גפני הולם: "כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של כץ"

    אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות
    דוד קורצוייל 6 Comment on גפני הולם: "כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של כץ"

    ישראל כץ: לא הסכמתי להורות על ביטול העבודות, שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים- למרות כל הלחצים הכבדים • גפני: העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול • רכבת ישראל שלחה לעיתונאים קטעי וידאו, תמונות בשבת

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוך כדי חילול שבת צורב וכואב לכל יהודי ביצעה רכבת ישראל במהלךהשבת עבודות שדרוג מורכבות בתחנת הרכבת "תל אביב-השלום".

    אליבא דרכבת ישראל, מטרת הפרויקט – לשפר את רמת השירות הניתנת ללקוחות הרכבת, והוספת טרמינל חדש לכניסה וליציאת נוסעים מתחנת הרכבת היישר אל גשר השלום מדרום.

    העבודות כללו הנפת שני מבני ענק בגובה של כ- 6.4 מטר, באורך של כ-60 מטר ובמשקל כולל של 560 טון פלדה. אורך המבנה שקול לכ-2 קרונות רכבת, משקלם לכ- 3 קרונות וגובהם יותר מקרון רכבת דו קומתי. מדובר על אחד המבצעים ההנדסיים המורכבים שנעשו במדינה והמבצע עבר כמתוכנן וללא דופי.

    למרות הלחצים של הציגי המפלגות החרדיות על ראש הממשלה במטרה לדחות את העבודות המתוכננות הרי שהם בוצעו במהלך כל יום השבת וללא הפסקה תוך כדי שדוברות רכבת ישראל ממשיכה לרמוס את השבת ושולחת לעיתונאים קטעי וידאו, תמונות ועוד חומרים לשימושם.

    עם צאת השבת הגיש שר התחבורה ישראל כץ למקום ואמר "אני מצטער על הטורח שנגרם לציבור הנהגים, אבל עשינו את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה. ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד משמעית של משטרת ישראל שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד, ואני שמח שהעבודות שבוצעו בסוף השבוע הסתיימו בשלום מבלי לסכן את שלום הציבור ומבלי לגרום לכאוס תחבורתי במטרופולין הגדול בישראל".

    כץ הוסיף "פעלתי בהתאם לחוק והסטטוס קוו הנהוג בישראל, ולא הסכמתי להורות על ביטול העבודות, שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים- למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו מכיוונים שונים. אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת ציביונה היהודי- דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק כדי לאפשר חיים משותפים. אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות לאמצע השבוע. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות".

    בתגובה לדבריו שיגר יו"ר ועדת הכספים משה גפני הודעה חריפה בה אמר כי ניגוד לדבריו של שר התחבורה ישראל כץ, העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת, לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת, כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ, ראינו זאת בחודשיים האחרונים ששיקר אותנו עבור סיבות פוליטיות שלו.

    סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב לחילול השבת המאסיבי במסגרת עבודות הרכבת בתל אביב: "המפלגות החרדיות הועמדו בפני עובדה מוגמרת בטענה שהעבודות הן "פיקוח נפש" ומחויבות המציאות. אם ראש הממשלה מעוניין שנמשיך להיות בקואליציה, עליו להפנים שהמושג "פיקוח נפש" הוא כפי הגדרתו ההלכתית המדויקת ורחוק מאוד ממה שאירע בתל אביב".

    תחנת ת"א השלום היא אחת מתחנות הרכבת המרכזיות בישראל, ועוברים בה בממוצע מדי יום כ-55 אלף נוסעים. הטרמינל החדש יאפשר תנועת נוסעים נוחה יותר אל התחנה וממנה ויאפשר הגדלה של קיבולת הנוסעים, כחלק מהיערכות רכבת ישראל לגידול הצפוי במספרי הנוסעים בשנים הקרובות.

    הפרויקט מצטרף למספר עבודות תשתית ושדרוג שמבצעת רכבת ישראל באזור תל אביב, כחלק מהיערכותה לקליטת קו הרכבת החשמלי הראשון בישראל – הקו המהיר בין ירושלים ות"א. במסגרת זו, תבוצענה במהלך השנתיים הקרובות, עבודות תשתית נרחבות במסילות ובתחנות הרכבת של ת"א והרצליה במטרה להתאימן לחשמול ולמערכת האיתות המתקדמת בעולם.

    למערכת האתר הגיעו תמונות וסרטונים רבים מהעבודות אולם איננו מפרסמים אותם מאחר וצולמו בשבת על ידי יהודים רח"ל.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      ע"פ הלכה מלאכה דאורייתא שנעשתה במיזיד ע"י יהודים אסורה להם להנות ממנה עולמית,ויש דיון מה הדין לשאר האנשים שנעשה בשבילם…
      לכן העושים המלאכה הזו אסורים לעולם להשתמש בגשר הזה!

    2. 5

      גפני מחלק הגיהנום תומך בעבודות בשבת
      די לצביעות

    3. 4

      מה זה גפני הולם?
      אם הוא היה עומד על רגליו האחוריות ביום שישי זה לא היה קורה.
      מה פשר הצביעות והיתממות הזאת?

    4. 3

      נתניהו מכיר את הכלל "כלב נובח אינו נושך" מה שנשאר זה רק לתאם כותרות

    5. 2

      גפני מדבר בשתי שפות יש לו שפה עם כץ ונתניהו ושפה בו הוא מדבר אלינו

    6. 1

      גפני גפני ועוד הפעם גפני