פואד ואני • מפרס ועד שטפנשט – כולם סופדים לבן אליעזר ז"ל

    "לפואד שעלה לבדו כילד מעיראק היה יחס חם למסורת ישראל וקשר אדוק עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל, פעמים רבות הייתי החוט המקשר ביניהם, הפעם האחרונה הייתה כאשר מרן זצ״ל בטרם פטירתו ביקשני לקרוא אליו את פואד ובשיחתם ביקש ממנו להפעיל את השפעתו על חברי הגוף הבוחר ולפעול לבחירת בנו הגאון רבי יצחק יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל, פואד התגייס מיד וסיפק את הסחורה"
    איתי גדסי 1 Comment on פואד ואני • מפרס ועד שטפנשט – כולם סופדים לבן אליעזר ז"ל

    על שנים של גילויי גבורה בצבא, על תבונה פוליטית נדירה, על איש רעים להתרועע, וגם: על ההתגייסות לבחירת הראשל"צ, הקשר עם אלי ישי, והמחויבות לענייני אידישקייט • כולם נפרדים מבנימין בן אליעזר ז"ל

    "לפואד שעלה לבדו כילד מעיראק היה יחס חם למסורת ישראל וקשר אדוק עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל, פעמים רבות הייתי החוט המקשר ביניהם, הפעם האחרונה הייתה כאשר מרן זצ״ל בטרם פטירתו ביקשני לקרוא אליו את פואד ובשיחתם ביקש ממנו להפעיל את השפעתו על חברי הגוף הבוחר ולפעול לבחירת בנו הגאון רבי יצחק יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל, פואד התגייס מיד וסיפק את הסחורה"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב הלך לעולמו בבית החולים הח"כ והשר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר, לאחר מחלה ממושכת. במערכת הציבורית נפרדים מדמות שליוותה אותה שנים ארוכות, החל משירות צבאי משמעותי, וכלה בשליחות ציבורית בפוליטיקה הארצית.

    רה"מ נתניהו אמר: "פואד שירת עשרות שנים את מדינת ישראל, כלוחם, כמפקד, כאיש ציבור וכשר בכיר בממשלה. הכרתי אותו והערכתי את תרומתו ואת דמותו המיוחדת. בשיחות רבות איתו הביע פואד את דאגתו ומחויבותו לעתיד המדינה שאותה כל כך אהב. יהי זכרו ברוך".

    יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, ספד לשר הבטחון לשעבר, בנימין (פואד) בן-אליעזר: ״תרומתו האדירה של בנימין בן אליעזר לישראל ולבטחונה לא תסולא בפז. פואד הקדיש את מירב ומיטב שנותיו למען ביצור העם היהודי במולדתו והיה קול חשוב ודומיננטי בחיינו הציבוריים במשך שנים רבות. לצד חוש ההומור הייחודי שלו, תחקק דמותו עוד זמן רב כאישיות מיוחדת במינה. אני מרכין ראש ושולח תנחומים כנים למשפחתו ולמוקיריו הרבים, בשמי ובשם כנסת ישראל. יהי זכרו ופועלו ברוך״.

    הח"כ והשר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר – נפטר

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על פטירתו של שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר: ״מדינת ישראל ומשרד הביטחון מרכינים את ראשם עם לכתו של בנימין בן אליעזר שהיה שר הביטחון ושסיים שירות צבאי מפואר בדרגת תת אלוף. תרומתו של בן אליעזר לביטחון המדינה הייתה גדולה אך מעבר לכל התארים הרשמיים פואד תמיד היה בן אדם במלוא מובן המילה, עם חיוך תמידי וצ'פחות חבריות שהורגשו עוד זמן רב אחרי שניתנו… אנו נזכור אותו תמיד בכבוד ובחיבה. יהי זכרו ברוך.״

    יו"ר האופוזיציה הרצוג הספיד את שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר בנימין פואד בן אליעזר וכתב: "בנימין (פואד) בן אליעזר, נער בודד מעיראק, לוחם עז נפש שסיים שירות צבאי בדרגת תא״ל ומשם בדרך פוליטית מרשימה עד לעמדת שר הבטחון ויו״ר מפלגת העבודה. ניהלתי עם פואד בתקופה האחרונה שיחות רבות על העננה שרבצה עליו בשלהי חייו והוא שב והתעקש על חפותו. מוקף חברים ואוהבים רבים אנו נפרדים מאדם וחבר של רבים מאיתנו שנים רבות. תנחומי הכנים לרעייתו דולי, לילדיו ונכדיו ולצוות האהוב שלו איילת ואורי. יהי זכרו ברוך".

    יו"ר ש"ס אריה דרעי: קבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של ידידי היקר ח״כ ושר הבטחון לשעבר פואד בן אליעזר. לפואד זכויות רבות הן בהגנה על הארץ והן בבנייתה לאורך תפקידיו השונים עוד משירותו הצבאי ולאחר מכן בתפקידיו הציבוריים השונים.

    "זכיתי לעבוד לצידו שנים רבות, כאשר ההיכרות הראשונה בינינו הייתה בעודי צעיר לימים, כאשר נשאתי בתפקיד מזכיר היישוב ׳מעלה עמוס׳ והוא היה מפקד יו״ש שהתארח בביתי. מאז נמשך קשר זה עשרות שנים כאשר נפגשנו בצמתים שונים בתפקידנו הציבוריים. מעטים אישי הציבור שהתברכו ביכולות ביצועיות כמו של פואד, הוא השתייך לדור הולך ונכחד של מנהיגים שידעו לקבל החלטות ולהניע תהליכים.

    "לפואד שעלה לבדו כילד מעיראק היה יחס חם למסורת ישראל וקשר אדוק עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל, פעמים רבות הייתי החוט המקשר ביניהם, הפעם האחרונה הייתה כאשר מרן זצ״ל בטרם פטירתו ביקשני לקרוא אליו את פואד ובשיחתם ביקש ממנו להפעיל את השפעתו על חברי הגוף הבוחר ולפעול לבחירת בנו הגאון רבי יצחק יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל, פואד התגייס מיד וסיפק את הסחורה".

    השר גלעד ארדן: ״‏עצוב על פטירתו של פואד. איש ציבור אהוב ואוהב את הבריות. אדם רגיש וחם. קצין שתרם רבות לבטחון מדינת ישראל ושירת את המדינה רוב ימיו. יהי זכרו ברוך.״

    ח"כ איתן ברושי על פטירתו של בנימין בן אליעזר: "נעצבתי עם קבלת הבשורה הקשה על פטירתו של חברי שר הביטחון, ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר. פואד היה בעל זכויות רבות בביטחון המדינה, בתמיכה בהתיישבות ובחיים הפוליטיים. תנחומיי למשפחתו וחבריו. יהי זכרו ברוך".

    חה"כ בר-לב על פטירתו של בניימין בן אליעזר: "כשהחלטתי להיכנס לפוליטיקה ולהתמודד לכנסת, אחד הראשונים שבחרתי להתייעץ עימם היה פואד בן אליעזר וזאת בשל הפינה החמה שהייתה בליבי אליו. שלושים שנים קודם לכם, היה פואד מרכז הקמפיין של אבי בבחירות הפנימיות למפלגת העבודה. כאשר אני נבחרתי לכנסת, ביקשתי מפואד שיציג אותי עת נשאתי את נאום הבכורה הראשון שלי במליאה. פואד ידע ימים טובים יותר ופחות, אך את תרומתו למפלגת העבודה ולבטחון מדינת ישראל לא יקחו ממנו לעולם. יהי זכרו ברוך".

    ח"כ מוטי יוגב: "השר לשעבר פואד בן אליעזר ז"ל, בשתי מילים איש טוב. נוכחתי בכך כאשר היה שר התעשייה והמסחר ומתוקף תפקידו היה אחראי על בניית מעונות לגיל הרך. כסגן ראש מועצה בבנימין באותה תקופה כשבאנו לבקש על בניית כיתות מעון, עוזריו אמרו לו "אבל הם מתנחלים", הוא ענה להם "יש שם ילדים קטנין? אנחנו נבנה להם" ואישר בנייתם של כיתות מעון רבות ביהודה ושומרון. משתתף בצער המשפחה, צערו של עם ישראל."

    ח"כ אראל מרגלית על לכתו לעולמו של שר הבטחון לשעבר פואד בן אליעזר ז"ל: ״הבולדוזר דמם. פואד היה ידיד אישי וקודם כל אדם. תרומתו לבטחון ישראל ולקיומה לאורך כל שנות המדינה לא תסולא בפז. שום דבר לא יקח ממנו את מה שנתן למדינת ישראל״.

    הנשיא לשעבר שמעון פרס ספד לשר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר ואמר: "צר לי על מותו של שר הביטחון לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר. אני אזכור את פואד כלוחם ומפקד אמיץ בצה"ל, כאדם חם, אוהב אנשים, שליבו היה שתול עמוק באדמת המדינה ובגורל אנשיה. אני משתתף בצער העמוק של בני המשפחה והחברים הרבים שליוו אותו במהלך עשרות שנים."

    תגובתו של ח"כ עמיר פרץ לפטירתו של בנימין (פואד) בן-אליעזר: ילד שעלה לבדו מעיראק, הקים משפחה ונטע שורשים, עשה קריירה צבאית מפוארת, תרם רבות לביטחון ישראל, היה שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה. לאורך השנים היו ימים שהיינו קרובים יותר ופחות, אך רמת החברות והאהבה שהייתה לפואד היא דבר שקשה למצוא בפוליטיקה. פואד שבר את תקרת הזכוכית שחסמה ציבור רחב. פואד היה נחשב ל"בולדוזר" בכל מה שעשה, אך בשיחות הקטנות הוא היה איש רגיש , ולפעמים אף הייתה בו חיניניות שברירית. היום אני ורבים כואבים את לכתו מאיתנו ,נזכור לו את הדברים הטובים והחשובים שעשה עבור מדינת ישראל.

    תגובת שר החקלאות אורי אריאל על פטירת בנימין (פואד) בן אליעזר:* ‏״פואד איננו אבל תרומתו האדירה למדינת ישראל, הן בביטחון והן בהתיישבות, תלווה את כולנו שנים ארוכות. יהי זכרו ברוך".

    סגן שר החינוך מאיר פרוש נפרד מהשר לשעבר פואד בן אליעזר ז"ל, שהלך לעולמו אחרי מחלה קשה: "מדובר באיש יקר ורב פעלים, שפעל רבות לבטחון ובניין הארץ. הכרתיו מקרוב עשרות שנים ואת חפצו להיטיב ולסייע לכל גווני הציבוריות הישראלית. יהי זכרו ברוך".

    ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), ר' השב"כ לשעבר, ספד לשר הבטחון לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר ז"ל: "גם בשעותיו האחרונות שמר פואד, כשהוא חולה, מיוסר אישית וציבורית, על הערכים שליוו אותו כל חייו-חברות אמת חמה ומחבקת. 60 שנים שירת פואד את עמו ומולדתו בצבא בממשלות ובכנסת ישראל. לא ניתן להתעלם מתרומתו ומסירותו. דרכנו הצטלבו בצמתים רבים, חבבתי אותו מאד, על האנושיות, על הצבעוניות, על ההומור ועל הרוח הטובה. יהא זכרו ברוך!"

    ח"כ מירב מיכאלי: פואד נפטר. שר בטחון, שר תמ"ת, שר בינוי ושיכון, שהיה למפקד יחידה מובחרת בצה"ל ותת אלוף, שהגיע לכאן לבד, ילד מבצרה. התרומה שלו למדינה, לבטחונה ולמפלגה אינה מוטלת בספק. זאת תמונה מיום נאום הבכורה שלי בכנסת. פואד היה אז היו"ר הזמני של הכנסת ה-19 והוא ירד מכס יושב הראש כדי לברך אותי. הוא סיים את חייו תחת חשדות כבדים. הוא עצמו המשיך להתעקש על חפותו. אני יודעת ששמו בימים אלה מוכתם כל כך, אבל שנים רבות הוא היה מודל ודוגמה לרבים. לי, אישית, הוא היה חבר. הוא קיבל אותי לפוליטיקה בזרועות פתוחות, ותמך בי במובן הכי חברי ונקי של המלה. יהי זכרו ברוך".

    ח"כ איציק שמולי: "אני כואב מאוד את לכתו של פואד ונפרד ממי שהיה לי חבר קרוב ומורה דרך. תרומתו האדירה למדינת ישראל ולביטחונה לא תסולא בפז וסיפורו האישי מעורר ההערצה כנער שהגיע לבדו מעיראק והגיע להיות שר הביטחון ויור מפלגת העבודה היווה השראה לי ולרבים אחרים. השנתיים האחרונות לא היו לו קלות ואני שמח שהיתה לי הזכות לחזקו ולהיות שם עבורו גם בשעות הקשות כשנאבק על חפותו. אהבתי אותו מאוד ומעבר למנהיגותו תמיד אזכור אותו כאיש אוהב אדם וחבר יקר.תנחומי הכנים לרעייתו דולי,לילדיו ונכדיו ולצוות האהוב שלו איילת ואורי. יהי זכרו ברוך".

    ולסיום: רב קהל שטפנשט, הרב אברהם יעקב סלמון ספד את יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון לשעבר בנימין (פואד) בן-אליעזר שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה: "ערב הבחירות האחרונות לנשיאות צלצל אלי פואד בבקשה ללוותו לתפילה בקבר הצדיק משטפנשט בגבעתים, כשהגיע עם נהג האישי שהפך גם לעוזרו האישי, הוא ניגש אלי חיבק חיבוק של שולום עליכם, הזכיר את ביקוריו הקודמים בקבר השטפנשט (4 פעמים) ולחש לי מיוזמתו כי לאחר שיבחר לנשיאות הוא יבוא לומר ׳תודה׳ בקבר הצדיק אותה כבר לא יזכה לצערינו לומר, כשאריה גולן תקף אותו בראיון בוקר למחרת עלייתו לתפילה בקבר השטפנשט על שמנהיג העבודה פוקד קברי צדיקים הוא ענה בגאוה כי במסורת אבותיו קברי צדיקים הוא דבר מקודש, הוא גם כתב קויטל ׳פואד בן אליעזר בן פרחה להצלחה׳ ממרבית הפוליטיקאים שביקרו במקום הוא ידע לומר את פרקי התהילים ברהיטות.

    אנשים בכירים במשרד הבטחון סיפרו לי כי בעקבות ביקורו כשר ביטחון בקבר השטפנשט הם התחילו לפקוד את המקום והתוודעו למקום תפילה סמוך ביותר לקריה בתא (ובהם אלופים ובכירים ביותר).

    יותר מפעם הוא עזר לי לבקשתי לטובת עזרה וסיוע בדברים שלא היה במציאות לבצע

    את אישור החשמל בשתי הקומות בישיבה מסויימת בירושלים שלא היה באפשרות לאשר בשל סבך בירוקרטיה ושלל בעיות חוקיות אחרות בתקופתו כשר התשתיות זה אושר (כשיהושוע פולק שהיה ממונה על התיק מטעם העריה בירושלים יחד עם עשרות פקידים נואשו מלסייע כפי שאמרו לי בשיחה אישי שאין מה לעשות).

    הוא פנה לראש עיר מסויים בנושא שטפנשט וראש העיר תעתע בו שאין לשטפנשט קהילה שם, ומיד התקשר לעדכן אותי מה אמר לו ראש העיר, התקשרתי לראש העיר שהיה המום שפואד עדכן אותי את דבריו וטען שלא התכוון וכו, העלתי בועידה את ראש העיר עם פואד ופואד אמר לו לא מענין אותי אם יש קהילה או אין אתה חייב לעזור להם.

    ולסיום אני נזכר בטלפון של עוזר שר הפנים לשעבר אלי ישי שפנה אלי בשם מרן הגר״י יוסף לבקש מפואד שיורה למפלגת העבודה משמעת סיעתית בנושא חוק פרסומי שחץ בשם ההגנה על גופם של נשים, פניתי לפואד להסביר לו את התזה שזה לא רק חוק דתי אלא גם חברתי ולטובת ארגוני הנשים, פואד קנה את זה והתוצאה שמפלגת העבודה ברובה או כולה תמכה בחוק שעבר בקולותיהם

    פואד נתן לי את הסלולרי האישי שרטט לו בכיסו במליאה ובממשלה ולא היסס לענות וגם לעזור כשהיה צריך. כזה היה האיש, בולדוזר בלי גינונים, אוהב דת ומסורת אוהב אדם ואוהב לעזור לאנשים בדם לבבו.

    יהי זכרו ברוך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ואף מילה על זה שהאיש החזיק במרתף הכספות של בנק דיסקונט בירושלים מיליוני שקלים במטבע זר? תתביש