- רדיו קול חי - -

לא כולם מתחילים בלימודים: ילדי הגן בתל ציון ללא קורת גג

בישוב החרדי תל ציון תיפתח הבוקר שנת הלימודים שלא כסדרה. לאחר מאבק של כמה חודשים, ולאחר מאמצים כבירים ופגישות רבות, לצערנו כ-60 ילדי כיתת הגן במוסד הגדול והוותיק והמרכזי בתל ציון – ת"ת המסילה אין מבנה לכיתה, וילמדו בגן אחד. גם לגן בנים בת"ת תורת משה אין מבנה ל-20 תלמידיו.

עשרות ההורים זועמים על כך, מכיוון שלטענתם, המצב נוצר בעקבות החלטתה של המועצה האזורית מטה בנימין ושל אגף החינוך במועצה, אשר העדיפו לתת את המבנה היחיד הפנוי בישוב (הנמצא בתוך מתחם הגנים של ת"ת המסילה) לטובת גן אחר אשר לדברי הורים בישוב כ-80% מילדיו אינם תושבי תל ציון, המורכב מכיתה רב-גילאית הכוללת ילדים בגילאי 3-4-5 וכיתה א', ובחלקם אף ממשפחות שאינם חרדיות.

מהלך זה נעשה בניגוד גמור להחלטת וועד הישוב תל ציון, להעביר את המבנה לטובת גן ת"ת המסילה, בהכוונתם של רבני הישוב שליט"א.

מנהלי הישוב אומרים כי "כהמשך להתעמרות המדוברת, לפני כיומיים הוצעה הצעה מבישה לרשום את ילדי הגן כגן מועצתי – ממלכתי דתי, דבר שכמובן לא ניתן להיעתר אליו בישוב חרדי ולתלמידים שכולן משפחות בני תורה!

דובר הישוב אמר "אנו רואים זאת כמדיניות מכוונת של המועצה לרוקן את וועד הישוב הנבחר מסמכויותיו, להתערב בענייניו הפנימיים של הישוב, על גבם של ילדי תל ציון".

תגובת מועצת בנימין: עמותת המסילה פנתה למועצה אזורית מטה בנימין בבקשה לפתוח גן בישוב תל ציון. המועצה התנתה את פתיחת הגן במציאת מבנה מתאים. מכוון שהמבנים הפנויים והרלוונטים לא היו מקובלים על העמותה, שדרשה לפנות ילדים של עמותה אחרת מאחד המבנים, מהלך שכמובן לא היה מקובל על המועצה, לא נתקבלה  הסכמה ולכן גם לא נפתח הגן המדובר. המועצה פועלת על מנת למצוא פתרון לעניין בהקדם האפשרי.