קידוש בלב הריסות • משי זהב על השבת שלא ישכח לעולם

    לקחנו ארון קבורה והפכנו אותו כך ששימש מעין שולחן לצורך מפית לקחנו שקית לבנה של זק"א ובשביל כוס לקידוש לקחנו חצי קוקוס
    עמית דניאל 3 Comment on קידוש בלב הריסות • משי זהב על השבת שלא ישכח לעולם

    יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב על השבת האחרונה במתחם ההרוס בתל אביב, הזכרונות מרעידת האדמה מנפאל ושולחן השבת שלעולם לא ישכח

    לקחנו ארון קבורה והפכנו אותו כך ששימש מעין שולחן לצורך מפית לקחנו שקית לבנה של זק"א ובשביל כוס לקידוש לקחנו חצי קוקוס
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר בבוקרו של יום שני, קרס חניון שהיה בשלבי בניה על עובדיו ששהו במקום. שישה עובדים נספו באסון המחריד הזה.

    בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר שוחח היום יו"ר ארגון זק"א, יהודה משי זהב על עבודת הקודש לה היה שותף בחיפוש אחר ההרוגים במתחם הבניה.

    "צריכים להבין" אומר משי זהב "6,000 טון של חול היו שם ורק לפנות את זה לקח שלושה ימים כאשר יחד עם החול יש בלוקים, ברזלים וקירות בטון. כל תזוזה שם היא עם מנוף. חייבים לציין את היחידה המעולה של פיקוד העורף שעשו שם עבודה מקצועית ביותר. כשעובדים שם לא חושבים על כלום. יש מטרה והיא להציל את הנפגעים אולי הם בכיס אוויר ואם לא אז לפחות למצוא את הגופות בכדי שיבואו לקבורה. המשפחות של הנעדרים היו שם במשך כל הזמן והתחננו שנמשיך לחפש ולהשיב להם את יקיריהם."

    טוקר שאל על השהות בשבת במתחם ומשי זהב סיפר "בליל שבת, בשיא, עצרנו להפוגה קלה ויחד עם אנשי פיקוד העורף ערכנו קידוש, אמרנו ד"ת, טעמנו משהו וחזרנו לעבוד. הרגע הזה שעצרנו הכל ואמרנו 'שלום עליכם', וד"ת היה רגע מרומם מאד. כל מי שהיה בבור בעבודה, כולם כולם ללא יוצא מן הכלל, השתתפו בקידוש."

    בנוגע לסוגיה ההלכתית באשר לעבודתם בשבת אמר משי זהב "זהו מקרה קלאסי של 'מפקחין עליו את הגל'. היו מקרים בעולם בהם מצאו אנשים חיים לאחר חמישה ושישה ימים."

    יו"ר זק"א ציין שבמקביל למקומות אחרים בעולם בהם מתייאשים מהחיפושים מרגש אותו הלב היהודי שלא מתייאש ולא מרפה "בנפאל יש עד היום מהרעידת אדמה האחרונה אנשים שלא מצאו אותם ולא מחפשים אותם כבר."

    מנחם טוקר השמיע בשידור הקלטה שהוקלטה ע"י גוי בה שומעים את הצוות שרים יחד 'שלום עליכם' כפי שסיפר משי זהב מה שגרם למשי זהב להיזכר במקרה דומה שארע בנפאל "זה מזכיר לי" סיפר משי זהב "כשהיינו בנפאל ברעידת האדמה האחרונה שהתרחשה שם. בליל שבת עשינו אתנחתא ורצינו לעשות קידוש לא היה שם כלום אז לקחנו ארון קבורה והפכנו אותו כך ששימש מעין שולחן לצורך מפית לקחנו שקית לבנה של זק"א ובשביל כוס לקידוש לקחנו חצי קוקוס וכך היה נראה שולחן השבת שלנו שם."

    האזינו לראיון המלא:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לדעתי זה גועל נפש

    2. 2

      למה גועל נפש רק רואים שהם לא הכי מיודע מה בברכות ראיתם איך הוא ברך המוציא או שלא ידע או שהיה רעב ברוך אתה ה' המוציא …. פדחנים גם בקידוש דילגו על מילים אבל העיקר קידוש ה' היו שם הרבה גויים

    3. 1

      למה גועל נפש? לדעתי ממש קידוש ה' כל הכבוד למשי זהב ולמתנדבי זק"א !!!!!