צעירי הציונות הדתית הקיפו את הכותל עם שירי נחמה • צפו

    ישראל פריי 10 Comment on צעירי הציונות הדתית הקיפו את הכותל עם שירי נחמה • צפו

    הגיוון האנושי שנראה בכותל המערבי בכל ימות השנה, גובר שבעתיים בליל תשעה באב • יהודים מכל הסוגים מתאספים בלילה בו מבכים את חורבן בית המקדש ע"י שרידיו, ומתאבלים, איש איש בדרכו • בשעת ליל מאוחרת, תועדו אמש קבוצת צעירים מישיבות הציונות הדתית, כשהם אוחזים ידיים במעגל גדול, ושרים בצוותא את 'והיא שעמדה' • צפו

    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      טפשי ביותר ככה לא מבטים את הכאב שלנו על חורבן בית המקדש בכלל שאסור לשיר בכזו יום כואב הלב על החינוך שנותנים להם מסלפים כל דבר שרק אפשר פשוט מגעיל

      1. פעם האדמור מגור שלח את בנו לקהילה בגרמניה של חרדי עובדים אל הרב שלהם לשלושת השבועות(כן, פעם היה מושג כזה עד שבאו הנאצים והחריבו הכל) שיראה סוגים של יהודים יראי ה' איך הם מבטאים את ההשתוקקות שלהם לבורא. בנו של הרבה הלך והזדעזע לגלות שבצומות שרים שירים משמחים ורוקדים. כשחזר לפולין סיפר לאביו הקדוש את מה שראה ואת זה שהוא לא מבין איך יהודי ירא שמים מסוגל לשיר בצום של אבלות. אמר לו אז הרבי מגור שככה זה. כל יהודי והדרך שלו להביע קרבת אלוקים. יש כאלה ששרים על רב שנפטר שירים ומרקידים את הרחבה כמו בהילולות על גדולי עדות המזרח ויש כאלה שבוכים ושרים שירי כינור. את שתי הדרכים האלו ה' יתברך אוהב ורוצה. אז יש כאלה שבוכים בתשעה באב ולא מחייכים אפילו ויש כאלה שדווקא השירה העצובה והמרטיטה הזו גורמת להם להרגיש קשר לחורבן. הקב"ה אוהב כל דרך שהיא, העיקר שעל ידה האדם יגיע לשלמותו הרוחנית.
        אם יש רב שמתיר לשיר שירים כאלה בצום וזה הרב שלהם, שיתהפך העולם-הם מחויבים לשמוע בקולו. וכשיעלו לגן עדן,בהנחה שהפסיקה הזו היא לא נכונה, הקב"ה ישלח אותם הישר לגן עדן כי כל מטרתם הייתה לטובה. אולי את הרב ישפטו.

        מי אנחנו בכלל שנשפוט אנשים ועל הדרך שלהם לעבוד את ה'?!

    2. 7

      מה אתם לא מכירים את המזרחי זה הסוג לכן עדיף חילונים מאשר מזרחיסתים כי ההשקפה שלהם מזעזעת

      1. עדיף את סאטמר שהולכים לאירן ומשתפים פעולה עם שונאינו? שמשליכים אבנים על חילי ישראל במטרה לפצוע אותם? ההשקפה שלהם מזעזעת! אני מכירה משפחה "מיזרוחניקית עם השקפה מזעזעת" שיש להם 8 ילדים כשהגדולה בת 12, הם אימצו עוד שני תינוקות שהוריהם אינם כשירים לגדלם, האבא אברך שתרם כליה, והאם עקרת בית. חיפשתי בבני ברק אנשים כאלה ולא מצאתי. לפני שמכפישים-חוקרים.

        1. אליש היקר/ה אשריך על המחשבה שלך כל הכבוד רק מה שמעניין אם את/ה דתי לאומי או חרדי??

      2. תתבייששש אסור לומר זאתת

    3. 6

      שועלים הילכו בו זה בא לעורר אותנו

    4. 5

      אין על עמ"י בעולם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      אשרינו שזכינו !!!!!!!!!!!!!!!