כך משרד החקלאות דואג לאוכל שלכם בחגי תשרי

    שלמה בן יוסף No Comments on כך משרד החקלאות דואג לאוכל שלכם בחגי תשרי

    מבדיקת הנתונים עלה כי בחגי תשרי הקרובים נכון למועד זה, לא צפוי מחסור במוצרים מן החי, בשר, עוף וביצים • לא צפוי מחסור בדבש ובפירות • צפוי מחסור בדבש בין התקופה שלאחר החגים ועד לעונת הרדייה הבאה

    צילום: דוד זר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במטרה להיערך לקראת חגי תשרי הקרובים, משרד החקלאות מאפשר לייבא תוצרת חקלאית טרייה על ידי פתיחת מכסות ייבוא מחו"ל. תקופת החגים מאופיינת בביקוש רב לתוצרת חקלאית ומבדיקת הנתונים עלה כי בחגי תשרי הקרובים נכון למועד זה, לא צפוי מחסור במוצרים מן החי, בשר, עוף וביצים. כמו כן, לא צפוי מחסור בדבש ובפירות.

    עקב הפחתת המכסים על ייבוא דגים בהיקף של 50%, לא צפוי מחסור בדגים וצפויה ירידה במחיר לצרכן.

    בנוגע לירקות – לאור הנתונים שהוצגו בישיבות, עלה כי לא צפוי מחסור בירקות בחגי תשרי הקרובים למעט חשש למחסור בעגבניות וזאת עקב מזג האוויר החם השורר בחודשי הקיץ הסמוכים לחגי תשרי. כמו כן, העגבניות שישווקו לשוק מהייצור המקומי יהיו באיכות בינונית (עגבניות בגודל קטן מהרגיל, רכות ובעלות כתמים חיצוניים).

    כידוע, מאחר והשוק אינו שוק 'מתוכנן' וכל חקלאי קובע לעצמו את סוגי הגידולים והיקפיהם וקיימים משתנים שאינם תלויים במגדלים (כגון מזג אוויר ומזיקים שעלולים לפגוע בתוצרת) המענה לפערים בין הייצור לצריכה ניתן על ידי פתיחת המכסות לייבוא לא מוגבל מחו"ל לתקופה זו, וזאת כפי שנעשה בעבר באירועים דומים.

    דבש – לא צפוי מחסור בדבש בתקופת החגים עקב מכסות ייבוא שנפתחו מבעוד מועד. יחד עם זאת, צפוי מחסור בין התקופה שלאחר החגים ועד לעונת הרדייה הבאה (אביב 2017). על כן, במטרה למנוע מחסור בתקופה שלאחר תקופת החגים, הוגשה לרשות המיסים בקשה מטעם משרד החקלאות, לפתיחת מכסות ייבוא דבש פטורות ממכס. הבקשה נמצאת בימים אלה בטיפול רשות המיסים.

    קוטג' – מבדיקות שערך המשרד עם המחלבות הגדולות ועם מועצת החלב, עלה כי נכון למועד זה קיימת היתכנות למחסור בקוטג' בהיקף של כ-15% שיורגש ממוצאי יום כיפור ועד כמה ימים לאחר שמחת תורה. בימי עבודה (בשל רצף החגים והשבתות) ולאור העובדה שתהליך הייצור של הקוטג' מצריך ימי עבודה רצופים וזאת לצד אורך חיי המדף הקצרים של המוצר. על כן, מבחינה טכנית לא ניתן לייצר קוטג' שיהיה על המדף בתקופה זו.

    חמאה – מבדיקות שערך המשרד עלה כי כבר בזמן הקרוב (לפני תקופת החגים) קיימת היתכנות למחסור בחמאה בעיקר לתעשייה ולמוסדות. לשם כך משרד החקלאות נערך מראש ועל מנת לצמצם את החשש למחסור בחמאה, המשרד פעל לפתיחת מכסות ייבוא פטורות ממכס של 700 טון חמאה ואף הגיש לפני כחודש לרשות המיסים בקשה לפתיחת מכסת ייבוא נוספת בכמות זהה. חלק מכמות החמאה בדרכה לארץ וזאת בשל רישיונות ייבוא שמומשו על ידי חלק מהיבואנים. במידה והיבואנים לא יממשו את כל מכסת ייבוא החמאה, שאופן חלוקתה פורסם בימים האחרונים על ידי משרד הכלכלה, יוותר החשש למחסור בחמאה.



    0 תגובות