלאחר ברור בבית הדין טוננפלד נמצא זך כשלג, ועדיין רדיו קול חי מרשה לעצמו להשמיץ אותו, מילא פח האשפה הגדול ביותר "בחדרי" אבל רדיו קול חי, ועוד אבימימרן אתמהה

    16. 7

      שלא תטעו. מהיכרותי, טולנפלד הוא אדם חיובי מאוד. אפשר גם לתת ביקורת, במידה ויש, על אופן ההתנהלות שלו ושל "ניהול ודיור" כמובן רק לאחר התייעצות עם פוסקי הלכה שאין בזה חשש לשון הרע. אך אני הייתי מציע שציבור הרוכשים ישאל שאלות ענייניות בכתב ללא התלהמות וללא פגיעה אישית וטולנפלד יענה בכתב, עדיף בגיבוי מסמכים, ויראה הציבור וישפוט. השאלה, האם טולנפלד מסכים לשתף פעולה ולחשוף את הפרטים המלאים או החלקיים לגבי הפרוייקטים השונים שלו? לדוגמה מה התקדם עם מגרשים 511-516 ? היכן הושקע הכסף ? מי החברות הנהנות מההשקעות ? והאם הם, טולנפלד ושות' בעלי עניין באותם חברות? מאידך בטוחני שתשובות שלו יסייעו להגברת האימון בינו ובין הרוכשים. יש לזכור שמשבר עלול חלילה לגרום לקריסה שתפגע בראש ובראשונה ברוכשים עצמם.

    17. 5

      לגבי התחקיר שעשה אבי מימרן
      אני מזועזע איך התייחס בזלזול לאהרן טולנפלד
      אני עצמי רוכש שם וגם מאוד רציתי שילך מה שיותר מהר כשקניתי אבל ידעתי בדיוק כשנכנסתי מה הבעיות וכל אחד יודע שרק לפני שנתיים וחצי שלש קיבלו רק אישור מבג"ץ(על ה200 מ"ר שקרוב לגדר) ואחרי זה כל הזמן היה עבודות עפר עקב ריבוי העבודות בעקבות פסיקת בג"ץ וכמו שאהרן טולנפלד עצמו אמר
      רק שעומדים כמה שמנסים לתקוע מקל ורק לעצמם הם הורסים אני לא שמעתי את התחקיר באותו יום אבל אני בטוח הייתי עולה וזועק על הרוכשים שעלו ודיברו כמו טיפשים אפילו לא נותנים לשמוע ולא יודעים ולא מבינים מה אהרן עונה להם זה פשוט עוול עוול עוול מה שאבי מימרן עשה לו יחד עם הרוכשים שעלו לשידור מכאן למדתי מה זה שמציגים דברים לאנכון ומה זה תחקיר לא במגמה של שני צדדים רק להשמיץ
      ,אז נכון שאולי יכלו לעבוד קצת יותר מהר אבל לפה ולשם לא בשביל להפוך את אהרן לנוכל וכדו' כמו שהם דיברו אליו ,
      מי שדווקא יכול הכי מהר לקדם את הפרוייקט זה רק טולנפלד,
      חבל חבל שלא שמעתי את השידור והייתי מרחיב את הדברים להגן על אהרן שזה פשוט היה דיון לא הוגן כלל הרי אהרן עצמו מאוד רוצה שירוץ מהר הפרויקט ,לא הכל בידיו(יש עיריה ובעיקר מימון שזה הכי קריטי ושמעתי ממנו עצמו וכמו שטען גם בשידור רק אנשים לא יודעים לשמוע ולתפוס את הנקודות) ועולים אנשים שלא מבינים מה הם קנו ולא הבינו כנראה את התהליך ולא עקבו אחריו הרי כמעט כל הנתונים היו לפני כל רוכש כמעט הכי שקוף שיש ,שיענו לי הרוכשים שצעקו עליו מתי בדיוק היה היתר בג"ץ על הקרקע במ 21 והאם היה בשנתיים שלש האחרונות שלא עבדו בקרקע ,אז הטענה היחידה היא אם היו יכולים לקדם קצת יותר מהר אבל לא מגיע לו להציג אותו כנוכל וכדו' אתם ממש הזויים ולא מבינים ומתוך השידור עצמו ניכר היטב שלא הבנתם מה שהוא מדבר אליכם והוא צודק והדיין החכם ר' מנדל שפרן שכן חקר והעמיק בכל הענין ראה באמת שהוא עובד בסדר, ובקיצור חשבון השנים הם כ2 שנים עד אישור בג"ץ עוד כ2-3 עבודות עפר סה"כ כ5 שנים שהיה התקדמות).
      אבל אני פונה אליכם רוכשים יקרים אנא אל תהרסו לנו בדיוק עכשיו נזכרתם כדי לעכב עוד ,הנה עכשיו סוף סוף סיימו עם עבודות העפר תנו להם להןציא את האישורים כל אחד אחר שיחליף את טולנפלד יקח לו הרבה יותר זמן רק להיכנס לתמונה אישורי עיריה הרי לא מכירים ומחוברים לעיריה ומה עם מימון וכו' וכו' ועלויות שאף אחד לא יודע וודאי ייקרו פשוט פשוט שכל פשוט חשבון פשוט אל תהיו טיפשים אל תהיו טיפשים
      ואהרן טולנפלד אנו מחזיקים לך ידיים תמשיך ואל תחת רק תקדמו עכשיו מהר את העניין חתימות מימון ולעבודה…
      אגוטען שבת
      צ"ב