ירושלים אישרה מיליונים לחילולי שבת, והחרדים נעלמו

    : "כעת הגיעה השעה, שהציבור שדואג שלקדושת העיר ושמירת השבת בעיר, ישאל להיכן נעלמו שאר 'שומרי השבת'?"
    איתי גדסי ~ תמונת אילוסטרציה No Comments on ירושלים אישרה מיליונים לחילולי שבת, והחרדים נעלמו

    ועדת ההקצאות העירונית, אישרה העברת עשרות מיליונים לפעילות במבנה עירוני במרכז העיר, העלול להוות מוקד לחילולי שבת • קינג זועם: "להיכן נעלמו שאר 'שומרי השבת'?" • בכיר בש"ס מתגונן: "נסדיר זאת בישיבת המועצה הבאה"

    עיריית ירושלים | אילוסטרציה צילום: אדיר סולטן, פלאש 90
    : "כעת הגיעה השעה, שהציבור שדואג שלקדושת העיר ושמירת השבת בעיר, ישאל להיכן נעלמו שאר 'שומרי השבת'?"
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה כבר הופך לריטואל קבוע: חברי מועצת עיריית ירושלים מהמפלגות החרדיות נעדרו מהצבעה שאישרה העברת עשרות מיליוני שקלים שיאפשרו חילול שבת המוני במבנה עירוני במרכז העיר. הניסיון לכרוך את העברה בהתחייבות למניעת חילולי שבת – כשל.

    לפני כשעה אישרה ועדת ההקצאות העירונית הקצאת מבנה חדש שבו תשקיע עיריית ירושלים כ- 50 מיליון שח, במרכז העיר, ל- 4 עמותות פרטיות שעוסקות בתרבות. מהישיבה נעדרו כל חברי סיעת ש"ס העירונית, ומרבית חברי 'יהדות התורה'.

    חבר המועצה אריה קינג העלה הסתייגות, לפיה, ההקצאה שתינתן לעמותות תאושר, ובלבד שלא התקיימו במבנה העירוני חילולי שבת. אך היחידים שנכחו בישיבה ותמכו בה הם חברי המועצה יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר ויוחנן וייצמן. ההסתייגות נפלה.

    חבר המועצה אריה קינג נשמע זועם: "כעת הגיעה השעה, שהציבור שדואג שלקדושת העיר ושמירת השבת בעיר, ישאל להיכן נעלמו שאר 'שומרי השבת'?". לדבריו, עדיין לא מאוחר לתקן את המעוות: "ישיבת מועצת העיר תתכנס ביום שלישי השבוע, זאת הזדמנות פז לנבחרי הציבור אוהבי השבת לדרוש מחברי המועצה שטוענים שדואגים לשבת, לדרוש דיון מחדש בועדה ולתמוך בהסתייגותי".

    קינג הפנה קריאה ליו"ר ש"ס אריה דרעי, להתערב בהחלטה: "הקצאה חריגה זו מחוייבת באישור שר הפנים, אריה דרעי, אני מקווה שהוא יציל את כבוד השבת, אם לא חברי המועצה אולי… אולי דרעי יציל את המצב…?".

    בכיר בסיעת ש"ס המקומית הגיב על הטענות לאתר 'קול חי', ואמר: "מדובר בהקצאת מבנה ולא באישור תקציבי. במבנים עירוניים יש עקרון שלא מחללים שבת, ובישיבת המועצה נסדיר זאת גם לגבי המבנה המדובר".

    למרות שהודה כי הנושא חמור ויצטרך להיות מטופל בהתאם, מתח הבכיר ביקורת על התנהלותו של קינג: "חבל רק שאריה קינג לא דאג ליידע אותנו מראש על ההסתייגות שלו, במקום למתוח ביקורת לאחר מעשה".

    2016-08-28-PHOTO-00001079



    0 תגובות