- רדיו קול חי - -

גפני משתלח ביועצים החרדיים: "לא יצאו מהגיהנום"

הכנסת אמנם יצאה לפגרה, אבל יו"ר ועדת הכספים נותר דרוך, חד ועוקצני, בימי פגרה כבימי מליאה. במהלך פאנל שנערך הלילה בצפון הארץ, השתלח ח"כ משה גפני ביועצים החרדיים של ראשי הערים החרדיות, עד כדי מיקומם הבלתי מחמיא בעולם שכולו טוב.

"אני יגיד לכם מה הבעיה", פתח גפני בעניין חיפה, "מיכי אלפר הוא מייצג את הציבור החרדי. בחור צעיר שעובד ללא הפסקה" – "תותח של עבודה", טורצקי בתפקיד המשלהב – "יונה יהב לא רוצה נציג כזה" – "למה הוא לא רוצה נציג כזה? מי אומר לו באוזן לא לרצות? – שוב טורצקי, וגפני זורם: "יש לידו שני אנשים, אחד קוראים לו ביכלר אחד קוראים לו ראוכברגר הם נמצאים לידו, אני פשוט לא מבין איך הם ישנים בלילה".

ומכיוון שניתנה הרשות, שוב לא ניתן היה לעצור את שטף המתקפה: "הם אנשים שנקראים חרדים, הם מייעצים לו, תמיד היה כאלו משת"פים, יש אחד בירושלים אדם בשם קרויזר, גם כן, נקרא אדם חרדי, נראה אדם חרדי, הרי ראשי הערים החילונים האלה בנויים… שתדעו אני לא אומר סתם, ראשי הערים האלה האנטי דתיים הם נרגעים בסופו של דבר כשעומד לידם אדם חרדי ואומר להם: זה בסדר, יש סכסוכים בתוך הציבור החרדי, יהיו כאלון שישמחו".

גפני מחריף: "בירושלים זה נעשה באופן קבוע. יושב שם קרויזר, ומייעץ לניר ברקת שמחלל את ירושלים, ואומר לו אתה לא חייב לתת לציבור הליטאי אתה יכול לתת לחכמי לב. האנשים האלו לא יצאו מהגיהנום".

הפאנל נערך בכפר הנוער הודיות במסגרת נופש משפחות של 'רוגע נופש כהלכה', בהשתתפות ח"כ גפני, מ"מ רה"ע ב"ב אברהם רובינשטיין, אבא טורצקי ומשה ליבוביץ, ובהנחיית איש התקשורת בצלאל קאהן.