הילודה בקרב ערביי ישראל – בירידה, החיבור לאינטרנט – בעלייה

    ל- 35.9% ממשקי הבית המוסלמיים יש מינוי לאינטרנט לעומת 70.9% במשקי בית יהודים
    חיים קימלמן ~ תמונת אילוסטרציה 1 Comment on הילודה בקרב ערביי ישראל – בירידה, החיבור לאינטרנט – בעלייה

    לרגל חג הקרבן המוסלמי, פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים העוסקים באוכלוסיה הערבית בישראל, מהם עולה כי קיימת ירידה באחוזי הילודה בקרב האוכלוסייה המוסלמית, לצד עלייה ברמת החיים, בחיבור לטכנולוגיה, ובהשכלה גבוהה

    Palestinian boy sits next to his father in a candy kiosk near a fuel station in the Rafah refugee camp in the southern Gaza Strip on November 9, 2013. Palestinians in Gaza suffer from a lack of fuel after the Egyptian army demolished border tunnels and tightened the siege. Israel allows limited quantities of fuel into Gaza, which is not enough to meet the needs of the population. Photo by Abed Rahim Khatib/Flash90 *** Local Caption *** ??? ??? ??? ??? ????? ?????? ??? ???????? ????????? ????? ??? צילום: Rahim Khatib/Flash90
    ל- 35.9% ממשקי הבית המוסלמיים יש מינוי לאינטרנט לעומת 70.9% במשקי בית יהודים
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל חג הקרבן המוסלמי, פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים העוסקים באוכלוסיה הערבית בישראל, מהם עולה כי קיימת ירידה באחוזי הילודה בקרב האוכלוסייה המוסלמית, לצד עלייה ברמת החיים, בחיבור לטכנולוגיה, ובהשכלה גבוהה.

    נתונים דמוגרפיים: שיעור הגידול השנתי של האוכלוסייה המוסלמית נמצא במגמת ירידה – מ-3.8% בשנת 2000 ל-2.4% בשנת 2015 .עם זאת, שיעור הגידול של אוכלוסייה זו הוא הגבוה ביותר בישראל. שיעור הגידול של היהודים היה 1.9% ,של הנוצרים – .1.5, ו- 1.4% בקרב הדרוזים.

    עבודה: אחוז ההשתתפות בכוח העבודה בשנת 2015 בקרב מוסלמים בני 15 ומעלה היה 43.7% (62.8% בקרב גברים, ו- .24.6% בקרב נשים). יש לציין כי אחוז השתתפות של הנשים המוסלמיות נמוך משמעותית בהשוואה לאחוז זה בקרב יהודיות, נוצריות ודרוזיות.

    תארים: שיעור המוסלמים בקרב כלל מקבלי התארים בישראל בשנה זו עלה ל-7.3% (לעומת 6.7% בשנה הקודמת), אך שיעורם בקרב מקבלי התארים עדיין היה נמוך משמעותית בהשוואה לשיעורם בקרב כלל אוכלוסיית ישראל. (17.5% בסוף שנת 2014).

    תקשורת: במשקי בית מוסלמים, אחוזי הבעלות על צלחת לוויין גבוהים מאוד ועומדים על 92.5% בעוד שאחוזי הבעלות על מינוי לטלוויזיה בכבלים או בלוויין עומדים על 4.9% בלבד. לעומת זאת, רק ל- 4.7 אחוזים ממשקי הבית היהודים יש צלחת לוויין ואילו 70.9 אחוזים ממשקי הבית האלו מנויים לטלוויזיה בכבלים או בלוויין. הבדל משמעותי נוסף הוא המינוי לאינטרנט: ל- 35.9% ממשקי הבית המוסלמיים יש מינוי לאינטרנט לעומת 70.9% במשקי בית יהודים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תבדקו את הנתונים אצל החרדים. לכאורה יהיו זהים…