משפט החייל היורה • "צעקו שיש מטען, המ"פ כשל באירוע"

    עד לסיום המשפט, שצפוי להסתייים בנובמבר או בדצמבר - ימשיך החייל אזריה לשהות במעצר פתוח בבסיס אוגדת עידן שליד העיר אלעד.
    דוד לזר No Comments on משפט החייל היורה • "צעקו שיש מטען, המ"פ כשל באירוע"

    לאחר שפרקליטיו הודיעו כי יהיו הפתעות מעניינות, הבוקר יתחדש משפטו של החייל אלאור אזריה – שירה במחבל מנוטרל בחברון • בבית הדין הצבאי ביפו, יופיעו עדים חדשים שצפויים להגן על אזריה וינסו להוכיח את טענותיו של החייל לפיהן ירה מאחר שחש איום על חייו

    אלאור אזריה צילום: פלאש 90
    עד לסיום המשפט, שצפוי להסתייים בנובמבר או בדצמבר - ימשיך החייל אזריה לשהות במעצר פתוח בבסיס אוגדת עידן שליד העיר אלעד.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שפרקליטיו הודיעו כי יהיו הפתעות מעניינות, הבוקר (ראשון) התחדש משפטו של החייל אלאור אזריה – שירה במחבל מנוטרל בחברון. בבית הדין הצבאי ביפו, יופיעו עדים חדשים שצפויים להגן על אזריה וינסו להוכיח את טענותיו של החייל לפיהן ירה מאחר שחש איום על חייו.

    העד הראשון שעלה לדוכן העדים הוא סא"ל במיל' אליהו ליבמן, הקב"ט של היישוב היהודי בחברון שטען כי "הייתה אווירת עליהום וכל מי שחשב אחרת מהאג'נדה המרכזית", לדבריו, "יצא לי כמה ימים אחרי האירוע לקבל טלפון ממשרד הביטחון, מאדם ששייך לחבורה שהקיפה את שר הביטחון הקודם יעלון. אותו גורם אמר לי שהייתה לו שיחה עם בוגי והוא אמר שהכל נראה לו לא תקין שם".

    ליבמן סיפר כי אמר כי "יעלון טען בפני אותו גורם כי אפילו קב"ט חברון חושב שהירי לא היה תקין", על הדברים הללו הוא טען שהשיב כי "מדובר בשקר וכזב, מכיוון שיעלון מכיר אותי שנים ואישית הוא יכול היה לבדוק איתי והייתי אומר לו אחרת. אני ב-27 שנות ניסיוני לא פגשתי מפקד שהיה מוכן להמרות את פיו של שר הביטחון, הפקודים שלי סיפרו על הרגשה לא פשוטה אחרי האירוע הזה וההתנהלות".

    עוד הוא הוסיף בעדותו כי "בזמן האירוע היה המון רעש וצעקות, בין השאר נצעק 'תיזהרו מהסכין, יש עליו מטען'", לדבריו, "זה היה ברור בשטח, בניגוד לאלה שחיים בסרט ולוקחים סרט של בצלם שהוא ארגון שפועל נגד מדינת ישראל ונגד צה"ל, שהאירוע לא נגמר עד שהוא לא נגמר, עד שהמחבל מזוכה ושוללים סכנה".

    ליבמן הוסיף כי "בחלק מהאירועים יצא להם בפעם הראשונה לחסל מחבל, האמירות שלהן היו מאוד דומות לאמירות של אזריה בתום האירוע. הגעתי דקות ספורות לאחר לא מעט מהפיגועים, שמחבל ניסה לפגוע בחברים שלהם, והם אמרו אמירות דומות כמו 'טוב שהוא מת'". מכיוון שלוחמי צה"ל הם החיילים המוסריים שאני מכיר, באופן טבעי ללוחם אחרי שהוא הורג מחבל, הוא יכול להרגיש במידה מסוימת, וזה נאמר בלא מעט אירועים כאלו – זה משהו שמובן ויכול לקרות".

    עד לסיום המשפט, שצפוי להסתייים בנובמבר או בדצמבר – ימשיך החייל אזריה לשהות במעצר פתוח בבסיס אוגדת עידן שליד העיר אלעד.



    0 תגובות