אחיה אשר כהן אלורו בסינגל ראשון יוסף ניגון

    דוד קליגר 1 Comment on אחיה אשר כהן אלורו בסינגל ראשון יוסף ניגון

    את הקטע הלחין אחיה לזכרו של הגיטריסט יוסי פיאמנטה ז"ל, יום אחרי שהתקיימה הלוויתו כאשר התיישב על הפסנתר, וחשב על יוסי ורגשותיו הפכו ללחן • הקטע יוצא לא במקרה, ביום השנה למותו של פיאמנטה, ח' באלול

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו מוציא המוסיקאי אחיה אשר כהן אלורו, סינגל ראשון, "יוסף ניגון" (מתוך פרויקט שיצא בקרוב).

    את הקטע הלחין אחיה לזכרו של הגיטריסט יוסי פיאמנטה ז"ל, יום אחרי שהתקיימה הלוויתו כאשר התיישב על הפסנתר, וחשב על יוסי ורגשותיו הפכו ללחן. הקטע יוצא לא במקרה, ביום השנה למותו של פיאמנטה, ח' באלול.

    הקשר בין אחיה ויוסי החל עוד בילדותו של אחיה. יוסי ואביו של אחיה – הקלידן אריאל כהן אלורו, היו שותפים לדירה, בצעירותם הרבו לנגן יחד, לאחר הצבא הם עברו לניו-יורק והופיעו שם ביחד בלהקת "פיאמנטה" שנים לאחר מכן אחיה היה מתלווה אל אביו להופעות. בהמשך כאשר יוסי עלה לארץ נוצרה ביניהם כימיה מיידית ואחיה הצטרף אליו על הבמה כפסנתרן שלו גם בהופעות הגדולות בהם יוסי אירח את יצחק קלפטר, אפרים שמיר, ואחרים. יוסי נפטר מסיבוך של סרטן הריאות בגיל 64 ב-ח' באלול אשתקד.

    "מדובר בניגון שמחה שמושפע מיוסי, מניגוני חב"ד, ג'אז, רוק ומוסיקה ישראלית שעליהם גדלתי", מספר אחיה", בניגון מצטרפת מקהלה ששרה את הניגון באופן אותנטי כמו שהיו שרים בחצרות חב"ד.

    בסינגל משתתפת גם משפחתו של יוסי שלוקחת חלק בנגינה: אחיו, אבי פיאמנטה על החליל והאחיין יוני לורבר, בגיטרה חשמלית. קטע זה כבר התנגן ומתנגן בשנה זאת בהזדמנויות רבות ביניהם בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מי נפטר הוא עם החליל שמשחק בקליפ הבר מצווה של רפאל?