2 פעוטות נשכחו ברכב; מצב האחד קשה, האחר במצב תקין

    לאחר קרוב לשעה, כאשר לא מצאו אותו, התגלה הפעוט ברכב במצב של חוסר הכרה. הוא חולץ מהרכב והובהל לקופת חולים סמוכה
    בנצי לייזרוביץ No Comments on 2 פעוטות נשכחו ברכב; מצב האחד קשה, האחר במצב תקין

    בשני מקרים שונים שהתרחשו בסמיכות, פונו לבתי חולים ילדים ששהו ברכב נעול שעות ארוכות • במשטרה מחדדים: השארת ילדים קטנים ברכב ללא השגחה מהווה עבירה פלילית של סיכון חיים של קטין או חסר ישע

    אילוסטרציה צילום: דוברת הדסה
    לאחר קרוב לשעה, כאשר לא מצאו אותו, התגלה הפעוט ברכב במצב של חוסר הכרה. הוא חולץ מהרכב והובהל לקופת חולים סמוכה
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני מקרי שכחת ילדים ברכב התרחשו בשעות האחרונות. האחד הסתיים בבן 5 המאושפז במצב קשה, והמקרה האחר הסתיים באורח נס בתשישות קלה בלבד.

    ילד בן 5 הובא לפני שעה קלה בית חולים העמק כשהוא מחוסר הכרה. מחקירה ראשונית עולה כי הילד נמצא ברכב משעות הלילה המאוחרות ועד שעות הבוקר. מבית החולים נמסר: למרכז רפואי העמק פונה פעוט בן שלוש וחצי כשהוא סובל ממכת חום ומצבו קשה. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. אין מידע על נסיבות האירוע.

    ובירושלים, תינוק אשר ננעל ברכב הוריו אותר על ידם במצב של חוסר הכרה, אך טופל במהירות בהדסה הר הצופים ושוחרר לביתו במצב רפואי תקין.

    הורי התינוק אשר הגיעו איתו להדסה הר הצופים, סיפרו כי נעל את עצמו ברכב. לאחר קרוב לשעה, כאשר לא מצאו אותו, התגלה הפעוט ברכב במצב של חוסר הכרה. הוא חולץ מהרכב והובהל לקופת חולים סמוכה ממנה הבהילו אותו בניידת מד"א להדסה הר הצופים.

    ד"ר שמעון אדוארדסון, רופא בכיר במחלקת ילדים בהדסה הר הצופים אשר טיפל בתינוק: "למזלו של הילד, הטיפול הראשוני שקיבל בקופ"ח, שם פגש אותו רופא אשר נמנה על צוות מחלקת הילדים בהדסה הר הצופים, והטיפול לו זכה מאנשי מד"א – הצילו את חייו. בחדר מיון ילדים בהדסה, אליו הגיע עם הכרה מעורפלת ביותר ייצבנו את מצבו, הוא טופל בנוזלים דרך הוריד תוך ניטור רמות מלחים".

    ד"ר אדוארדסון, נוירולוג ילדים בכיר, נמנה על צוות השירות המיוחד לילד בסיכון בהדסה, ומכיר היטב מקרים דומים. "מה שאנחנו בודקים במקרים כגון אלו הוא בראש ובראשונה אם אין עניין של הזנחת הילד. אנו מדווחים לרשויות את מה שאנו רואים, ללא דילמה אתית, כאשר הזנחה היא גם מקרים בהם כמובן דברים נעשים מטעות וחוסר תשומת לב" הוא מחדד. "גם במקרה הזה דיווחנו מיידית למשטרה ולרשויות הרווחה".

    התינוק טופל ונשאר להשגחה למשך 72 שעות, לאחריהן שוחרר לביתו במצב טוב ועליו להיוותר במעקב בשל חוסר איזון ברמות המלחים שלו.

    "כל ההורים חייבים לדעת מהן הסכנות שאורבות לילדיהם בבית. החל מכלי עבודה וכלי מטבח חשמליים וכלה בשקעים חשופים, בנייה לא בטיחותית, העדר מפסקי בטיחות למערכות חשמל וכו'. בין אלו אפשר גם למנות את הגישה הקלה כל כך לכלי רכב העלולים להיות קטלניים", סיכם ד"ר אדוארדסון.

    במשטרת ישראל מבקשים להזכיר ולהזהיר כי השארת ילדים קטנים ברכב ללא השגחה מהווה עבירה פלילית של סיכון חיים של קטין או חסר ישע.

    "השארת תינוקות או ילדים קטנים ברכב, גם אם חלונותיו פתוחים, מסוכנת מאד בשל חוסר היכולת של גופם של התינוקות לווסת הטמפרטורה בעוד שהטמפרטורה ברכב עולה במהירות".



    0 תגובות