יו"ר הקואליציה: "החרדים לא יקבעו מי יהיה שר ומי לא"

    שר הפנים אריה דרעי, יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הודיעו לאחר דבריו של כץ כי הם דורשים להיפגש בדחיפות עם נתניהו בעקבות התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ.
    דוד לזר 1 Comment on יו"ר הקואליציה: "החרדים לא יקבעו מי יהיה שר ומי לא"

    למרות הפגרה, נראה כי המערכת הפוליטית סוערת במיוחד • יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התייחס לאיומי המפלגות החרדיות והודה כי "יש משברון" • "כשהחרדים רצו לחזור אחורה הם עשו זאת, את חוק הליבה והגיוס הם שינו וכתבו במפורש"

    יו"ר הקואליציה, דוד ביטן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    שר הפנים אריה דרעי, יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הודיעו לאחר דבריו של כץ כי הם דורשים להיפגש בדחיפות עם נתניהו בעקבות התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ.
    20:53
    23.04.24
    מנחם טוקר No Comments on משלושה יוצאים שניים: הקלידנים בפרק חגיגי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות הפגרה, נראה כי המערכת הפוליטית סוערת במיוחד, וזאת בעקבות העבודות שהתקיימו בשבת, במתחם תחנת רכבת השלום בתל אביב. המפלגות החרדיות דורשות להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לדון עמו בהתנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ ואולי אף לדרוש את התפטרותו.

    כזכור, מי שחשף לראשונה את דבר עבודות התשתית וחילול השבת הוא כתב 'קול חי' בנצי לייזרוביץ. בעקבות החשיפה פנה ח"כ אורי מקלב לכץ וביקש ממנו הבהרות, בהמשך גם ראש הממשלה נשאל על חילול השבת והפרת הסטטוס קוו וטען כי כלל לא ידע על הענין.

    הבוקר, התיייחס יושב ראש הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, לאיומי המפלגות החרדיות ואמר כי "אמרתי לישראל כץ כבר ביום שישי שכדאי לכולנו להרגיע. החרדים גילו פתאום שהיו עבודות ברכבת שלא קשורות בפיקוחי נפש. כץ אמר להם שאין עבודות ומתברר שלאורך שנים הרכבת עשו עבודות בשבת".

    ביטן הוסיף כי "כל הבלאגן עכשיו מבחינת החרדים הוא לא על מה שהיה אלא על מה שיהיה. הם רוצים שיתאמו איתם ולא יעשו דברים מעל הראש שלהם. אבל לגבי הדרישה לפיטורים, הם גם יודעים שהם לא אלה שיקבעו מי יהיה שר בליכוד ומי לא", אמר ביטן לחדשות 2.

    בערוץ 10 אמר הבוקר ביטן כי "יש משברון, בהסכם הקואליציוני החתום כתוב שהסטטוס קוו ישמר, כשהחרדים רצו לחזור אחורה הם עשו זאת, את חוק הליבה הם שינו וכתבו במפורש, גם את חוק הגיוס הם רצו לשנות וכתבו במפורש, מכאן אנחנו למדים שהם לא כתבו את הנושא של השבת, כי כך היה הסטטוס קוו במדינה בעת חתימה על ההסכם, ושיש מקרים חריגים שכן נעשות עבודות".

    לדברי יו"ר הקואליציה: "מה שמפריע להם הפעם זה שהעבודות קרו באיילון, במרכז המדינה. אני לא חושב שישראל כץ היה צריך לבוא ולהגיד את הדברים שאמר אמש, לא צריך להשים אצבע בעין לאף אחד".

    כזכור, אמש, במסיבת עיתונאים שערך כץ במתחם העבודות בת"א הוא אמר כי "אני פעלתי כאן כשר התחבורה, בהתאם לחוק, בהתאם לסטטוס-קוו, ולא הסכמתי בשום פנים להורות על ביטול העבודות למרות לחצים כבדים שהיו מכיוונים שונים בעניין הזה, אני חושב שחוות הדעת המקצועית היא העמדה הנכונה, וגיביתי את העמדה הזו".

    כץ הוסיף כי "אני בהחלט רואה חשיבות רבה לשמירה וקיום של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, עם זאת, חשוב שהעניין יפעל לכל הכיוונים, כשם שיש ציבור אחר שגם הוא מוותר על דברים. על מנת לקיים חיים משותפים בארץ הזאת, הציבור החרדי נדרש גם כן לקיים את הדברים האלה ואת החוק ולשמור על הסטטוס-קוו".

    מנגד, שר הפנים אריה דרעי, יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הודיעו לאחר דבריו של כץ כי הם דורשים להיפגש בדחיפות עם נתניהו בעקבות התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ.

    "אנו מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות בתל אביב תוך הפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות העצימו את חילול השבת שלא לצורך", נכתב בהודעה המשותפת.

    הבוקר אמר ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' כי "ייתכן וחוות הדעת שקבעה שיש פיקוח נפש בעבודות הרכבת "נתפרה" לצורך העבודות. היד קלה על ההדק בנושא היתרי עבודה בשבת. אנו דורשים שבעתיד נושא ה'פיקוח נפש' ייבדק ע"י אנשי מקצוע אובייקטיביים".



    1 תגובות

    מיין תגובות