משרד הבריאות אסר על 'טחינת הנסיך' לייצר ולשווק את מוצריה

    היום הוגשה בקשה לבית המשפטי המחוזי בלוד, לתביעה ייצוגית נגד סלטי שמיר, מפעל "טחינת הנסיך" והרשתות שופרסל ויוחננוף
    צבי טסלר 1 Comment on משרד הבריאות אסר על 'טחינת הנסיך' לייצר ולשווק את מוצריה

    משרד הבריאות הודיע הערב כי הוא ערך שימוע לבעלי מפעל "טחינה הנסיך", בעקבות כך, זמנית נאסר על החברה לייצר ולשווק את מוצריה • "חברת טחינת הנסיך התנהלה בדרך רשלנית, לא אחראית, לא ראויה ולא מקצועית"

    ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    היום הוגשה בקשה לבית המשפטי המחוזי בלוד, לתביעה ייצוגית נגד סלטי שמיר, מפעל "טחינת הנסיך" והרשתות שופרסל ויוחננוף

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי הוא ערך שימוע לבעלי מפעל "טחינה הנסיך", בעקבות כך, זמנית נאסר על החברה לייצר ולשווק את מוצריה.

    ממשרד הבריאות נמסר כי "חברת טחינת הנסיך התנהלה בדרך רשלנית, לא אחראית, לא ראויה ולא מקצועית. לאחר שימוע של שעות ארוכות הוחלט כדלקמן: בשלב זה נאסר על החברה לייצר ולשווק את מוצריה. הוטלה על החברה חובה להשמיד את המוצרים המזוהמים".

    עוד נמסר כי "הליך החקירה טרם הסתיים. היום, בוצע דיגום נוסף במפעל ובדיקות בדרכי השיווק. בסיום הליך החקירה ישקול משרד הבריאות את הצעדים המשפטיים".

    היום הוגשה בקשה לבית המשפטי המחוזי בלוד, לתביעה ייצוגית נגד סלטי שמיר, מפעל "טחינת הנסיך" והרשתות שופרסל ויוחננוף, התביעה דורשת פיצוי כספי של יותר מ-6.7 מיליארד שקלים לפי תחשיב של כ-1,000 שקלים לכל תובע. "קהל הצרכנים בישראל, חש חרדה לבריאותו ולבריאות ילדיו, כעס, חוסר ודאות וגועל על כך שאכל ממוצרי המשיבות, לגביהם קיים חשש כי היו נגועים בחיידק הסלמונלה", נכתב בהסבר לתביעה.

    עוד נכתב כי "גם אם קהל הלקוחות לא סבל מתופעת לוואי, ההתרשלות בבדיקת המוצר מהווה פגיעה קשה באוטונומיה לכלל קהל הלקוחות, שרשאי להכניס לגופו רק את מה שהוא בוחר".

    לדבריהם, "סביר להניח כי אם המשיבות היו מאתרות מבעוד מועד את הימצאות חיידקי הסלמונלה במוצריהן, היה בידיהן למנוע שיווק המוצרים לרשתות המזון. המבקשים יטענו כי המשיבות פעלו ברשלנות רבתי, והפרה יסודית של ההסכם ביניהן לצרכני המוצרים ובעשיית עושר שלא במשפט".

    מ"סלטי שמיר" נמסר בתגובה כי "אנו מייחסים חשיבות עליונה לתקינות ובריאות המוצרים אותם אנו מייצרים ולכן אנו מקפידים לבצע בדיקות מחמירות לקווי הייצור במפעל, כמו גם בדיקות מדגמיות למוצרים שיוצאים מפתח המפעל. כשנודע לנו בערב יום רביעי כי בטחינת הנסיך יש חשש להימצאות סלמונלה – לא לקחנו צ'אנס לרגע לבריאות הציבור וביצענו כבר בבוקר 'ריקול' מיידי לכל המוצרים בהם נעשה שימוש בטחינת הנסיך. לצערנו, טחינת הנסיך לא גילתה את אותה האחריות והסתירה למעשה את החשש לסלמונלה במשך 17 מים ארוכים לפחות. לפיכך, כעת אנו שוקלים את הצעדים המשפטיים שננקוט נגדם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      משרד הבריאו מתנהל בדרך ראויה אחראית מקצועית ולא רשלנית. לראיה הוא מעסיק שני פקחים. ליצנוש עשה לאלתר תחקיר כיצד מדינות מתוקנות פועלות ובאילו אמצעים. ועשה עבודתך. שקר החן לא עומד לך יותר. 101