חילולי השבת בת"א • החרדים איימו ונתניהו נכנע

    למרות זאת הבהיר גפני ב'קול חי' כי "אנחנו לא על כל דבר מפרקים קואליציה. לא מודדים מרחקים בזה אלא עושים הכל על מנת שעבודות לא יעשו בשבת. מקלב כבר מנע כמה עבודות כאלו בשבועות האחרונים", אמר.
    דוד לזר, איתי גדסי 1 Comment on חילולי השבת בת"א • החרדים איימו ונתניהו נכנע

    לאחר שהמערכת הפוליטית כולה נסחפה לסערת חילול השבת בעבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בת"א, בחסות משרד התחבורה, הבוקר הודיע ראש הממשלה נתניהו על פתרון • כל הפרטים על השתלשלות הפרשה, מחשיפת 'קול חי' ועד איומי ההפגנות של גולדקנופף

    רכבת ישראל צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    למרות זאת הבהיר גפני ב'קול חי' כי "אנחנו לא על כל דבר מפרקים קואליציה. לא מודדים מרחקים בזה אלא עושים הכל על מנת שעבודות לא יעשו בשבת. מקלב כבר מנע כמה עבודות כאלו בשבועות האחרונים", אמר.
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהמערכת הפוליטית כולה נסחפה לסערת חילול השבת בעבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בת"א, בחסות משרד התחבורה, הבוקר (שישי) מסר דובר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נתניהו פתר את המשבר הקואליציוני בנושא עבודות הרכבת בשבת.

    "לאחר שהסיעות החרדיות גילו כי בניגוד למסרים שהועברו אליהן ממשרד התחבורה מתבצעות בשבת עבודות תשתית של רכבת ישראל, הגיעה הקואליציה לסף משבר. ראש הממשלה התערב כדי לפתור את המחלוקת, ניהל דיונים לאורך הלילה ולאחר שנבחנו כל ההיבטים קיבל את ההחלטות הבאות", נמסר.

    על פי הפתרון של נתניהו: כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון, העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית ניתנות לדחייה ולא יתקיימו בשבת זו.

    בנוסף תקום ועדה שתפקידה להדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בראש הוועדה יעמוד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, והיא תכלול את מנכ"לית משרד התחבורה, מפכ"ל המשטרה, ושרי הסיעות החרדיות או נציגיהם.

    כזכור, לפני כשבועיים פורסם לראשונה באתר 'קול חי' כי משרד התחבורה ממשיך לחבל בסטטוס קוו וכי באישור השר, מתוכננות להתבצע עבודות בעיצומה של שבת קודש.

    הראשון שנזעק היה ח"כ אורי מקלב שפנה באופן דחוף לשר ישראל כץ, ובמכתב החמור נכתב כי "רכבת ישראל מתירה לעצמה שבת אחר שבת לחלל את השבת בריש גלי ואין פוצה פה, היא עושה דין לעצמה וקובעת מהם עבודות נחוצות ומה לא".

    מקלב הוסיף כי "בתקופה האחרונה מתרבים לצערנו חילולי השבת של חברות ממשלתיות, תחת האצטלה של עבודות נחוצות מרשות לעצמם החברות להרחיב את פעילותם בעיצומה של השבת, כאשר הגורם המאפשר להם לקבוע מהי עבודות נחוצות זו החברה עצמה".

    בהמשך, יו"ר ועדת השבת יצחק גולדקנופף שיגר איומים חריפים ואמר ב'קול חי' כי במידה וחילולי השבת לא יפסקו – הרי שהמגזר החרדי כולו, בהוראת גדולי ישראל, יצאו להפגין בגופם, למחות על חילול קדושת השבת.

    כזכור, השבוע, במפגש העיתונאים החרדים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, הוא נשאל על הפרת הסטטוס קוו ועל חילול השבת בפרהסיה בעבודות הרכבת בת"א, בחסות ובאישור משרד התחבורה והעומד בראשו ישראל כץ.

    נתניהו טען כי הוא שומע את הדברים בפעם הראשונה וכי הם "עברו מתחת לרדאר", לאחר שהוא ניסה שלא להשיב בסוגיה – הוא הבטיח לעשות הכל בכדי לבדוק את העניין, "מיד לאחר המפגש – אתקשר ליו"ר ועדת הכספים משה גפני בנושא", הבטיח.

    גפני עצמו סיפר ל'קול חי' כי "שוחחתי עם ראש הממשלה לאחר הפגישה עם העיתונאים החרדיים, הוא יצר איתי קשר ובירר על חומרת הדברים. אמרנו בשיחה כי לצערנו גם בשבת נוסעים שם ולכן אפשר לסגור את הכביש בימי חול".

    למרות זאת הבהיר גפני ב'קול חי' כי "אנחנו לא על כל דבר מפרקים קואליציה. לא מודדים מרחקים בזה אלא עושים הכל על מנת שעבודות לא יעשו בשבת. מקלב כבר מנע כמה עבודות כאלו בשבועות האחרונים", אמר.

    אתמול התייחס השר יריב לוין לסערת השבת, ואמר ליעקב גרודקה ב'קול חי' כי "אני שומע ממך בפעם הראשונה על חילולי השבת שיתקיימו בשבת הקרובה בת"א בחסות ממשלתית. יש לי קשר הדוק עם חברי הכנסת החרדים, לא שמעתי על הדבר הזה, איש לא פנה אלי עד היום הזה"

    אלא, ששעות לאחר מכן, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ גפני קיימו שיחת ועידה משותפת עם השר כץ, במהלכה הוא ניסה לשכנעם כי אסרו עליו להתערב וכי רק רה"מ יכול להחליט על ביטול העבודות בשבת. "הרושם של ראשי הסיעות החרדיות היה שהשבת נפגעת בשל המאבקים במזכירות הליכוד", אמרו מקורביו של דרעי.

    אולם במכתב דחוף ששיגרו הנציגים החרדים לנתניהו נכתב כי "עבודות אלו, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו, תהליך זה מוביל דה פקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל.

    עוד הוסיפו כי "נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך מכובדנו ראש הממשלה, כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת קדש עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".

    הלילה הצטרף גם ח"כ מוטי יוגב שאמר כי "אין כל הצדקה לחלל שבת שלא לצורך פיקוח נפש. יש לבטל במיידית את כל העבודות שתוכננו ברכבת ישראל לשבת ולהיערך לכל מה שצריך כדי שלא תהיינה עבודות בשבת ושביצוע כל התשתיות יבוצעו תוך הערכות מיטבית בימי החול ולא בשבת", יוגב הוסיף כי "מבקש להזכיר לראש הממשלה ולשר התחבורה, כי 'יותר מששמרו ישראל את השבת שמרה השבת על ישראל'".

    מנגד, סיעת 'ישראל ביתנו' מסרה כי היא "קוראת לרה"מ ולשר התחבורה שלא לסכן חיי אדם ולאפשר את עבודות הרכבת המתוכננות בשבת. אסור ששיקולים לא ענייניים יתערבו בשיקולים מקצועיים ויביאו לסיכון חיי אדם בכבישים ולפגיעה בשגרת חייהם של מאות אלפי-ישראלים".

    "מאז ומתמיד מדינת ישראל שומרת על השבת ומכבדת אותה תוך התנהלות עניינית וביצוע עבודות חיוניות ויש להמשיך ולשמור על-כך ולקיים את העבודות כמתוכנן".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      החרדים מנשקים את המקל ומורחים אותנו בכותרות נתניהו מכיר את הכלל "כלב נובח אינו נושך" מה שנשאר זה רק לתאם כותרות