"לא הייתה אפילו מחשבה על דרישה לפטר את השר כץ"

    "אני אומר לך באחריות: לא הייתה שום דרישה לפטר ולא מחשבה"
    ישראל פריי 2 Comment on "לא הייתה אפילו מחשבה על דרישה לפטר את השר כץ"

    יו"ר ש"ס מדבר על התיאומים מאחורי הקלעים למניעת חילולי שבת ועל ההלם מההולכה שולל, אך טוען כי הפתרון ימצא מתוך הממשלה, ולא באיומי פרישה: "אדם שיש לו בעיות בתוך הבית, לא מאיים לעזוב את הבית. זו הקואליציה שלנו" • ראיון

    צילום: פלאש 90
    "אני אומר לך באחריות: לא הייתה שום דרישה לפטר ולא מחשבה"
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקופת הפגרה לא הביאה עמה רגיעה לנציגים החרדים בכנסת. הדיווחים על עבודות תשתית של רכבת ישראל המתוכננים להיעשות תוך חילולי שבת, הכניסו את המערכת לטלטלה, וכשממדי העבודות נחשפו במוצאי השבת – החריף הטון, והאיומים עלו מדרגה.

    בראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', שטח שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי את השתלשלות הפרשה: "אני הייתי בחופש, בהתחלה רק עקבתי אחר ההודעות של מקלב – אני מאד מעריך אותו על כך -.היה להם כיוון שבגלל אוגוסט אין הרבה תנועה, הרבה לא בארץ, חלק מהעיתונאים בחופש – נמצאת הזדמנות לבצע את העבודות בלי להודיע ולתאם, להוליך אותנו שולל".

    דרעי סיפר על הפגישה הממושכת שנערכה עם שר התחבורה לפני כחודש וחצי, ועל ההבנות השקטות שנרקמות כל העת במפגש ראשי הסיעות בקואליציה, שם, לדבריו, אין שבוע בו לא נידונים חילולי השבת. "ביום חמישי נודע לנו על היקף העבודות, והייתי בהלם. מיד קיימנו שיחה, ליצמן גפני ואנוכי, ושוחחנו גם עם שר התחבורה, שיחה שאם נסכם אותה בשורה אחת, הוא ניסה להסביר שהוא לא אשם, יש לו הנחיה מהיועץ המשפטי לא להתערב, רק ביבי יכול, הוא לחץ ללכת לביבי".

    יו"ר ש"ס הזים את הפרסומים לפיהם הנציגים החרדים דרשו את פיטורי השר כץ. "אני אומר לך באחריות: לא הייתה שום דרישה לפטר ולא מחשבה, לפי דעתי זה עוד ספין של מישהו להיבנות על זה. אנחנו נדרוש שהדברים האלו יפסקו. ניפגש עם ראשי הקואליציה, ונעשה סדר. אנחנו לא מסכימים שיפתיעו אותנו, כל החברות הממשלתיות יקבלו נוהל, יהיו חייבים לדווח מראש כל עבודה ועבודה. כבר השבוע תעקוב עבודות צריכות במודיעין – יעשו באמצע השבוע".

    האם אתם תאיימו בפרישה מהקואליציה?

    אדם שיש לו בעיות בתוך הבית לא מאיים לעזוב את הבית. זו הקואליציה שלנו, כולם רוצים אותה. אנחנו אומרים שלא נוכל לשאת באחריות על ממשלה מחללת שבת. אנחנו נדאג שזה לא יקרה., אנחנו גם זוכרים את החורבן של הממשלה שהייתה. אנחנו לא באים בנקמות אישיות. כל בכיר בליכוד יודע כי לליכוד אין סיכוי להקים ממשלה בלי חרדים – מי שרוצה, שיקח בחשבון.

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעניין מאוד שרמי סדן אולי אמר את מה שאמרו שאמר ואף אחד לא באמת שמע אותו אומר עשיתם רעש ובלגן ואיומים.. אבל כשפגעו בשבת כשפגעו בקב"ה זה לא מצדיק איום בפרישה.. בושה וחרפה.