קבוצת ישראלים פנתה לממשל הרוסי: קדמו תוכנית שלום

    יוסי אשר No Comments on קבוצת ישראלים פנתה לממשל הרוסי: קדמו תוכנית שלום

    "אני פונה אליכם בשם תנועת הפדרציה – קבוצה של ישראלים המבקשים לשנות את הגישה לפתרון הסכסוך עם הפלשתינים", כתב שחף לממשל הרוסי • התנועה תופשת תאוצה ויש לה תומכים בכירים רבים, כולל ח"כ יהודה גליק

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמנואל שחף, יו"ר משותף של תנועת הפדרציה למען ממשל אזורי בארץ ישראל – פנה אל הממשל הרוסי בבקשה לקדם את התוכנית החדשה לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים – לקראת הפגישה האמורה להתקיים במוסקבה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ועל רקע האפשרות לפתיחת ועידה מדינית במוסקבה.

    "אני פונה אליכם בשם תנועת הפדרציה – קבוצה של ישראלים המבקשים לשנות את הגישה לפתרון הסכסוך עם הפלשתינים", כתב שחף לממשל הרוסי, "אנו מבקשים לאסוף תמיכה בפדרציה כגישה אלטרנטיבית לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, במיוחד עכשיו, כאשר הפדרציה הרוסית מגבירה את מעורבותה באזור".

    לדברי שחף, ששימש בעבר כבכיר בשירותי הביטחון (משרד ראש הממשלה), "הרוסים עשויים להפוך ל'בעלי הבית החדשים' במזרח התיכון והם פתוחים לגישות חלופיות לסדר במזרח התיכון יותר מהאמריקנים, ש'נעולים' כרגע על תכנית שתי המדינות. רוסיה עצמה היא פדרציה שיש בה מספר מדינות מוסלמיות אוטונומיות, והנשיא פוטין מצהיר שוב ושוב שהוא יודע לחיות עם העולם המוסלמי יותר טוב מכולם. אני מקווה שתוכנית הפדרציה תקבל את תמיכת הקרמלין ותאפשר לפתוח פתח לתקווה לעתיד טוב יותר בארץ הזאת".

    תנועת הפדרציה היא תנועה פוליטית חדשה שמציעה דרך מדינית חדשה לגמרי, וזוכה לתמיכה של ח"כים וראשי מועצות מימין ושמאל. התנועה הפדרציה מציעה לספח את יהודה ושומרון לישראל, להעניק לתושבי יו"ש הפלסטינים אזרחות ישראלית, ולהפוך את ישראל מהים עד הירדן לפדרציה – מדינה אחת מחולקת לכ-30 קנטונים, יהודיים, ערביים, דרוזים ועוד, שכל אחד מהם ינהל את ענייניו הפנימיים באופן אוטונומי. התנועה תופשת תאוצה ויש לה תומכים בכירים רבים, כולל ח"כ יהודה גליק (הליכוד), ראשי מועצות יהודים וערבים, אנשי אקדמיה, יוצאי כוחות הביטחון, ועוד.



    0 תגובות