נתניהו: "הדרישה לפינוי יהודים מיו"ש, זה טיהור אתני"

    ראש הממשלה פרס את חזונו "אני רואה בעיני רוחי מזרח תיכון שבו ערבים ויהודים צעירים לומדים יחד, עובדים יחד וחיים יחד זה לצד זה בשלום. האזור שלנו צריך יותר סובלנות, לא פחות
    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "הדרישה לפינוי יהודים מיו"ש, זה טיהור אתני"

    לקראת פגישתו עם אבו מאזן מבהיר נתניהו איפה גבולות המו"מ, ומה הוא חושב על פינוי יהודים מיהודה ושומרון • "זה נקרא טיהור אתני. והדרישה הזו מקוממת" • השמאל כבר כועס

    https://media.kcm.fm/new/m/akplayer/167d5262a0b34d71f304df8f560878e5.mp4
    ראש הממשלה פרס את חזונו "אני רואה בעיני רוחי מזרח תיכון שבו ערבים ויהודים צעירים לומדים יחד, עובדים יחד וחיים יחד זה לצד זה בשלום. האזור שלנו צריך יותר סובלנות, לא פחות
    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מצילנו מידם": שב"כ חשף מחבל דעא"ש ליד ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    עם האישור העקרוני שנתן נתניהו לפגישה עם אבו מאזן במוסקבה, נתניהו מחמם מנועים ומבהיר איפה הגבולות במו"מ, ועל מה ניתן לדבר.

    בהודעת וידאו שפרסם ביום שישי הבהיר נתניהו כי הדרישה לפינוי יהודים מיהודה ושומרון היא דרישה לטיהור אתני.

    "אני בטוח שרבים מכם שמעו את הטענה שהקהילות היהודיות ביהודה ושומרון, הגדה המערבית, מהוות מכשול לשלום. אמר נתניהו, והוסיף "הרעיון הזה תמיד היה תמוה בעיני".

    "מאחר שאיש לא יטען ברצינות שקרוב לשני מיליון הערבים שחיים בתוך ישראל מהווים מכשול לשלום. כיוון שזה לא נכון. נהפוך הוא. הגיוון בישראל הוא סימן לפתיחותה ולנכונותה לשלום.

    "אולם, ההנהגה הפלסטינית דורשת מדינה פלסטינית בתנאי מקדים אחד: ללא יהודים. יש לכך ביטוי: הוא נקרא טיהור אתני. והדרישה הזו מקוממת.

    נתניהו הוסיף "זה אף מקומם יותר שהעולם לא חושב שהיא מקוממת. יש מדינות נאורות שאפילו מקדמות את השערורייה הזו. שאלו את עצמכם: האם אתם הייתם מקבלים טיהור אתני במדינה שלכם? טריטוריה ללא יהודים, ללא היספנים, ללא שחורים? ממתי צרות אופקים מהווה בסיס לשלום?

    "ברגע זה, ילדים יהודים בבתי ספר ביהודה ושומרון משחקים בארגזי חול עם חבריהם. האם הנוכחות שלהם הופכת את השלום לבלתי אפשרי? אני לא חושב כך. אני חושב שמה שהופך את השלום לבלתי אפשרי הוא חוסר סובלנות כלפי אחרים. חברות שמכבדות את כל האנשים הן אלה שרודפות שלום. חברות שדורשות טיהור אתני אינן רודפות שלום.

    ראש הממשלה פרס את חזונו "אני רואה בעיני רוחי מזרח תיכון שבו ערבים ויהודים צעירים לומדים יחד, עובדים יחד וחיים יחד זה לצד זה בשלום. האזור שלנו צריך יותר סובלנות, לא פחות.

    "לכן בפעם הבאה שאתם שומעים מישהו אומר שיהודים לא יכולים לחיות במקום כלשהו, וודאי בארץ אבותיהם, קחו רגע כדי לחשוב על ההשלכות. טיהור אתני למען השלום זה מגוחך. הגיע הזמן שמישהו יאמר את זה. והנה אמרתי זאת". חתם ראש הממשלה



    0 תגובות