היועצת החרדית של רה"מ משחזרת את רגעי האימה בוושינגטון

    בדרך למלון אנחנו רואים עשרות אמבולנסים טסים באי סדר. כבאיות ממהרות. תמרות העשן שמתמרים מהפנטגון. וכל העיר בכאוס אחד גדול
    אבי יעקב 1 Comment on היועצת החרדית של רה"מ משחזרת את רגעי האימה בוושינגטון

    יועצת ראש הממשלה רבקה פאלוך מספרת את זכרונותיה מה-9/11 בעת ששהתה בבירת ארצות הברית • "זה היה מפחיד לראות איך וושינגטון הפכה לעיר רפאים" • הטיסות, המחסומים והאימה • ואיך זה להיות יועצת ראש הממשלה?

    בדרך למלון אנחנו רואים עשרות אמבולנסים טסים באי סדר. כבאיות ממהרות. תמרות העשן שמתמרים מהפנטגון. וכל העיר בכאוס אחד גדול
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יועצת ראש הממשלה רבקה פאלוך שוחחה הבוקר מרדכי לביא בתכנית מהדורת הבוקר וספרה את זכרונותיה מה-9/11 לפני 15 שנה בעת ששהתה בבירת ארצות הברית -וושינגטון.

    פאלוך הייתה באותם ימים יחד עם משלחת מדוונתשל חברי כנסת שביקרה בארצות הברית. במשלחת היו חכי"ם מימין ומשמאל כמו מודי זנדברג, צ'יטה כהן, יאיר פרץ, מקסים לוי ועוד.

    "המשלחת יצאה מהבית הלבן ואנחנו נכנסים לאחד המוזיאונים המפורסמים של וושינגטון שנמצא צמוד לפנטגון. בדרך כבר שמענו על התאומים, המטוסים והקריסה ואז מגיעה אלינו ידיעה שיש מטוס בדרך לוושינגטון. אני לא יודעת איך ידענו את כל זה, אולי כי היה קשר עם השגרירות. מיהרו לפנות אותנו מבניין המוזיאון  אבל תוך כדי זה שמענו את הפיצוץ האדיר שהיה תוך כדי נפילת המטוס על הפנטגון.

    בדרך למלון אנחנו רואים עשרות אמבולנסים טסים באי סדר. כבאיות ממהרות. תמרות העשן שמתמרים מהפנטגון. וכל העיר בכאוס אחד גדול.

    מה אתם יודעים?

    בעוד כל זה מתרחש אנחנו יודעים שיש עוד מטוס חטוף שמנסים ליירט אותו. היינו מעודכנים יותר מאנשים ברחוב. אגב, היה שקט דממה ברחוב, אנשים בהלם. חלק מאיתנו צילמו את המראות. לא התקשרנו הביתה כי הקווים קרסו, השגרירות הצליחה ליצור קשר עם המשלחת.

    שהינו כל היום ספונים במלון, רק בלילה נתנו לנו לצאת לרחוב. זה היה מפחיד לראות איך וושינגטון הפכה לעיר רפאים. הכל שומם, שקט וריק.

    ואז, ראש השנה התקרב

    נכון, ולא היה שום טיסות. מה נעשה? הצלחנו בעזרת השגרירות להגיע לניו יורק. הלכנו לראות את מקום קריסת התאומים. חלק מחברי הכנסת סדרו לעצמם להישאר בראש השנה בניו יורק. חלקנו נסענו בטיסה הראשונה שיצאה מארצות הברית. שדה התעופה היה חשוך ולא היה נעים.

    הבן שלי שהיה בניו יורק בא אלי להגיד שלום. אנחנו היינו במנהטן. הוא סיפר לי שהוא עבר כמה מחסומים עד שהוא הצליח לעבור אלי.

    בשדה התעופה התחיל קיבוץ גליות ישראלי. כל מיני אנשים שרק חולמים להיות בארה"ב מחפשים לברוח משם ומהר".

    איך זה להיות יועצת ראש הממשלה?

    זה מעניין מאוד. אבל אשמח שתזמין אותי לשיחה אחרת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האם היא בקבוצת הגהינום של גפני?