בג"צ לרפורמים: הגישו עתירה על יישום מתווה הכותל

    איתי גדסי No Comments on בג"צ לרפורמים: הגישו עתירה על יישום מתווה הכותל

    שופטי בג"צ נאור, רובינשטיין ומלצר בצעד יוצא דופן לקבוצת ארגונים שעתרו נגד הקרן למורשת הכותל: "הגישו עתירה חדשה ומעודכנת נגד אי יישום המתווה החדש בכותל"

    ניגוד עניינים מובהק | אולם בג"ץ צילום: בעריש פילמר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    בית המשפט העליון דן היום בעתירת ארגוני הרפורמים יחד עם נשות הכותל בדרישתם לצרף נציגים לקרן למורשת הכותל, "כדי לתת להם ייצוג הולם" כאשר לדבריהם הקרן למורשת הכותל  "מדירה נשים וזרמים שאינם אורתודוכסיים".

    בית המשפט ציין כי לאור המשא ומתן על הכותל, שהתקיים בשלוש השנים האחרונות, העתירה שהוגשה בשנת 2013 – שעניינה ייצוג הולם בהרכבה של הקרן למורשת הכותל – אינה רלוונטית עוד, היות וענייניה זניחים ביחס לשינויים הרבים והמשמעותיים שחלו בכותל מאז הגשתה.

    לאור זאת, הציעו השופטים נאור, רובינשטיין ומלצר לעותרים להגיש עתירה חדשה ומעודכנת נגד אי יישום המתווה החדש בכותל, תוך שהם מותחים ביקורת על הממשלה שאינה פועלת ליישום החלטתה בעניין.

    בית המשפט ביקש מהעותרים שלא להמשיך בהליך הנוכחי אלא להגיש עתירה חדשה ומורחבת שתיגע בלב לבו של המאבק על הכותל, עתירה שתעודכן בהתאם להסכם ועדת מנדלבליט ולהחלטת הממשלה לאמצו, מיום ה- 31 בינואר 2016.

    בדיון שנערך בראשות הנשיאה נאור מתח בג"צ ביקורת על התנהלות הממשלה, הנשיאה נאור אמרה כי "הדברים נסחבים עד בלי קץ ועד בלי גבול. אני תחת הרושם כי במקרה זה מצפים מאתנו להוציא את הערמונים מהאש. זה למעשה תפקידה של הממשלה. זה דבר שצריך לעלות לדרג המתאים כי מדובר בכותל המערבי. דברים לא זזים".

    השופטת נאור הבהירה שבית המשפט אינו תחליף לממשלה ולמנהיגות והשופט רובינשטיין ציין כי הפרדת רחבות התפילה תאפשר לכל אחד לנהוג על פי צו מצפונו – אורתודוקסים יתפללו ברחבה הצפונית, כפי שנהוג כיום, ואילו נשות הכותל יתפללו ברחבה הדרומית החדשה. עוד הוסיף השופט רובינשטיין כי הכותל במתכונתו הנוכחית מייצג פלח קטן באוכלוסייה ואינו מייצגת את רצון הרוב.

    לאור המלצת הרכב השופטים, הודיעו העותרים כי יגישו את עתירה בתוך כשלושה שבועות, לפני ראש השנה.



    0 תגובות