קלינטון: "טראמפ מזגזג, זה צריך להדאיג כל ישראלי"

    ראיתי גם כיצד שרון ואולמרט ושוב נתניהו, הושיטו יד וניסו. אני אישית כשרת החוץ ישבתי בראש שלושה מפגשים פנים מול פנים, הקשבתי לדיון רציני מאוד על ביטחון
    שלמה בן יוסף No Comments on קלינטון: "טראמפ מזגזג, זה צריך להדאיג כל ישראלי"

    מועמדת הדמוקראית לנשיאות ארצות הברית הילארי קלינטון העניקה השבוע ראשיון בלעדי למגישת המהדורה המרכזית בערוץ 2 • היא התייחסה לנושאים רבים שעומדים בדרכה שחלקם מצטלבים גם עם התעניינות ישראלית

    צילום: טל שניידר
    ראיתי גם כיצד שרון ואולמרט ושוב נתניהו, הושיטו יד וניסו. אני אישית כשרת החוץ ישבתי בראש שלושה מפגשים פנים מול פנים, הקשבתי לדיון רציני מאוד על ביטחון
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המועמדת הדמוקראית לנשיאות ארצות הברית הילארי קלינטון העניקה השבוע ראשיון בלעדי למגישת המהדורה המרכזית בערוץ 2 יונית לוי.

    בראיון הארוך והמקיף היא התייחסה לנושאים רבים שעומדים בדרכה שחלקם מצטלבים גם עם התעניינות ישראלית. מהראיון הארוך הבאנו ציטוטים מרכזיים שיש בהם ללמד על אופיה של מי שתהיה, אולי, מנהיגת העולם החופשי בעוד פחות מחודשיים.

    על הקושי בהתמודדות: "אני מעולם לא ציפיתי למרוץ קל. זה פשוט האופי של מה שקורה לא רק במדינה שלנו, אלא בכל דמוקרטיה מתקדמת, בכל כלכלות השוק החופשי. יש תסכול רב, אנשים רבים מרגישים שהכלכלה לא פועלת לטובתם, שהממשלה לא פועלת לטובתם ושהמערכת הפוליטית לא מייצרת מנהיגים".

    "מה גם שמעולם לא היה לנו מועמד מטעם שתי המפלגות הגדולות כמו דונלד טראמפ. עם ההתבטאויות שלו, הנטייה שלו לעורר פילוג, הנכונות שלו לבטא דעות קדומות, לאיים, לנהוג בבריונות, הברית שלו עם קבוצות שנאה, קבוצות של עליונות לבנה, קבוצות אנטישמיות, התבטאויות נגד נשים, אסלאמופוביה, יחס שלילי למהגרים – וזה עוד לא הכל".

    על היחסים עם נתניהו:
    "הכותרות הרבה יותר פיקנטיות מהמציאות של מערכת היחסים הנוכחית, אני באמת מאמינה ששום ממשל עשה יותר למען ביטחון ישראל מממשל אובמה. הייתי גאה להיות חלק בזה, הגנתי על ישראל ווידאתי שתוכל להגן על עצמה. תמכתי בישראל באו"ם, התנגדתי לחרם והטלת סנקציות. המדיניות של ממשל אובמה התנהלה בהתאם לרוח של היחסים הקרובים שיש לנו וחייבים להיות לנו".

    "אמרתי שמיד שאחר שאושבע לתפקיד, אזמין את ראש הממשלה לוושינגטון לצורך פגישות. אשלח את מומחי הצבא והמודיעין לישראל, שייפגשו עם מקביליהם. זאת אחת התקופות המסוכנות ביותר לאזור, לישראל ולכולנו. אני רוצה לוודא מה עלינו לעשות קודם כל, כדי להיות בטוחים שהביטחון יישמר ככל הניתן, שהיתרון הצבאי האיכותי יישמר".

    אם טראמפ ייבחר: "טראמפ כל יום אומר משהו אחר. ביום שני הוא היה ניטרלי כלפי ישראל, בשלישי הוא היה תומך נלהב, ברביעי הוא יאמר אולי שישראל צריכה לשלם על הסיוע הביטחוני שהיא קיבלה כל השנים. אין שום עקביות והיגיון בהתבטאויות שלו לגבי ישראל. הן אינן מבוססות על עובדות וייתכן שאנשים לוחשים באוזנו 'תאמר את זה ואת זה' כי זה ירצה אנשים. אין לו שום ביסוס ולא רגש, הניסיון היחיד שלו הוא הצעידה בשדרה החמישית במצעד ביום ישראל. הוא דובר מאוד לא אמין לגבי העמדות שלו כלפי ישראל. זה צריך להדאיג כל ישראלי, לא משנה מה עמדותיו הפוליטיות בישראל".

    הסכמי השלום: "ביטחון ישראל חשוב לי מאוד, אני אוהבת את ישראל עוד מהפעם הראשונה בה ביקרתי בה ב-1991 בביקור של קבוצה כנסייתית. בביקור ההוא בעלי ואני זכינו לתור את כל הארץ, הלכנו על חוף הים בקיסריה צפנו בים המלח, עלינו למצדה, נסענו מהגליל לנגב, ביקרנו בחיפה, ישבנו ודיברנו עם אנשים, בילינו זמן רב בתל אביב וירושלים, ביקרנו בבתים ובאתרים נוצריים מה שחשוב לי כנוצרייה, אכלנו הרבה אוכל נהדר".

    "נקודת המוצא שלי היא מחויבות אישית מאוד, וכמובן כשבעלי הפך לנשיא והיה שותף לאותה תשוקה לישראל, הוא רקם מערכת יחסים עמוקה ואישית כל כך עם ראש הממשלה רבין, הוא עבד קשה מאוד מול ראש הממשלה נתניהו, מול ראש הממשלה ברק, מול יאסר ערפאת בזמנו. אני יודעת כמה קשה להביא את הצדדים להסכמה, אני יודעת שכל אחד משלושת המנהיגים שפגשתי במהלך הכהונה של בעלי עשה ויתורים, העלה הצעות שלא התקבלו. לעתים תכופות אני אומרת שאם לערפאת היה האומץ להפוך ממנהיג גרילה למדינאי, לפלסטינים הייתה מדינה כבר 15 שנה".

    "ראיתי גם כיצד שרון ואולמרט ושוב נתניהו, הושיטו יד וניסו. אני אישית כשרת החוץ ישבתי בראש שלושה מפגשים פנים מול פנים, הקשבתי לדיון רציני מאוד על ביטחון, שלום עם ביטחון לישראל יהודית-דמוקרטית וכיבוד הריבונות העצמאית של העם הפלסטיני. ראיתי שני מנהיגים מתמודדים עם שאלות קשות מאוד ואז הכל התמוטט שוב".

    "ההחלטה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות בזמן כהונתי כשרת החוץ, נתנה לנו 10 חודשים לנסות ללבן שאלות קשות מאוד על גבולות, ביטחון וכל הסוגיות הבוערות. היו בעיות בצד הפלסטיני אז כאשר הגענו לפגישות האלה, הזמן אזל והקפאת הבנייה לא הוארכה. היא הסתיימה וחזרנו להתחלה. אני אגיע לבית הלבן עם ניסיון אישי רב החל ממחויבות עמוקה לישראל יהודית דמוקרטית שחיה בטחה ומחויבות לעשות ככל שביכולתי להעניק תמיכה נוספת לפלסטינים כדי שישיגו את מטרותיהם".

    מי ילחם בדאע"ש: "אנחנו מתכוונים להעצים את הפעילות שכבר מתקיימת: את המבצע האווירי, להעניק יותר סיוע בשטח ללוחמים ממדינות ערב וללוחמים הכורדים. עלינו לסמן כמטרה את אל בגדדי ולרדוף את ההנהגה של דאע"ש – כפי שבסופו של דבר הגענו לבן לאדן. אנחנו זקוקים ליחסי מודיעין טובים יותר, קראתי להגברת מאמצי המודיעין. אני עדיין מאמינה שאנחנו זקוקים לגורם ממנף כדי להתמודד עם הרוסים, האירנים והסורים – בין אם מדובר באזור אסור לטיסה או כלי אחר".

    החיבוק לאיראן: "העובדה שהצלחנו להגיע להסכם בעניין תכנית הגרעין לא מצדיקה בשום צורה את ההתנהגות המתמשכת של אירן. הבהרתי שעם כל הכבוד להסכם, הגישה שלי היא שיש לגלות חשד ולוודא את יישום ההסכם. אני אוודא שהם מקיימים כל פרט ופרט מההסכם, יש לנו כלים חדשים לעשות זאת. אני מעדיפה להתמודד עם ההתנהגות התוקפנית המתמשכת של אירן שמבלי שהם יהיו במרחק של מספר שבועות מיכולת ייצור פצצה – נקודה שבה הם היו",



    0 תגובות