חשיפה • הפוליטי של 'בחדרי' יהפוך לכלכלי של התאגיד

    בעל 'המשקפיים' 11 Comment on חשיפה • הפוליטי של 'בחדרי' יהפוך לכלכלי של התאגיד
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלום לך מר בנימין נתניהו. אתה לבטח חוכך ידיים בשעות אלו בהנאה רבה, מרוצה מהאפקט המדהים שיצר התדרוך שהענקת לעיתונאים החרדים. הצלחת להרשים אותם היטב, ליהטטת בכישורי הרטוריקה המשובחים שלך, הטלת יראת כבוד וזכית להערכה עמוקה.

    אך עם כל הכבוד, כבודו לא היחיד בעולם. שבוע 'בין הזמנים' עמוס עבר עלינו. ידינו עדיין טבולות בחולות שפת הים, נציגנו עודם מחרפים נפשם בסימפוזיונים ישיבתיים, רגלי ילדינו עדיין מכותתות מטרמפיאדה לצומת, ועוד הרבה לפני שנתחיל בכלל להתעסק בסיקורך, עלינו לבדוק מה קורה בגזרת חונה דייטש. אז בקיצור, נצא לדרך עם הדברים החשובים, ובהמשך נגיע גם אליך.

    • • •

    תכירו את 'שיטת גפני' לפרודוקטיביות. הדבר היחיד שיו"ר ועדת כספים לא יאלץ לחלוק בו את הקרדיט עם איש. זוהי שיטה פורצת דרך ומתוחכמת לצאת לנופש, אך בו בעת להישאר בכותרות.

    כי הרי למה לך להתנוון בפסגת הר אירופאי משמים, או לצלול למעמקי בריכת צימר דיסקרטי בגליל, אם אפשר לנפוש במושב הודיות, להשתתף בפאנלים, לעשות כותרות, לרקוד על כתפי בחורי ישיבות ולהיות האיש הכי מדובר בשטח.

    אז כך – פחות או יותר – נראה סדר יומו של ח"כ גפני בחופש:

    בוקר – ארוחת בוקר בחדר האוכל הספק ישיבתי ספק קיבוצי, תוך כדי עלעול בעיתון הבית.

    גפני

    צהריים – שייט בכינרת בסירת 'איחוד הצלה'.

    גפני הצלה

    ערב אופציה א' – השתתפות בקומזיץ עם ילדי 'בני תורה' – המחנה – לצד עמך בית ישראל.

    גפני קעמפ

    ערב אופציה ב' – ריקודים סוערים, על כתפי עמך בית ישראל.

    דווקא במקום בו יד הדימיון חזקה, קצרו ידי 'המשקפיים': התיאורים על אחוזת הפאר בספסופה ועל שיטות נהנתנות והחיים היפים, העלו את ציפיות 'המשקפיים' לקבלת תיעוד ססגוני מהחופשה של משפחת דרעי. אלא שבינתיים ניאלץ להסתפק בצילומי יח"צ מהוקצעים, בו נצפה אריה דרעי מבקר במירון, במסגרת קעמפ לילדים המיוחדים של ארגון 'סעד ומרפא'.

    דרעי במירון

    לא הרחק משם, בחצור הגלילית, בירת חסידי גור של הצפון, נצפה נציגה הנמרץ של 'דגל' בירושלים יצחק פינדרוס. בקצב הפרחת הספינים על השלום הספרדי, 'המשקפיים' רואים כאן פוטנציאל עצום לכינון השלום האשכנזי.

    פינדרוס

    חבר מועצת העיר ירושלים נחמיאל סבן מחייב את הנופשים: את השעות הקצרות שבילה בפארק המים בחפץ חיים הוא ניצל גם לתפילת מנחה, וגם ללימוד א בלעטלע גמרא בחברותא עם החזן שלמה גליק.

    סבן 5

    חבר הכנסת יעקב אשר נפש בעיר נצרת, והתקשה להיפרד משלל חבריו ומקורביו. הוא יצא עמם לטיול חוויתי ב'אינדי פארק' של נהר הירדן.

    אשר בחופש

    אחרי שבשבוע שעבר צפינו במאיר רובינשטיין משתעשע על מתקני הלונה פארק של נתיניו הביתריים, קבלו את ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, בבילוי מקביל על מתקנים מקבילים.

    פרוש אלעד

    הלילה (ליל שישי) יערך קומזיץ חגיגי באמפי של אלעד, בהשתתפות מוטי שטיינמץ ואמנים רבים אחרים. לקראת העברת שידור חי מהאירוע ב'קול חי', העביר מנדי אור שעות ארוכות של הכנה לוגיסטית במקום.

    אנחנו מקווים לא לסבך כאן את הנוגעים בדבר, אבל לילה לפני הרכבת הציוד להעברת השידור מאלעד, "התפלחו" להם אנשי 'קול חי' לקומזיץ סוחף באישון ליל, על שפת חוף ימה של תל אביב. הציוד – שכבר היה מקופל היטב ברכב הייעודי – הורכב באופן מאולתר, כלי הנגינה נשלפו, והשירה בקעה את הרקיע שהתחיל להבהיר קמעא מזריחה של שחרית.

    2016-08-25-PHOTO-00000950

    וזה בדיוק המקום והזמן המתאימים להציג את בילויו של איש החסד חונה דייטש, שנטל פסק זמן מכל רבבות הפניות, התחינות, הדמעות, הדיונים וההתרמות, ויצא אף הוא ליהנות בחוף הים.

    דייטש

    וכעת, הגיע הזמן להפנות אלומת אור לאירוע אזוטרי, שולי וזניח, שהתקיים השבוע.

    • • •

    30 עיתונאים נרגשים, – כן, כולם היו נרגשים – עלו ביום שלישי השבוע לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    ולמרות שכל מערכות העיתונאים החרדיות הוזמנו גם יחד, משל היו כולם מקשה אחת (והלא רחוקה השקפת כלי התקשורת בו אתם קוראים כעת ממדיות "חרדיות" אחרות כרחוק ישראל – היום מידיעות – אחרונות), ועדיין כולם התייצבו.

    תדרוך 1

    כולם אמרנו? – כמעט כולם. עיתון 'הפלס' הוזמן וביכר שלא להגיע, עיתון 'המודיע' יוצג על ידי נציג אחד, וכנראה גם הוא הגיע למורת רוח העורכים שם. גם עיתונאי כנסת מוכר נעדר, ובקרוב נוכל לספר לכם מדוע לא נשלח על ידי המערכת שלו. רמז: כאן.

    'המשקפיים', עוזריהם, שלוחיהם, ידידיהם ומכריהם היו שם, והנה אתם מקבלים כאן בפרסום ראשון את הסיפורים החמים ותיעודים בלעדיים מהקודש פנימה בכפוף לשיקולי צנזורה ובטחון שדה כמובן.

    הכל התחיל בקבוצת ווטסאפ שנפתחה סביב הביקור על ידי היועצת החרדית של ראשי הממשלה, הלא היא הגב' רבקה פאלוך שבכשרון רב סרגה את הביקור המאוד מוצלח מראשיתו לאחריתו, באמת שאפו.

    אלא שאחד המשתתפים העלה כתמונת הקבוצה תצלום של הגב' הראשונה שרה ("יש לה לב מאוד חם") נתניהו. שמעון ברייטקופף (שלא חדל להעלות בטוויטר רשמים והגיגים) היה הראשון שזיהה ושמח עד מאוד כי "כעת נוכל להיפגש ישר עם המקור, בשביל מה צריך לפגוש את השליח…"

    • • •

    כבר בכניסה למשרדים ניתן היה לראות כי בעלי הדם הכחול, מנכ"לים בכירים ועורכים ראשיים כבודים נכנסו ללא בידוק בטחוני, שאר המוזמנים עברו בידוק מחמיר שכלל הסרת שעונים, חגורות ומציתות.

    תדרוך 11

    משם נכנסו הכל לחדר ישיבות זמני, הסבו סביב השלחן ופצחו במינגלינג לא קצר. הצמאים שבחבורה הלכו לפינת הקפה ונדהמו לראות שם חלב בשקית, מה שאולי אומר שיתכן ולא כל הסיפורים של בן כספית מדויקים…

    תדרוך 15

    ואז קם הפרשן יעקב ריבלין ושאל "מי מבין הנוכחים תומך בדבריו של גפני על היועצים החרדיים?", הצביעו בעד ה"ה גשייד, גל, צלניקר וגם נחשוני שסייג את דבריו "תומך אבל בלי איחולי גיהנום". לרגע היה נראה שהקרב הוכרע ואז הוא שאל ומי נגד הדברים? – אצבע לא הורמה.

    תדרוך 2

    תדרוך 6

    אגב, זה שהיה אמור להיות הקרויזר של משה ליאון לו היה נבחר התעקש בשיחות שקטות לגנות את הפעילות של היועץ החיפאי. מה שרואים משם…

    בינתיים הזמן התארך ואריה ארליך היה מספיק רעב כדי להציע לנוכחים כיבוד תפל למדי. ישראל כהן קיבל על עצמו שירותי מלצרות וישי כהן נגס בשמחה.

    תדרוך 10

    ומה עושים כשמחכים? מדסקסים. אבל לא כן חשב נציג העיתון של אגודת ישראל שבלי להתבלבל שלף ספר והחל מתעמק. מסביבו יהום הסער והוא עסוק בעילוי נשמה לאביו.

    תדרוך 13 מנחם גשייד

    תדרוך 3

    תדרוך 5

    מה היה במפגש הארוך לא נוכל לספר. כן נוכל לגלות לכם בסוד כי לאחר כמה שאלות תמוהות של אחד העיתונאים, הציע לו נתניהו שיעור פרטי תוך שהוא תוהה בהתייחס לרמת הקשב והריכוז 'האם אתה שר בקבינט?'

    אפרופו נתניהו, מי הוא יועץ הסתרים שמכר לו שאם לוקחים מילה ומקנחים אותה בניב אידישאי זה תמיד מצליח? אחרת למה לומר "רכילעס"? ולמה לא להגיד ישר 'המשקפיים'?

    רגע של צחוק נרשם כאשר פרשן פוליטי של רשת מקומונים גדולה, שגם עונה לתואר עורך דין, הציג שאלה בפני ראש הממשלה על אקדמאים חרדים שלא מוצאים עבודה בשום מקום. ואז סינן מישהו מהיציע "והם הולכים להיות עיתונאים".

    עיתונאים חרדים נתניהו

    • • •

    צעירים וזקנים, מפלגתיים וחופשיים, ותיקים וחדשים, נמרצים ומנוונים – כל אנשי התקשורת החרדית היו שם לפגישה המרתקת, והותירו את התחרותיות הרחק מאתם. הנה לכם שילובים מרתקים בדמות שיח פרוזדור של אבי רוזן, בצלאל קאהן, ישראל פרידמן, יוסי אליטוב, מני גרא שוורץ, דודי שוומנפלד, חיים אילוזישי כהן, ואיתי גדסי.

    תדרוך 7

    תדרוך 4

    תדרוך 8

    תדרוך 12

    תדרוך 14

    ומשפט קצר למיטיבי לכת לסיום. עיתונאי פוליטי מאתר גדול התעקש מאוד לשאול על אהוד ברק. עורך ראשי של אתר גדול אחר התעקש לא פחות לשאול על גדעון סער.

    • • •

    וכעת, צאו להתרעננות, שתו כוס מים, חלצו עצמות – כי אנחנו ממשיכים במלוא המרץ.

    המשפט 'צוחק מי שצוחק אחרון', עשוי ללבוש צורה חדשה – או אולי אפילו לעבור תיקון קל ל'צוחק מי שצועק אחרון' – עם הבשלת השידורים בתאגיד השידור הציבורי. מסתבר כי אחרי כל זעקות הקיפוח של נציגנו בכנסת, צפויים לאייש את התאגיד שורת עיתונאים חרדית, בלי פרופורציה למניינם באוכלוסיה הישראלית.

    ל'משקפיים' נודע כי הכתב הפוליטי של 'בחדרי' עקיבא וייס נמצא במגעים מתקדמים עם התאגיד, וככל הנראה יאייש את עמדת הכתב הכלכלי.

    ומי יזכה לאייש את התפקיד הנחשק שהתפנה? – 'המשקפיים' מבטיחים לעקוב ולעדכן.

    • • •

    במוצאי שבת האחרונה נערכה חגיגת ענק במלון 'מעלה החמשה', בהשתתפות זמרים מובילים, מוזיקאים דגולים, ובהנחיית מנחם טוקר. בסיום האירוע שהועבר בשידור חי ברדיו 'קול חי', חזו 'המשקפיים' בשיחת מסדרון של איסר בריסק, בעלי פרסום 'בולטון', ומנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלינסקי.

    רוזן טוקר

    רגעים לא קלים עברו על משפחתו של איש היח"צ חיים קליגר, שהבאולינג בבית שמש אליו החישו את פעמיהם, נמצא סגור. "אז בעודנו האם והצאצאים.. מטביעים אכזבתנו בפחמימות עתירות חטאים", דברי הרעיה היקרה, "האב החיים המלך בשאנטי שלו.. כאילו זה בדיוק החופש שהוא ציפה לו… מסלסל על העולם כאילו הנוף ממול זה לפחות האמזונס או האוקיינוס האינסופי".

    חיים קליגר

    בניגוד להתנצחות הליטאית ולסימפוזיונים צעקניים ורעשניים, הקעמפ של תמימי חב"ד במגדל העמק הסתפק ברב שיח סולידי יותר, בהשתתפותו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד.

    פריד סימפוזיון

    אותו פריד חורש בימים אלו את הארץ, בשלל הופעות, כינוסים, אירועים והתוועדויות. בין לבין הוא מצא גם זמן עבור מחנה 'עזר מציון' במושב נחלים.

    פריד עזר מציון 2

    מסעותיו של הזמר בישראל כללו גם הופעה בצפון, וביקור במירון, בואכה ציונו של הרשב"י. פריד זכה לאירוח מלכותי מאיש המושב-חסדי שבתאי-אחוזת לוין, ופורס החסויות על עיתוני ישראל ר' יוסי זליקוביץ.

    פריד בגליל

    מדריכי 'שיח סוד' נופשים בימים אלו במצפה רימון, ובקומזיץ מיוחד שנערך עבורם הופיע אמן הקלרינט חיליק פראנק כשהוא מציג את הנבחרת המשפחתית, עם ילדיו שגילו כישורי מוזיקליות משובחים.

    בקייטנת ילדי 'רפואה וחיים', נצפה ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, משתובב עם הילדים, ומתרועע עם ראשי הארגון ברוך הימל ונפתלי וינברגר.

    וינברגר

    אנשי זק"א יהודה משי זהב ובערל'ה יעקובוביץ יצאו עם משפחותיהם לכינרת, נשאו מרום עיניהם, וראו מי ברא אלה.

    במסגרת נופשון שמתקיים בימים אלו בעיירה הפסטורלית ואן הרמלו השוכנת בינות ליערות האין סופיים של דרום הולנד, נערך במוצ"ש מופע אותו הפיק יעקב רוטבלט. ובו הופיעו החזנים צודיק גרינוולד ובערל צוקר. כך נשמע הדואט המסקרן:

    ובאותו הזמן, במרחק צנוע של כמה מאות קילומטרים משם, מלון הינטרגלם שבאלפים האוסטריים, הפליא בשירתו הרב ירמיה דמן, במלווה מלכה שכולה דיבוק חברים והתעלות רוחנית.

    אחד מהתופעות המרתקות בעולם המוזיקה החסידית היא ללא ספק תזמורת 'המנגנים'. בכישרון מוזיקלי ויחצ"ני רב, הצליחה התזמורת להיות מעורבת באינספור הפקות, אירועים גרנדיוזיים והפקות.

    אחד מהם נרשם השבוע בנתניה, שם הופיעה התזמורת לצד מוטי שטיינמץ ושלמה כהן, בפני אלפי בחורי ישיבות, הופעה שגם שודרה ב'קול ברמה'.

    הופעה נתניה

    במהלך דיון מרתק ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' שעסק בנושא הסימפוזיונים לבחורי הישיבות, סיפר השדרן מוטי לביא כי הוא מסרב להנחות או להשתתף בכאלו, כי הוא לא רואה עצמו ראוי להיות מודל לחיקוי ודמות נערצת עבור בחורי ישיבה, העמלים בתורת ה' ובמצוותיו.

    אך כמאמר הפסוק 'אהבה מקלקלת את השורה', כשהגיעה בקשה מהישיבה בה לומד בנו – ניאות לביא לחרוג ממנהגו. וכך, השתתף השדרן בסימפוזיון ארוך שנערך במוצאי שבת האחרונה, בקעמפ של ישיבת 'אור אלחנן' הקטנה בטבריה. על ההנחיה: הרב אליאב מילר, יו"ר 'לב(יא) שומע' ור"מ בישיבה.

    לביא סימפוזיון

    לביא סימפוזיון 2

    למרות עיסוקיו המרובים, נעתר שר התחבורה מר ישראל כץ להיפגש עם הסופר שלומי שטרן המכונה "האדמו"ר מהרכבת" ולקבל בטקס מיוחד את ספרו "סיפורים מהדוכן בתחנת הרכבת בתל אביב".

    במהלך השיחה סיפר לשר עד כמה חשוב להרחיב את עבודת אהבת האדם ובפרט במקומות ציבוריים שבו נפגשים כל הזרמים…באותו מעמד הוא ביקש גם לפתוח מחדש את דוכנו שבכך עסק… השר הבטיח לבדוק.

    כץ והרכבת

    כל המי ומי השתתפו השבוע בשמחת בר המצווה לבן היועץ, האסטרטג, והאחראי הראשי לעיצוב דמות ה'מאמי הלאומי' – קובי איזק. שני הלקוחות העיקריים – ליצמן וברקת – נצפו ממתיקים סוד, לצד איש 'בני תורה' – המפלגה – חיים אפשטיין.

    בר מצווה איזק 4

    העיתונאי אבי גרינצייג תיעד באירוע גם הצלע השנית למלאכת הייעוץ העירונית, הלא הוא אברהמי קרויזר, שלא טמן ידו בצלחת, והסתובב מלא עוז ועיזוז בין השולחנות והאורחים.

    בר מצווה איזק 2

    וכנהוג במחוזתנו, צמרת העיתונאים, אנשי התקשורת ויחידות העילית של הברנז'ה החרדית, התייצבו לכבד את אבי חתן בר המצווה בנוכחותם. הנה שייעל'ה ויינברגר, משה ויסברג, שמעון ברייטקופף ובצלאל קאהן עם מ"מ ראש העיר יוסי דייטש.

    בר מצווה איזק 6

    המתמידים שבין קוראי מדור זה, יכלו לחוש היטב בחסרונו של העורך יעקב גרודקה, שיצא כמנהג ישראל לחופשה קצרה. חופש חופש, אבל כשנוצר חלל בלוח השידורים ומנהל התכניות ביקש להיעזר בכישוריו הרדיופוניים של מגיש 'מעבירים הילוך', גרודקה התייצב באולפן, והעביר את תכניות 'הפוך על הפוך'.

    מי שהופתע לראות את גרודקה באולפנים בירושלים הם אריאל שרפר ויעקב הרשלר המצוינים, שפרגנו ל'משקפיים' בתמונה משותפת.

    שרפר גרודקה הרשלר

    איש 'קול חי' הוותיק והחרוץ יואב דיליאון יצא לשטח בעיר אלעד, במסגרת פעילות "מבצעית" לקידום Fuze Tea, קבלו טעימה מרעננת.

    יואב דילאון

    המפיק היצירתי והבלתי נלאה דוד קליגר, בחר לפתוח את עונת 'השירים שאהבנו' עם רעיון חדש: התכנית מוגשת בצמדים, מבין אנשי הרדיו. הקונספט החדשני עורר הדים, וזכה להצלחה רבה ולרגעים בלתי נשכחים.

    הנה למשל כתבנו הכלכלי צבי טסלר וכתבנו לענייני חוץ שלמה ריזל ברגע של אחווה מקצועית וחסידית, פורצים בריקוד נלהב.

    ולסיום: ארגון חסדי נעמי מיטיב לגייס את טרנד הפוקימון – לצרכיו. הארגון פתח בקמפיין בו הם מחפשים אחר עובדים לצורך ציד פוקימנים, ויו"ר הארגון הרב יוסף כהן אף תועד במלאכת ציד אינטנסיבית. 'המשקפיים' מבקשים להזכיר כי צידה היא אחת מל"ט מלאכות האסורות בשבת. היו בטוב, קוראיי הנאמנים.



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      למה לא מעלים תמונות מטובים השניים?????????????????????????????????????????

    2. 9

      חזקקקקקקקקקקקקקק! הפעם זה היה ממש טוב תמשיכו ככה…

    3. 8

      שכוייעח!
      נהנים לקרוא מדי שבוע…
      אני ממש מאוהב במדור…

    4. 7

      במהלך דיון מרתק ב'מהדורת הבוקר'- זה היה במהדורה המרכזית!!!

    5. 6

      איזה קטע שמשי זהב שר לדרעי גם כשהוא בחופשה בכנרת…..

    6. 4

      למה אין תמונות מטובים השניים????? ואם אין במדור לפחות שיעלו לאתר משהו…….חבל…

    7. 3

      חבל באמת שאין תמונות של יהודה שוקרון ואלעד כהן שתכלס אין עליהם הם 10

    8. 2

      חיליק פרנק חשף את ילדיו בפעם הראשונה כבר בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בשומרון לפני שבועיים

    9. 1

      מה קרה למשקפיים של סוף החופש????? מחכים בקוצר רוח!!