מימרן חושף: כך אני מתחמק ממרואיינים רכלנים

    על שני דברים החפץ חיים זיע"א אמר שאם לא לומדים אותם בוודאי נכשלים בהם - שבת ולשון הרע. בשבת יש כל כך הרבה הלכות שמספיק שאתה לא שם לב בשולחן שבת עם הילדים ואתה עובר הלכות בורר ועוד, כך גם בהלכות לשון הרע
    עמית דניאל 2 Comment on מימרן חושף: כך אני מתחמק ממרואיינים רכלנים

    בתכנית "הקעמפ של יוסלה ואפרים" שוחח הבוקר בפינת "חיידר לתקשורת", מגיש המהדורה המרכזית של קול חי, אבי מימרן וענה "איך המהדורה המרכזית" בהגשתו מעניינת ונקייה כאחת

    אבי מימרן צילום: עפר גדנקן
    על שני דברים החפץ חיים זיע"א אמר שאם לא לומדים אותם בוודאי נכשלים בהם - שבת ולשון הרע. בשבת יש כל כך הרבה הלכות שמספיק שאתה לא שם לב בשולחן שבת עם הילדים ואתה עובר הלכות בורר ועוד, כך גם בהלכות לשון הרע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום, ב'חיידר לתקשורת' ב'קול חי', התראיין מגיש 'המהדורה המרכזית', אבי מימרן, ששוחח במסגרת יום שמירת הלשון – על שאלת השאלות 'איך יוצרים תקשורת נקייה?'.

    מימרן, שבמשך השנה מגיש את 'המהדורה המרכזית', שעתיים של אקטואליה שקובעות את סדר היום החרדי והדתי – נתקל בלא מעט נושאים שבהם הוא מוכרח להלך בין הטיפות בכדי שהשיחה לא תיגרר ללשון הרע.

    "זה תלוי מאד אם המרואיין הוא שומר תורה ומצוות או לא", מספר מימרן, "אם מדובר באדם שומר תורה ומצוות אז מזכירים לו שלשון הרע זה דבר אסור ואל לו להיכנס באמצעות המיקרופון שלנו ללשון הרע. אך כשהמרואיין אינו שומר תורה ומצוות יש שתי שיטות לברוח מלשון הרע – כשאתה מבין שהמרואיין נסחף לכיוון הזה", מגלה מימרן, "השיטה הראשונה היא לשאול על נושא בוער אחר ובכך להסיט את נושא השיחה, והשיטה השניה היא, בלית ברירה, פשוט להגיד יפה שלום ולסיים את השיחה".

    בנוסף, מימרן הפגין ידע מקיף בכל הקשור להלכות שמירת הלשון והמצבים בהם מותר לדבר, ולשאלת המגישים אמר כי "על שני דברים ה'חפץ חיים' זיע"א אמר שאם לא לומדים אותם בוודאי נכשלים בהם – שבת ולשון הרע. בשבת יש כל כך הרבה הלכות שמספיק שאתה לא שם לב בשולחן שבת עם הילדים ואתה עובר הלכות בורר ועוד. כך גם בהלכות לשון הרע".

    מימרן הוסיף כי "במיוחד שאדם יושב מאחורי מיקרופון ושומעים אותו כל כך הרבה אנשים. בשונה מעיתון שהדברים עוברים ביקורת של עורך ויש זמן עד שהעיתון יורד לדפוס, ברדיו מה שאתה אומר כבר יצא ואי אפשר להשיב. יש אחריות ואני מדי פעם משתדל לרענן את הזיכרון וללמוד את ההלכות".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אבי שדרן חרדי איכותי אין כמוך עלה והצלח