סורוצקין: "יש אפס התערבות של משרד החינוך בתכנים"

    כשיצאנו משם, באותו ערב, צלצל אליי הממונה על המחוז החדש ואמר לי 'הרב סורוצקין - רוח המפקד השתנתה'
    ישראל פריי 3 Comment on סורוצקין: "יש אפס התערבות של משרד החינוך בתכנים"

    בראיון נרחב ל'מהדורה המרכזית', מתייחס מנכ"ל החינוך העצמאי למצב החינוך החרדי, למצוקותיו ולאתגריו, והודף בתוקף את הטענות להתערבות המחוז החרדי בתכני הלימוד: "זה פשוט השמצה, מישהו מנסה ליצור פרובוקציה"

    כשיצאנו משם, באותו ערב, צלצל אליי הממונה על המחוז החדש ואמר לי 'הרב סורוצקין - רוח המפקד השתנתה'
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת פתיחת שנת הלימודים, הודף מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין את הטענות העולות על חוסר עצמאות של החינוך החרדי, ועל התערבות משרד החינוך בתכני הלימוד.

    בראיון לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ענה הרב סורוצקין בצורה גורפת, כשהתבקש להתעמת עם טענות הורים בבית ספר בשכונת הירושלמית. "אף הורה לא יכול להגיד שמשרד החינוך מתערב. משרד החינוך והמחוז החרדי לא מתערב, המפקחים לא נכנסים לכיתות, והחומרים שנלמדים אך ורק שאושרו ע"י המזכירות הפדגוגית והמחלקה לביקורת ספרים שלך החינוך העצמאי, זה פשוט השמצה, מישהו מנסה ליצור פרובוקציה. יש 0 התערבות של משרד החינוך בתכנים, צר לי מאד".

    האם אתם מרגישים שהמחוז החרדי מתערב לכם?

    "אני חייב לחלק את זה. היה מחוז חרדי משנת תשע"ב, עד לפני כמחצית השנה, שזה היה התאריך שאני נכנסתי לתפקידי כמנכ"ל משרד החינוך (הטעות במקור, י.פ.) אני שמעתי שהייתה התערבות מאד בוטה הייתה מגמה, אג'נדה, לשנות את הציבור החרדי, לחנך אותו, לאלף אותו אני חייב לומר שזה מאד חרה לי העניין הזה. אני באמת הוצאתי חוזר מנכ"ל מאד מאד ברור שם כתבתי כי כל מה שניסו לשנות בשנים האחרונות – עלינו לא מקובל. אנחנו הולכים מה שהיה משנות היסוד של החינוך העצמאי לפני 60 שנה".

    "הוצאנו חוזר מנכ"ל שם היה כתוב בצורה מפורשת שכל הנושאים הפדגוגיים, חינוכיים, וכל כולל שיעורים, צוותים, חומרי למידה, מבחנים, הכל אך ורק לפי החינוך העצמאי שהוקם ע"י גדולי ישראל. דברים של נוהל, כמו רישיונות, כל מה שקשור למנהלה – לשתף פעולה בצורה מכובדת. אני רוצה לומר לך שאני שמעתי ואני ראיתי את זה בתקופה הראשונה, מאד מאד היטשטשו הגבולות. גם הפיקוח של משרד החינוך ניסה להיכנס לתחומים שלא שייכים לו".

    "אני חייב לומר שכשאשר נוצר השינוי במחוז החרדי – מיד לאחמ"כ היה אז אגב סיור של שר החינוך, והוא הכריז שם ואמר: אני רוצה לפתוח דף חדש עם היהדות החרדית כשיצאנו משם, באותו ערב צלצל אליי הממונה על המחוז החדש ואומר לי 'הרב סורוצקין – רוח המפקד השתנתה'".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      סורוצקין יקירי, אין צורך בהתערבות בתכנים, החינוך העצמאי משנה בעצמו את התכנים מפחד לשלילת תקציבים.

    2. 2

      מי פתי יאמין לכך?